• benchmark.pl
  • newsy
  • Wieloplatformowa rozrywka Microsoftu - konsolowcy razem z mobilnymi graczami

Wieloplatformowa rozrywka Microsoftu - konsolowcy razem z mobilnymi graczami

przeczytasz w 2 min.

Kilku graczy, a każdy z innym sprzętem

Microsoft biuro patent Stany Zjednoczone

Microsoft wprowadzając na rynek system Windows Phone 7 rozszerzył zasięg doświadczeń związanych z rozrywką na urządzenia mobilne. Teraz ta przyjemność dostępna jest także dla posiadaczy tabletów z Windows 8. Ale to nie wszystko. Inżynierowie w laboratoriach Microsoftu usilnie pracują nad połączeniem różnych platform w jeden gamingowy ekosystem.

Jeśli pomysł projektantów wypali, będzie możliwy jednoczesny udział w rozgrywce osób stojących przez Kinectem oraz użytkowników smartfonów i tabletów, którzy mogą znajdować się nawet na drugim krańcu świata.

Oczywiście komfort rozwiązania będzie zależał od jakości połączenia internetowego, ale rozważania na ten temat odłóżmy na bok. Microsoft zakłada, że komunikacja nie będzie wąskim gardłem i skupia się na dopracowaniu systemu, który niedogodności związane z wieloplatformowością odsunie w niepamięć.

Pomysł zgłoszony do opatentowania w drugim kwartale 2012 roku i opublikowany niedawno w periodykach Urzędu Patentowego Stanów Zjednoczonych, zakłada stworzenie środowiska growego, które pozwala na tworzenie przestrzeni 3D i współdzielenie się nią pomiędzy osobami korzystającymi z dowolnych urządzeń. Microsoft nie sugeruje żadnej konkretnej platformy sprzętowej, co stwarza nadzieję, być może płonną, na powstanie prawdziwie wieloplatformowego (sprzętowo-programowego) rozwiązania.

Microsoft gra wieloplatformowa baseball

Na razie brzmi to może nieco zawile, ale już wyjaśniamy na przykładzie w czym rzecz. Microsoft w aplikacji patentowej przytacza rozgrywkę w wirtualnego baseballa. Dwóch graczy - pałkarz i chwytający - znajduje się przez konsola Xbox z Kinectem. Kamera Kinecta tworzy model 3D przestrzeni, w której znajdują się gracze. Odpowiadające im awatary, które naśladują rzeczywiste ruchy, są umieszczane w środowisku 3D gry.

Kolejny z graczy, w tym przypadku miotacz, korzysta z tabletu bądź smartfona. Na ekranie swojego urządzenie widzi pałkarza i chwytającego. Korzystając z menu dotykowego może wykonać rzut, który z kolei zostanie wyświetlony na ekranie dwóch pierwszych graczy. I tak dalej. Oczywiście to tylko jedna z możliwych konfiguracji. Najwięcej zastosowań Microsoft widzi właśnie w grach, które intensywnie wykorzystują detekcję ruchu oferowaną przez Kinecta.

Microsoft Kinect TV tablet rozgrywka
Inne rozwiązanie. W tym przypadku mamy dwóch graczy. Jeden korzysta z telewizora i Kinecta, a drugi tabletu. Pierwszy gracz wizualizowany jest jako ludzka postać, a drugi odpowiada za inteligencję przeciwnika.

Źródło: patentbolt, Microsoft

Nominacje w Plebiscycie Produkt Roku 2012

Komentarze

5
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    mgkiler
    5
    Przecież to już teraz jest możliwe. Można napisać aplikacje która ma klienta na PC i na telefonie i jeden gra z PC inny z telefonu. I nic odkrywczego.

    Tylko, nikt wcześniej nie wpadł by to patentować...

    Trzeba będzie teraz płacić Microsoftowi jeśli będzie chciało się stworzyć kompatybilne z sobą klienty dowolnej aplikacji...

    A co jak ktoś używa gadu gadu na Windows, a inny Kadu na Linuxie, a jeszcze inny gg-mobile. I razem mogą gadać bez problemu. Czy to też narusza patent? Ale zaraz. To było pierwsze. Więc MS nie może opatentować czegoś co jest od dawna znane.
    • avatar
      Konto usunięte
      4
      To ja poproszę jeszcze o wyjaśnienie kim są: pałkarz, chwytający i miotacz.
      • avatar
        aavil
        0
        Ciekawe jak M$ rozwiąże problem z smartfonami/tabletami: zacznie uznawać Linuxa czy tylko pozostanie przy swoim systemie, co ZNACZNIE uszczupli potencjalnych graczy (czyt. kupujących punkty, skórki, premki i co tam jeszcze wymyślą).