Mobile

Apple najlepszą marką 2014 roku według Interbrand

przeczytasz w 1 min.

Jest to zasługa nie tylko doskonale sprzedających się produktów, ale również tego, że klienci po prostu się z nimi utożsamiają.

Apple najlepsza marka 2014 roku Interbrand

Sympatyzujecie z Apple? Nie ma co ukrywać, że nie jest to u nas szczególnie lubiana firma, ale nie da się też zaprzeczyć, że cały czas pojawiają się kolejne powody, dzięki którym osoby z nią związane mają się z czego cieszyć. Zapewne nie inaczej będzie tym razem.

Interbrand opublikował ranking najlepszych marek 2014 roku (Best Global Brands 2014). Zapewne już się domyślacie, że to właśnie firma z logo nadgryzionego jabłka znalazła się na pierwszej pozycji. Jest to zasługa nie tylko doskonale sprzedających się produktów, ale również tego, że klienci po prostu się z nimi utożsamiają i właściwie nie myślą o tym, by sięgnąć po rozwiązania konkurencji.

Ranking obejmuje 100 firm i warto podkreślić, że a 13 z nich związanych jest z branżą nowych technologii. Tylko w pierwszej dziesiątce, prócz Apple, znalazło się jeszcze miejsce dla Google, IBM, Microsoftu i Samsunga.

Pierwsza 10-tka Best Global Brands 2014:

  1. Apple
  2. Google
  3. Coca-Cola
  4. IBM
  5. Microsoft
  6. General Electric
  7. Samsung
  8. Toyota
  9. McDonald's
  10. Mercedes-Benz

Pełen raport znaleźć możecie na przygotowanej przez Interbrand stronie. Warto zwrócić w nim uwagę na pozycję Facebooka, który notuje gigantyczny wzrost zysków i za rok powinien być zdecydowanie wyżej.

Źródło: bestglobalbrands., keskenkaiken

Komentarze

21
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    DustEater
    21
    chyba nieźle w łapę dali :)
    • avatar
      Artur-9
      15
      Jeszcze kilka lat i ta marka zostanie zastąpiona inną.

      Tak to już jest na rynku :)
      • avatar
        Dragonik
        9
        No tak w końcu żadna firma nie wymyśliła samowyginającego się telefonu.
        • avatar
          Konto usunięte
          7
          w apple najlepsze są iphone6 z wygiętą matrycą ...... w drugą stronę :P
          • avatar
            BARTOL48
            6
            "...klienci po prostu się z nimi utożsamiają i właściwie nie myślą o tym, by sięgnąć po rozwiązania konkurencji". No to już głupota. Jeśli apple jest lepsze to ok ale takie zapatrzenie w logo to zwykłe fanbojstwo.
            • avatar
              Konto usunięte
              4
              Nie wierzę, nic nie przebije Coca-Coli...
              • avatar
                Marucins
                4
                Co za ludzie tworzyli tą listę?
                Na jakiej podstawie?
                • avatar
                  sceri
                  3
                  Każdy z nas może stworzyć taki raport i umieścić kogo tylko chce.
                  Dla mnie jednym z najlepszych wyznaczników jest odsetek ludzi mieszkających na Ziemi, którzy kojarzą daną markę. I pod tym względem, jak już zostało wspomniane, Coca-Cola jest absolutnym liderem. Nie sądzę, aby ponad 94% społeczeństwa znało Apple, szczególnie w krajach 3 świata. My się zaliczamy do tego a nadal większości osób nie stać na oryginalne urządzenia z jabłuszkiem - w przeciwieństwie do puszki coli.

                  • avatar
                    digitmaster
                    1
                    Na podstawie sprzedaży w USA i Kanadzie, zadowolenia z marki no i najważniejszej kwestii - ilu klientów wraca do marki.
                    Trzeba zauważyć, że w USA Apple stoi najmocniej. Interbrand jest firmą z USA, więc normalne że raport jest publikowany w oparciu o dane z USA.
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      1
                      Tak jak wspominają przedmówcy, taki amerykański raport amerykańskiej firmy, z punktu widzenia ameryka=świat. Ciekawe ilu ludzie na świecie kojarzy GE ? Bo Coca-Cole nawet murzynek bambo w afryce subsaharyjskiej.

                      W branży IT nie ma nieśmiertelnych, jeszcze kilkanaście lat temu słowo Yahoo czy Geocities było synonimem internetu a Nokia telefonu, nikt przy zdrowych zmysłach by się wtedy o 5zł nie założył, że te firmy będą strugać krasnale ogrodowe w 2014.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Nie sympatyzujemy.
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          "nie jest to u nas szczególnie lubiana firma" - u nas to znaczy gdzie?
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            hahaha jaki temat lol.... to jest ranking na podstawie zysków..... czyli jak bardzo apple naciąga
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              0
                              Dobre żarty. Już wolę MicroShit niż nadgryzione jabłko co nadgryza portfelte.
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                0
                                Trudno nie sympatyzować z marką na której sprzęcie i oprogramowaniu zwyczajnie można polegać.
                                Oczywiście istnieją ludzie, których zwyczajnie nie stać na porządny sprzęt (szczególnie w Polsce), ale nie powinno to rzutować na opinię.