Karty graficzne

Larrabee może korzystać z własnego API

Intel wraz z premierą własnego procesora graficznego Larrabee, spróbuje narzucić producentom oprogramowania własne API. Może to być jednak trudne zadanie, ponieważ to właśnie Microsoft wraz ze swoim zestawem bibliotek DirectX kontroluje nawet w 95% rynek ger komputerowych.

Oczywiście Larrabee będzie obsługiwał również biblioteki DirectXOpenGL, jednak Intel będzie propagował na szeroką skalę własne rozwiązania. Nic w tym dziwnego, ponieważ firma zainwestowała w ten projekt ogromne pieniądze.

Układu możemy spodziewać się jeszcze w tym roku, jednak bardziej prawdopodobne jest, że premiera nastąpi w 2010 roku.

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kotabka
    0
    "producentom"
    • avatar
      tjindy
      0
      Heh mnie też raziło to "producentą" ;)
      • avatar
        mgkiler
        0
        Ja bym nie strzelal tak ze 95% korzysta z Direct3D.Predzej bym obstawial 75-80%. 20-25% korzysta z OpenGL.
        • avatar
          nazaropeth
          0
          no nie do końca. D3D jest standardem dla ponad 90% gier a część oprócz tego działa w OpenGl.
          Co do własnego API... Panowie z intel-a chyba myślą, że jest rok 1997 i zostaną nowym 3dfx... BTW, Glide był chyba najszybszym API dla aplikacji 3D w historii, wystarczy spojrzeć na szybkość działania gier zoptymalizowanych pod to API (np. Unreal)
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            zgadzam się aczkolwiek nie było 32 bitów (tylko 24) , zmiana rozdzielczości powodowała nawet o 30-50% spadek klatek przy przejściu z 800 na 1024. Diablo2 unreal wszystko ładnie smigało :) Earth 2150 :) No i ta metoda wyboru z której karty grafiki chcesz korzystać :) przy każdej grze w konfigu :)
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              co do larabel to będzie kolejna karta która będzie prześladować użytkowników notebooków :))
              • avatar
                BarteS
                0
                Według mnie intel nie ma na to żadnych szans. Po pierwsze ich układ musiałby pracować tak samo wydajnie (albo jeszcze lepiej) w DX jak karty konrurencji (nvidia, ati). Jeśli nie, to nikt nie kupi tych kart, bo jak zostało wspomniane w newsie prawie wszystkie gry obecnie wspierają DX. A jeśli karty się nie upowszechnią, to i producenci nie będą korzystać z nowego API intela (bo niby jaki w tym sens?). I nawet pieniądze intela i gratyfikacje dla producentów nie wiele tu zmienią.