Gry komputerowe

Dziś premiera gry Husk - dojrzałego polskiego horroru

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
18 komentarzy Dyskutuj z nami

Klimat rodem z najlepszych horrorów, rozgrywka inspirowana Silent Hillem i dojrzała fabuła. Tak przedstawia się Husk.

Rzeczywistość zderza się z koszmarem, a w każdym zakamarku czai się zło. Do takiego miasta zapraszają nas IMGN.PRO i UndeadScout w swojej nowej grze Husk, która dziś wylądowała na półkach sklepowych.

Husk to klasyczny horror z dojrzałą fabułą

Husk to survival horror inspirowany takimi tytułami jak Alan Wake czy Silent Hill. Podobnie jak one dzieło Polaków przytłacza mrocznym klimatem, ale – może nawet bardziej – porusza bardzo poważny problem. Dojrzała fabuła gry opowiada o alkoholizmie, przemocy domowej i walce z wewnętrznymi demonami. Na poznanie historii trzeba będzie przeznaczyć około 4-5 godzin.

Gra całymi garściami czerpie z klasyki gatunku, o czym przekonywać mamy się na każdym kroku. Ten pierwszoosobowy horror przenosi nas do Shivercliff – to „małe miasteczko gdzieś na wybrzeżu. Kiedyś piękne, pełne życia, z maleńkimi sklepikami z pamiątkami i gromadami turystów wędrujących do latarni morskiej, spacerujących po molo i włóczących się po okolicznych lasach. Dziś zastraszająco puste, wywołuje niejasne poczucie zagrożenia w każdym, kto się tutaj zjawi”, jak mówią twórcy.

Tak Husk prezentuje się na premierowym zwiastunie:

Premiera gry Husk na PC

Premierowe wydanie gry Husk – wycenione na 65 złotych – oprócz gry (z polskimi napisami) zawiera również dwie pocztówki oraz płytę CD ze ścieżką dźwiękową skomponowaną przez Arkadiusza Reikowskiego. Sam utwór promocyjny („Road With No Return”) napisał natomiast Peter Klett – gwiazda muzyki grunge. 

Husk zestaw

Źródło: Cenega

Komentarze

18
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    "Klimat rodem z najlepszych horrorów, rozgrywka inspirowana Silent Hillem i dojrzała fabuła. Tak przedstawia się Husk."

    Tak przedstawiają go twórcy. Takie teksty to można w recenzji pisać po sprawdzeniu gry, ocena fabuły na podstawie notki producenta jest śmieszna trochę.
    10
  • avatar
    venom32
    65 zl za 5 godzin gry, to według mnie dość uczciwa oferta w porównaniu z ofertami zachodnich wydawców, gdzie za niewiele dłuższą grę życzą sobie nawet ponad 200zł.
    4
  • avatar
    dejot
    No dobrze, ale gra na ok. 4-5 godzin? To jak mam ją skończyć w ok. 4 godziny to nie wiem czy w ogóle warto zaczynać. :(
    2
  • avatar
    Fiona
    Polski produkt z napisami pl ???
    Dziękuję, nie kupię nawet za 1 zł. Skoro polski producent mnie lekceważy, ja lekceważę jego towar.
    2
  • avatar
    Bartusiak69
    Premiera gry, a na humblebundle w miesięcznej promocji już sprzedawana była (jako ukryta) za 12$ z XCOM . Aż dziwne.

    Plus, że coś od nas idzie w świat. Może kiedyś trafi w moje łapki. Póki co przejdę nowego RE VII .

    1
  • avatar
    NextGen1987
    Cena ok, Resident Evil 7 trwa 5-7 godzin a cena od 150zł wzwyż i to na PC..
    1
  • avatar
    login1969
    Resident Evil 7 trwa 5-7 godzin?No nie wiem ale przeszedłeś tę grę chyba biegiem!Starając się znaleźć wszystkie wszystkie "znajdźki" na pewno nie zajmie to 5-7 godzin.Osobiście ukończyłem ją w nieco ponad 16 godzin.Gra świetna.
    1
  • avatar
    Konto usunięte
    "dojrzałego horroru"?

    Coś co emanuje strachem może być wyjątkowe na róże sposoby, lecz na pewno nie "dojrzałe".

    Dobra grafika, dźwięk, dbanie o szczegóły, dobra optymalizacja, przemyślana i spójna fabułą. Gra może mieć wiele zalet, lecz jeśli jednocześnie emanuje strachem - jest toksyną w ładnym opakowaniu.
    Ludzie którzy lubią horrory (ulegają swoim Demonom by karmić je w ten sposób) należą do czołówki ludzi którzy nie potrafią dbać o jakość swojego życia emocjonalnego.
    Często niepotrzebnie wprowadzają zamęt i wątpliwości w różne sytuacje, rozbijają się o różne blokady emocjonalne w swoim życiu. Łatwiej wpadają w złość i widzą problemy tam gdzie inni (dbający o swoje emocje) idą do przodu bez odwracania głowy.

    Sam kiedyś "lubiłem" horrory, SilentHill2 był wyjątkowy. Lecz wydoroślałem już z tego na tyle by nie otwierać umysłu jak koryta dla Demonów (lęków).
    -5
  • avatar
    blebleble
    Ale badziewie.
    -12