• benchmark.pl
  • Gry
  • Deep: zobacz działanie silnika Valve w animowanym filmie reżysera „9” (wideo)
Gry

Deep: zobacz działanie silnika Valve w animowanym filmie reżysera „9” (wideo)

przeczytasz w 1 min.

Mariaż Valve z przemysłem filmowym

W sieci pojawił się zwiastun interesującego projektu, który łączy w sobie technologię jednego z najpopularniejszych silników używanych w grach, osobę reżysera filmowego oraz profesjonalnego studia animacji.

Chodzi oczywiście o animowany film Deep, którego reżyserii podjął się Shane Acker, znany głównie z filmu „9”, komputerowej animacji o końcu świata, zgotowanej ludziom przez zbuntowane roboty.

Deep gra miasto
Warszawa po Euro 2012?

Mimo błogosławieństwa samego Tima Burtona, „9” było raczej słabe, ale nie ze względu na animację, tylko niedopracowany scenariusz.

Z Deep ma być inaczej tym bardziej, że w projekt zaangażowane jest również Valve, oraz irlandzkie studio animacji Brown Bag Films, które ma na swoim koncie m.in. nominację do Oskara w kategorii Best Animated Short Film roku 2010.

Technologia zapewniona przez Valve to oczywiście silnik Source, na którym bazuje legendarny Half-Life, Left 4 Dead i inne wielkie tytuły, a ostatnio mogliśmy obejrzeć popis wykorzystania tego leciwego już napędu w Dear Esther. Jego możliwość nadal są niemałe, co widać również w powyższym zwiastunie.

Dodajmy jeszcze tylko, że Deep to historia rozgrywająca się w postapokaliptycznym świecie, w którym ludzkość musiała zanurzyć się w głębię oceanów aby przetrwać. Bohaterami filmu będzie załoga okrętu podwodnego badająca tajemniczą rasę Wayfarers. Czy romans Valve z przemysłem filmowym będzie sukcesem? Zwiastun wygląda obiecująco, zobaczymy co dalej.
 

Więcej o grach:

Źródło: slashgear

Komentarze

27
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Seawolf
    4
    Uwielbiam silnik Source, ale... z czym do ludzi.
    • avatar
      Konto usunięte
      3
      Niech HL3/HL2E3 wypuszczą, a na jakim silniku to już mnie mało interesuje ;)
      • avatar
        Konto usunięte
        3
        Jak dla mnie "9" było filmem bardzo dobrym...
        • avatar
          Konto usunięte
          2
          No jak dla mnie szału nie ma...
          • avatar
            Konto usunięte
            2
            "ma na swoim koncie m.in. animację do Oskara" - nominację do Oskara
            • avatar
              Kenjiro
              1
              A mnie się "podobie" ;). Nie jest to może szał na miarę UT4, ale wrażenie na mnie zrobiło.
              • avatar
                Konto usunięte
                1
                No tak ...... nie ma to jak sensowna rozmowa z fachowcem nieodróżniającym możliwości silnika od strony artystycznej gry, dodatkowo powtarzającym jak mantrę forowe "aksjomaty". No comment 8-()
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  Owszem, wymagania to może i Source ma małe, ale gry na nim zrobione już w momencie swojej premiery (nawet premierowy HL2 w prównaniu do Doom 3 i FarCry) wywoływały mój uśmiech na twarzy ;-)
                  • avatar
                    Kieresz
                    0
                    crap
                    • avatar
                      Konto usunięte
                      -1
                      można mieć tylko nadzieję na dobry scenariusz. source nie powala
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        -1
                        No nie wiem, dla mnie HL2 był śmieszny graficznie, wyglądał jak gry Monolitha sprzed kilku lat, owszem momentami motion capture było dobre, ale i tak Monolith zawsze miał lepsze. A co do opinii portali czy prasy fachowej to wiesz jak jest ...... można nawet routerem wygrać test kart graficznych :-)
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          9 tka byla dobra, choc faktycznie mogal byc lepsza ale ZDECYDOWANIE nie jest to film slaby.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Ja powiem że Timeshift zaskoczył mnie pozytywnie, pełnię możliwości jednak można było zobaczyć dopiero pod DX10 na maksymalnych nastawch, wielu znajomych uważało iż wygląda lepiej od Crysisa, możem sam design od stony artystycznej nie był wysokich lotów, ale silnik robił przyzwoite wrażenie.
                            UE3 znam dość dobrze bo kolekcjonuje gry FPP i większość TPP wartych uwagi od czasów Quake I, i wśród nich mam chyba większość tytułów na UE3 (o ile nie wszystkie).