• benchmark.pl
  • Gry
  • Minecraft: gra wygenerowała 80 mln przychodu - data premiery na konsole
Gry

Minecraft: gra wygenerowała 80 mln przychodu - data premiery na konsole

Godny zarobek "Notcha"

Dwa tygodnie temu pisaliśmy m.in. o tym, że zarejestrowanych fanów przeboju Markusa Perssona jest już blisko 24 miliony - w wiadomości pt. Minecraft: kolejny rekord gry Markusa Perssona. Tymczasem pojawiły się nowe wieści o przebojowym świecie z klocków. Okazuje się, że Minecraft przyniósł już 80 milionów dolarów przychodu. I będzie więcej. „Notch” na pewno się cieszy.

Powyższa suma dotyczy przychodu wyłącznie z ostatnich 15 miesięcy. Jak na grę „zrobioną w garażu” sukces Minecrafta jest niebotyczny. Okazuje się, ze dobry pomysł wciąż jest w cenie.

Minecraft gra logo game screen

Dodajmy że aktualnie liczba zarejestrowanych osób dobija do 25 milionów, natomiast ilość zakupionych egzemplarzy wynosi niemal 5.4 miliona. Warto również przypomnieć ostatni sukces wersji kieszonkowej gry - Minecraft: Pocket Edition - sprzedano milion kopii gry. Powyższe statystyki niedługo ponownie zwyżkują, a to za sprawą wersji na konsole, która zostanie opublikowana już 9 maja. Minecraft w wersji na Xbox 360 będzie kosztował 1600 microsoft points (około 66 złotych).

Potencjał przeboju Mojang nie umknął uwadze światowych rekinów. Carl Manneth z Mojang informował niedawno o poważnej propozycji jaką szwedzkie studio dostało od jednego z hollywoodzkich producentów. Inna historia dotyczy oferty Seana Parkera, współtwórcy Napstera, Plaxo i Causes oraz byłego prezesa Facebooka.


Portal 2 w Minecraft? Czemu nie?

Parker próbował podobno kilka miesięcy temu oczarować "Notcha" i jego ekipę, fundując im przelot prywatnym samolotem do Londynu, gdzie zaserwował wszystkim uczestnikom drogie atrakcje i przy okazji chciał dobić targu z "Notchem". Persson nie był zainteresowany wsparciem Parkera. Swoją drogą, były prezes Facebooka zaprzecza tym rewelacjom. Podobno zaprosił pomysłodawce Minecrafta i ekipę Mojang z czystej kurtuazji i zwykłej, oczywistej sympatii dla kolegów z branży technologii gier. To miłe, ale trudno w to uwierzyć.

Mojang i jego produkty to żyła złota, którą jeszcze nie raz będą chcieli przejąć i eksploatować giganci branży. Zapewne "Notcha" czeka niejedno takie wyzwanie. Jeśli kogoś interesuje zagadnienie, jak to się odbywa, to poza filmami w rodzaju The Social Network, polecam doskonałą książkę Neala Stephensona pt. Cryptonomicon.
 

Więcej o grach:

Źródło: g4tv

Komentarze

15
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    9
    Jak to mozliwe bez DRM? Pewnie klamliwy spisek legalnych userow przeciwko korporacjom.
    • avatar
      kakinowaty
      4
      Nie dziwi mnie sukces Minecrafta. Sam gram w niego i tak naprawdę pomysły nigdy się nie kończą, do tego super tryb Multi. Nie żałuje że kupiłem grę jeszcze w czasach bety. Oby minecraft pozostał taki prosty i wyjątkowy jak jest obecnie.
      • avatar
        spock2
        2
        Gra to jeszcze pikuś, mój syn w to namiętnie gra - mimo że mnie to mierzi ale jakoś bym to przetrzymał gdyby oprócz grania namiętnie nie oglądał filmików z jakimś dźi dźi głupkiem, aż alergii dostaję jak widzę ten jego ..... kapelusik i ten .... głosik... :((
        • avatar
          Konto usunięte
          -5
          nie rozumiem co to jest ten minecraft... to gra?
          • avatar
            Konto usunięte
            -8
            Jakby zrobili grafike na miare dzisiejszych gier to by nie wygenerowala 80 ale z 400mln. ;] Mnie gra nie przekonala, wlasnie przez grafike, mimo ze rozumiem fenomen to trudno mi budowac cos co jest tak kanciaste z klockow.
            Mysle ze wiele innych osob ma podobne zdanie.
            • avatar
              vegasnight9
              0
              Ta gra to prawdziwy fenomen. Nie gram osobiście ale szacun dla twórców. Ten kto to wymyślił udowodnił że nie trzeba mieć w kompie GTX680 żeby świetnie się pobawić