Systemy operacyjne

Microsoft oficjalnie potwierdza DirectX 11 dla Windows 7 oraz Visty

przeczytasz w 1 min.

Microsoft oficjalnie potwierdza to, co jeszcze kilka dni temu uchodziło za prawdopodobne, ale tylko spekulacje – DirectX 11 będzie wspierany zarówno przez Windows 7, jak i przez Windows Vista. Informację tą przekazał Ben Basaric, kierownik marketingu systemu Windows.

W „siódemce” nowy DirectX zostanie od razu dołączony do systemu, natomiast do Visty trzeba będzie doinstalować go samodzielnie. Istnieje szansa, że Microsoft zdąży zintegrować DX11 z zestawem poprawek Windows Vista Service Pack 2, jednak na razie nie zostało to potwierdzone.

DirectX 11 ma być w większości kompatybilny z obecnymi kartami DirectX 10. Jednocześnie będzie zawierał funkcje, które do działania będą wymagały nowych kart graficznych, specjalnie zaprojektowanych dla „jedenastki”. Przykład może tu stanowić sprzętowe wykonywanie teselacji, czy nowy Shader Model 5.0 – nie będą one wspierane na obecnych kartach zgodnych z DirectX 10.

Przypomnijmy, że Windows 7 najprawdopodobniej będzie miał premierę w czwartym kwartale 2009, natomiast Vista SP2 w niesprecyzowanym okresie przyszłego roku - zależy to od postępów testów tego zbioru poprawek.

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Szymon331
    0
    Przynajmniej DX 11 pojawi się w Windows Vista bo jeśli Gates ponownie zagrałby tak jak ostatnio (dostępność nowego API tylko dla nowych systemów) to bardzo bym się zdenerwował.
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      DX10 /11 i zaś zmiana grafy czy kiedyś bedzie tak ze bedzie sie można nacieszyć dobrym sprzetem dłuzej jak 0.5 roku,wiem ,wiem postep ale nie wszyscy sr..ą kasą.
      Mogli by tę nie za tanią serie 2xxGTX zoptymalizować pod DX11 jasna sprawa to zadanie nie dla ekpiy Gates'a(wyszedł mi lekki of-top).

      Myśle ze jak w przyp Xp i schyłkowi jego produkcji to podobnie jak zakończy sie produkcja Visty przestaną sie przejmować optymalizacjami tylko pójdą w nowe i wtedy dużo ludzi nie bedzie pocieszonych(np.3DMVantage Vista only i posiadaczy Xp krew zalała-znam paru co dla tych cyferek systemy pozmieniało,lol).
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        niech szybko wychodzi wreszcie multi GPU/Cpu będzie miało sens.. :)
        • avatar
          Szymon331
          0
          Ktoś pamięta premierę Crysisa? Różnica pomiędzy DX9 a DX10 była często niezauważalna. DX9.0c doszedł do takiego poziomu rozwoju że wyglądał jak nowsza wersja Directa. Sądzę że po wyjściu "jedenastki" DX10 bez problemu, przez jakiś czas będzie oferował możliwości zbliżone do swojej nowszej wersji. Po premierze 11 prawdopodobnie nadal będą wychodzić gry zoptymalizowane pod DX9.0c Morał z tego taki że nie ma większego sensu od razu przesiadać się na DX11 bo niewiele nam to da a znacznie uszczupli portfel.
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            To dziwne jeśli wczytać się w dokumentację to lansują coś co ATI miało w swoich kartach kilka lat temu -trueform. Po co ładować się w directX jak jest openGL i do tego multiplatformowy ? Efekty które oferuje dX 9,10,11 można bez problemu już uzyskać w openGL. Carmack pisze swoją nową grę nie pod obsługę dX ale właśnie openGL. No cóż pytanie retoryczne.
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              kolejny directx, kolejny rok słabych sterowniów oferujących dwukrotnie niższą wydajność itd. A porównójąc dobry, stary dx9c vs 10 to różnic wielkich nie ma, jakość obrazu bardzo podobna.
              a jak to ma być w przyszłości? Dx11 ma wykorzystać potencjał gpu, podczas gdy intel chce ładować w swoje procesory karty graficzne. ;?