Ciekawostki

Czy jesteśmy lojalni wobec dostawców usług telekomunikacyjnych i Internetu?

przeczytasz w 1 min.

Dzisiaj na rynku konkurencja jest naprawdę ogromna. Czy Polacy pozostają lojalni wobec swoich operatorów?

Uścisk dłoni
ilustracja: uberof202 ff/Flickr

Dzisiaj na rynku konkurencja jest naprawdę ogromna. Nie tylko wśród samych producentów, ale też operatorów i dostawców usług telekomunikacyjnych oraz Internetu czy też prądu, gazu itd. To pozwala nam przebierać spośród dziesiątek ofert w poszukiwaniu najlepszego dla nas rozwiązania. Czy Polacy są jednak wierni wobec konkretnych dostawców? Zbadała to firma TNS Polska.

Z badań tych wynika, że zaledwie co trzeci Polak pozostaje wierny wobec swojego dostawcy usług Internetu. Spośród pozostałych 66 proc. niemal dwie trzecie zmienia operatora co najmniej co dwa lata. W przypadku usług telekomunikacyjnych jesteśmy jeszcze mniej lojalni – jedynie 22 proc. z nas nie zmieniło do tej pory swojego dostawcy. Z kolei najsilniej konsumentów wiążą usługi komunalne, takie jak dostawa prądu czy gazu.

Dlaczego jednak w ogóle decydujemy się na zmianę oferty? Dla połowy (51 proc.) z nas powodem jest po prostu zakończenie czasu trwania dotychczasowej umowy. Dwóch na pięciu konsumentów zmienia dostawcę w poszukiwaniu tańszej oferty. 19 proc. natomiast wykorzystuje po prostu okazję w postaci promocji.

Jak wynika z badań TNS Polska, tylko co trzeci konsument precyzuje swoje oczekiwania przed rozpoczęciem poszukiwań odpowiedniej dla siebie oferty. Co jest dla nas najważniejsze? Przede wszystkim ogólnie ujęta atrakcyjność (63 proc.) oraz cena (56 proc.). Nie bez znaczenia jest też historia przygody z danym operatorem (38 proc.).

Poniżej możecie zobaczyć graficzne podsumowanie badań TNS Polska dotyczących naszej lojalności wobec dostawców:

Polacy lojalność dostawcy

Źródło: Pan Wybierak, TNS Polska

Komentarze

24
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    WojtiWojti
    36
    Czy jesteśmy lojalni ? To jakaś kpina zmieniam bo dostaje lepszą ofertę to logiczne. Prądu,gazu itp. nie zmieniam bo nie mam wyboru jest jeden dostawca i co mam zrobić. Pozdrawiam
    • avatar
      Croshiify
      10
      My? A czy dostawca jest lojalny? No właśnie...
      • avatar
        RafiXll
        5
        To usługodawca powinien być lojalny... A zazwyczaj jest tak że dla stałych klientów np Orange plus itd nie ma dobrej oferty, tylko dla nowych... W UPC jak masz koniec umowy i przechodzisz na bez lojalki to chociaż za tą samą cenę lub za 4 zł więcej dostajesz prędkość x 2 ja tak zrobiłem i ze 120 / 10 przeszedłem na 250/20 i sobie chwalę.
        • avatar
          SpioH
          5
          Czemu tu się dziwić? Jest to oczywiste bo dostawcy jak już kogoś "złapią" to go mają daleko i głęboko a gdy przychodzi moment przedłużenia umowy warunki w najlepszym przypadku są takie same jak na obecnej. Niestety dostawcy traktują nas, stałych klientów jak zło konieczne bo muszą wysłuchiwać naszych narzekań że tu coś nie działa a że tu mogłoby być lepiej a im się nie chce męczyć z obecnymi klientami bo im zależy na tym by mieć jak najwięcej nowych klientów którzy złapią się na chłyt maketingowy bo jak już ich złapią to o nich zapominają i lecą po następnego klienta. U nas w domu są 4 telefony komórkowe od dobrych 6 jak nie 8 lat i sytuacja zawsze była taka sama, przy podpisywaniu nowej umowy świetne oferty, kupa promocji rabatów, a podczas przedłużenia badziewski sprzęt w horrendalnych cenach. Teraz się trochę zmieniło bo wszyscy jesteśmy w Play już 2 umowę (na każdym nr) i może nie ma ciekawych ofert dla stałych klientów ale w porównaniu do innych operatorów i ich sposobach traktowania stałych klientów Play wypada najlepiej i chyba nie prędko przejdę do kogo innego.
          • avatar
            mightyelk
            4
            Ogromna konkurencja? Raczej oligopol. I dlaczego być lojalnym, skoro nikt nie dba o stałego klienta, tylko nowego?
            • avatar
              behemot
              1
              Jedna firma jest właścicielem kabla/przewodu którym prąd do ciebie płynie. Od kogo kupisz energię elektryczną to już zupełnie inna bajka, wybór masz spory.
              • avatar
                Kenjiro
                1
                Jak tu być lojalnym jak taki Plus rąbie klientów przy swoim LTE - reklamuje "Bez limitu", a jest limit 100 GB?! Kto tu komu jest winien lojalność?
                • avatar
                  stalkerpl
                  1
                  co to znaczy lojalność, podpisz umowe a taki dostawca np. orange olewa cie a na dodatek zmniejsza ci prędkość łącza i ja mam byc lojalny a w umowie mam magiczne "DO 10mb" z 2,5mb zmniejszono na 1,4mb- odpowiedz jest prosta
                  • avatar
                    Marked
                    0
                    Internet z Netii- jestem już od blisko 7 lat,z braku lepszych opcji.
                    Nie ma większych problemów z działaniem ale mają mało atrakcyjne oferty dla stałych abonentów,przy nowej umowie łaskawie dorzucą 1 miesiąc za free i tyle.
                    • avatar
                      korki45
                      0
                      Oni wszyscy się nadają :) Jedyne sensowne rozwiązanie to migracja między tymi "złodziejami" :)

                      Kto robił tą ankietę? Większość umów jakie się podpisuje jest na 2 lata :)
                      • avatar
                        zakius
                        0
                        jeśli prepaid wirtualnego opratora za 30zł/m pakietem za 20zł oferuje mi więcej, niż jakikolwiek abonament do około 80zł (no może pomijając nju, tam to chyba z 50 wychodzi) to nie ja jestem niewierny, brak jakiejkolwiek chęci do zaoferwania warunków chociaż konkurencyjnych moim zdaniem jest zdradą z ich strony.
                        internet? no tutaj to zastanawiam się nad powrotem do upc, ale sieć lokalnego opa jest wręcz niewiarygodnie stabilna, opóźnienia są minimalne(pewnie przez brak tych wszystkich zabawek po drodze do rozdzielania i łączenia sygnałów, modemu i czego tam jeszcze... ethernet i lecimy)
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Najbardziej to wkurza to, że jak chcemy bez opłat zwiększyć/zmniejszyć transfer, albo wymienić sprzęt, musimy podpisać kolejną umowę na następny rok, czy dwa lata. Taka ta nasza lojalność - wymuszona.