Lasery i OLEDy - przyszłość według BMW

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
28 komentarzy Dyskutuj z nami

Firma BMW chce oświetlić drogę do przyszłości motoryzacji. Dosłownie. A pomysły zaprezentuje ona już w przyszłym tygodniu – podczas targów CES 2015.

BMW światła

Firma BMW chce oświetlić drogę do przyszłości motoryzacji. Dosłownie. A pomysły zaprezentuje ona już w przyszłym tygodniu – podczas targów CES 2015.

Niemiecki producent planuje na CES 2015 prezentację koncepcji Organic Light. BMW chce pokazać, że diody OLED mogą być wykorzystane w samochodowych światłach, jako że cechują się bardziej równomiernym rozprzestrzenianiem się światła niż standardowe LEDy. Do tej pory nie były one jednak wykorzystywane z racji niewystarczająco dużej jasności. Dlatego też najprawdopodobniej oświetlenie Organic Light zostanie wykorzystane do podświetlania konkretnych elementów (ewentualnie jako światła do jazdy dziennej). Niskie zapotrzebowanie na energię może też zaowocować wprowadzeniem efektownego oświetlenia wnętrza pojazdu.

Zresztą do głównych reflektorów firma BMW zamierza wykorzystywać światła laserowe. Dzięki zastosowaniu odpowiednich soczewek i wykończeniu reflektorów farbą fluorescencyjną białe światło ma być dziesięciokrotnie bardziej intensywne niż ma to miejsce w przypadku zwykłych lamp. A właściwie jest – możemy je już bowiem zobaczyć w hybrydowym samochodzie sportowym i8. Obecnie zakres oświetlenia wynosi 600 metrów. Podczas targów CES 2015 niemiecki producent zaprezentować ma kolejną generację tego rozwiązania. Lasery współpracować mają z systemem kamer pokładowych, czujników i innych podzespołów. Całość utworzy tym samym coś, co BMW nazywa „inteligentnym systemem Laserlight”.

Jeśli jesteście ciekawi tego, co do pokazania ma BMW, śledźcie newsy z targów CES 2015. Impreza potrwa od 6 do 9 stycznia bieżącego roku.

Źródło: DigitalTrends

Komentarze

28
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Tyskie89
    Cos mi sie zdaje ze to bedzie jak z ksenonami obecnej generacji... A prawda taka ze byle wzniesienie i jak sie nie jedzie suvem to xenon oslepia niemilosiernie :/
    7
  • avatar
    Konto usunięte
    A ja sie zastanawiam jak to bedzie dzialalo z brudem, blotem i innymi syfami ktore z mila checia zakleja te cudowne sensory, kamery i lasery. Z laserami bedzie jeszcze ciekawiej jak na lampie beda krople ktore przepieknie rozposza laser jak kula na imprezie. Napewno jest na to sposob ale latwo nie bedzie i ilosc elektorniki przekroczy najsmiejsze oczekiwania mechanikow ;)
    6
  • avatar
    blant1995
    Chyba mieliście na myśli od 6 do 9 stycznia, a nie od 6 do 9 grudnia. :)
    5
  • avatar
    dondahaka
    Będzie co się psuć i za co płacić :)
    3
  • avatar
    Konto usunięte
    Stylistyka i8 jest według mnie strzałem w dziesiątkę i mam nadzieję, że owy wygląd aut, albo chociaż świateł wejdzie do "zwykłych" modeli.
    1
  • avatar
    mpsk2
    Mam wrażenie, że w przeciągu paru lat wszystkie samochody z danej klasy będą wyglądać tak samo.
    1
  • avatar
    radzab7
    Już widzę jak dostaje długimi z lasera od jakiegoś idioty, który rozbija się BMW... Co za dużo to też nie zdrowo.
    -16
  • avatar
    Konto usunięte
    Czy tylko mi jeszcze podobają się najbardziej klasyki jak Charger 69' czy Plymouth Hemi Cuda? :D Samochody niegdyś popularne jak u nas Maluch w latach 90', dziś kosztują krocie.
  • avatar
    prime27pl
    Trzeba iść do przodu .