Ciekawostki

Awaryjne hamowanie Boscha na 5+

przeczytasz w 1 min.

Bosch pochwalił się systemem wykrywania ruchomych zagrożeń na drodze. Jak zapewnia – awaryjne hamowanie działa nawet we mgle.

Bosch to firma dobrze znana miłośnikom motoryzacji, która ostatnio szczególnie koncentruje się na rozwoju technologii, mających zwiększyć bezpieczeństwo na drogach. Jednym z jej najnowszych osiągnięć jest system detekcji pierwszych i cyklistów z automatycznym hamowaniem w celu uniknięcia kolizji. Powstał on z myślą o samokierujących się samochodach (choć zastosowanie znaleźć może też w tych, które prowadzi człowiek) i może być krokiem naprzód.

Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że zastosowany radar ma bez problemu działać także w niełatwych warunkach, w tym we mgle. Dodatkowo, system ma się charakteryzować bardzo szybką reakcją (aktywacja hamowania w około 160 milisekund od wykrycia zagrożenia) i unikaniem zagrożeń „z tyłu” – innymi słowy, gdy cyklista już przejedzie, samochód automatycznie wraca do ruchu.

Choć w przypadku większych prędkości w sytuacji jak na filmie powyżej najprawdopodobniej nie udałoby się uniknąć kolizji (system działa podobno przy prędkościach do 60 km/h), to już na parkingach czy w gęstym ruchu miejskim system powinien sprawdzić się idealnie. Oczywiście pozostaje jeszcze pytanie o to, jak technologia Boscha radzi sobie w przypadku dużej liczby obiektów przed sobą…

Tak czy inaczej, potrzebujemy takich technologii. Zarówno samochodów, jak i rowerów jest bowiem na drogach niemało, a prowadzący te drugie mają niewielkie szanse w starciu z czterokołowcem. Dodatkowym atutem systemu jest niedopuszczanie do otworzenia drzwi przez kierowcę w przypadku wykrycia zbliżającego się roweru zza samochodu.

Źródło: Autoblog, Bosch

Komentarze

6
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kitamo
    13
    czyli za kilka lat taranowanie ludzi tirem przejdzie do lamusa.
    • avatar
      Konsole Rzondzom
      -12
      Działa nawet we mgle? A co? Mgła to niby jakaś przeszkoda dla fal radiowych? A w nocy też działa?

      Mimo wszystko, fajnie, że rozwijają koncepcję samojezdnych samochodów. W końcu będę mógł pijany usnąć za kierownicą odwożąc dzieci do domu.