Gry

Batman powrócił - kolejna odsłona PhysX!

Andrzej Michalski | Redaktor serwisu benchmark.pl
27 komentarzy Dyskutuj z nami

Firmy Eidos Interactive, Warner Bros. Interactive Entertainment i NVIDIA poinformowały, że wersja Games for Windows LIVE nadchodzącej gry na licencji DC Comics - Batman: Arkham Asylum obsługiwać będzie technologię NVIDIA PhysX, pozwalającą na tworzenie niezwykle realistycznych środowisk wypełnionych w pełni interaktywnymi materiałami i obiektami. W rezultacie rozgrywka na komputerach PC będzie bardziej mroczna i realistyczna, a gracze będą mogli głębiej wciągnąć się w podróż Batmana do szpitala psychiatrycznego dla obłąkanych przestępców w Gotham City.

Technologia PhysX, sprzętowo akcelerowana przez obsługujące ją procesory graficzne NVIDIA GeForce, zapewnia głębsze zaangażowanie graczy w Batman: Arkham Asylum, dzięki wykorzystaniu mocy przetwarzania NVIDIA GPU do renderowania w środowisku obiektów fizycznych, które nie tylko współtworzą ogólny wygląd gry, ale także kreują wciągający i wiarygodny świat gry.

Dzięki technologii PhysX, gracze mogą przemierzać ciemne korytarze wypełnione wolumetryczną mgłą, reagującą na ruchy Batmana i pajęczynami, rozrywanymi przez bohatera. Podczas walki z pomocnikami Jokera rozrzucone papiery, puszki i inne śmieci tworzą poruszający się wir. Chyląca się ku upadkowi gotycka architektura dosłownie rozpada się w czasie gry: odpadają dachówki, filary rozpadają się przy uderzeniu, zaś kawałki pękającego szkła i gruzu ścielą się u stóp Batmana.

Obsługa technologii NVIDIA PhysX pozwoliła nam wzbogacić pecetową wersję gry”, powiedział Sefton Hill, Game Director w firmie Rocksteady Studios. „Gdy Batman oddziałuje ze środowiskiem, stary szpital psychiatryczny tworzy bardziej wciągający i wiarygodny, dosłownie wsysający gracza świat”.

W grze Batman: Arkham Asylum gracze przeżyją ponurą przygodę, zgłębiając się w mroki Arkham Asylum – szpital psychiatrycznego dla obłąkanych przestępców w mieście Gotham. Poruszając się w cieniu wywoływać będą strach wśród swoich wrogów i walczyć z Jokerem oraz największymi złoczyńcami Gotham City. Korzystając z licznych gadżetów i umiejętności Batmana, gracze odkryją tryb Invisible Predator, pozwalający na cichą eliminację wrogów i spróbują zniweczyć szalony plan Jokera.

Platforma do tworzenia oprogramowania NVIDIA PhysX składa się z silnika fizycznego, API oraz oprogramowania pośredniczącego (middleware) zaprojektowanych tak, aby pozwolić twórcom oprogramowania i animatorom na pełną kontrolę nad działaniem elementów interaktywnych, umożliwiając im podgląd zdarzeń fizycznych w czasie rzeczywistym. Aby wykorzystać technologię PhysX w grze Batman: Arkham Asylum, gracze muszą mieć kompatybilny GPU firmy NVIDIA oraz kopię wersji Games for Windows LIVE gry, która ukaże się w europejskich sklepach 18 września 2009 roku.

Batman: Arkham Asylum będzie także dostępna w wersjach dla konsol Xbox 360 firmy Microsoft oraz PLAYSTATION3 – w Europie już od 28 sierpnia 2009 roku.

Więcej informacji na temat gry znaleźć można na stronie www.batmanarkhamasylum.com, zaś dodatkowe informacje o technologii NVIDIA PhysX dostępne są na stronie www.nvidia.pl/physx.

źródło: informacja prasowa

Komentarze

27
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    lwses
    Owszem efekty w grze są super i widac je tzn.physx,gra rowniez oferuje duzo ustawien graficznych takich jak AAxXQ16 i dwa stopnie wlaczenia fizyki,jest jedno ale:przy kartach pokroju gtx260,GX2,280,285 a nawet 295 gra a raczej demo przy ustawieniach max bez AA i wlaczonym drugim stopniem fizyki,osiąga od 30-60fps a przy ostatniej lokacji gdzie konczy nam sie demo jest spadek do 25fps a to wszystko za sprawą physx,dlatego na początku gry jest rekomendowana karta od gtx260+9800gtx+ do liczenia fizyki,co do physx gra jest zle zoptymalizowana bo samo liczenie efektów przez gpu dyskfalifikuje zabawe,natomiast jak wylączymy physx a wlączymy przy tych kartach AA na maximum to bedziemy mieli caly czas 60fps.Druga sprawa pozyczylem od kumpla drugą taką samą karte 285 pod plyte crosfire i nie moglem ustawic drugiej karty do liczenia fizyki moze cos zle robilem dlatego pytanie czeba miec plyte pod sli czy da sie ustawic pod crossfire drugą karte do fizyki?,prawdopodobnie muszą byc dwie rozne karty,odnosnie dwóch takich samych system wykrywa jako jedną i bądz tu mądry,moze ktos wie na ten temat więcej.
  • avatar
    Konto usunięte
    Ja mam co prawda grafiki nieco starszej generacji ale wykorzystuje do physx 9600gt a gram na 9800gtx+ i nie ma problemu z przestawieniem.
  • avatar
    Konto usunięte
    A mnie już drażnią te pseudo-newsy w których 90% tekstu to peany na temat echnologii firmy "X", oraz cycaty z wypowiedzi przedstawicieli tejże firmy. W tym artykule Zwrot NVIDIA PhysX pojawia się sześć razy. Panowie z nVIDII dalej nie rozumieją że DX11 odeśle ten ich twór do na śmietnik historii.
  • avatar
    lwses
    Krzychu2009 mozesz napisac krok po kroku jak to zrobic,jeszcze raz dla przypomnienia napisze ze mam plyte pod crossfire i chce drugą karte wykorzystac do liczenia fizyki jak to ustawic? pozdro
  • avatar
    lwses
    tzn.jak ustawic dwie takie same karty pod jednym sterownikiem,jedna karta max ustawienia graficzne druga karta do fizyki,a reszta niech sie glupio nie wypowiada skoro jadą na radkach:)
  • avatar
    lwses
    wreście jeden a konkretny gosc który jaży o co biega w temacie pozdro marco11111,reszta to inbecyle i nie pisalbym tak gdy by kolesie chociaz by sie nie wypowiadali jak nie wiedza o co chodzi lub nie rozumieją