Gry komputerowe

AMD zaskoczy nową technologią upscalingu w grach? Nvidia i Intel mają się czego bać?

przeczytasz w 1 min.

AMD stale pracuje nad technologiami, które pozwoliłyby poprawić płynność animacji w grach. Wygląda na to, że technologia FidelityFX Super Resolution nie jest ostatnim słowem producenta i przygotowuje on jeszcze lepsze rozwiązanie.

Technologia skalowania obrazu pozwala na poprawę płynności wyświetlanej animacji przy zachowaniu dobrej jakości obrazu. Tak działa np. technologia AMD FSR (FidelityFX Super Resolution) - specjalny algorytm renderuje obraz w niższej rozdzielczości, a następnie go powiększa i wyostrza.

Wygląda jednak na to, że producent pracuje nad nową technologią skalowania obrazu w grach.

AMD pracuje nad nową technologią skalowania obrazu?

Wiemy, że AMD przygotowuje specjalną konferencję na targach Game Developer Conference 2022, która zostanie poświęcona nowym technologiom skalowania obrazu dla gier.

AMD GDC 2022

O co dokładnie chodzi? Tego nie wiadomo, bo opis konferencji nie jest zbyt precyzyjny - ma ona dotyczyć nowych technologii skalowania obrazu i tego jak mogą one być zaimplementowane w grach, by poprawić wrażenia z rozgrywki.

Konferencja zostanie poprowadzona przez dwóch inżynierów AMD: Thomasa Arcila i Colina Rileya, co może sugerować, że zapowiedzą/zaprezentują oni całkowicie nową technologię opracowaną przez AMD.

Nowa technologia rzeczywiście jest tutaj bardzo potrzebna. Co prawda AMD FidelityFX Super Resolution cieszy się coraz większą popularnością, ale konkurencja też pracuje nad swoimi technikami upscalingu. Nvidia DLSS często oferuje lepszą jakość obrazu, a niedługo powinniśmy poznać szczegóły na temat techniki Intel XeSS.

Pozostaje więc czekać na targi GDC 2022 i wspomnianą konferencję.

Źródło: VideoCardz, GDC 2022

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    owatanka
    3
    Upscaler amd to swietne rozwiazanie bo jest proste w obsludze i dziala wszedzie ale nie ma tak wysokiej wydajnosci jak dlss i tu pojawia sie problem z dlss aby rozwiazanie nvidi pracowalo wydajnie to najpierw gra musi zostac przepuszczona przez farme gpu aby ai nauczylo sie optymalizowac gre nastepnie informacje z wyuczonej gry sa kompilowane i wszywane w sterowniki ktore po zainstalowaniu pod konkretna gre daja lepsze rezultaty niz fsr tyle ze dlss nie dziala wydajnie bez sterownikow a fsr dziala bez nich.
    • avatar
      UglierOrlock
      1
      obie technologie to ściema, DLSS off daje najlepszy rezultat ;)
      • avatar
        HardCorak
        0
        Jak już to nvidia może się bać bo intel nie ma odpowiednika dlss lub fsr.
        • avatar
          kokosnh
          -1
          ale musi ludzi boleć, jak FSR nazywa się po imieniu, czyli zwykły upscaler z filtrami :D
          Być może skorzystają z ostatniego wycieku nvidia i zaimplementują u siebie podobne rozwiązanie jak ma intel i nvidia. Bo tak naprawdę są jedyni co mają zwykły upscaler z filtrami, a powinni w to mocno inwestować.
          • avatar
            szymcio30
            -10
            AMD zwyklym upscalingiem nigdy nie dogoni DLSS choć oba rozwiązania maja swoje wady to DLSS praktycznie w każdej grze wygląda zdecydowanie lepiej
            • avatar
              LocutusOfBorg
              0
              Upscaling to upscaling, niezależnie od tego, kto i jak go stosuje. Obydwa rozwiązania to indywidualne podejście do upscalingu. Poczekajmy na natywne renderowanie RT w dużych rozdzielczościach, to będzie się czym zachwycać.