RTV

Netflix wycofuje ważną funkcję. Co z przesyłaniem obrazu na telewizor?

przeczytasz w 2 min.

Netflix po cichu wprowadził zmianę, która nie ucieszy wielu użytkowników. Usunięto funkcję przesyłania obrazu z aplikacji mobilnej na większość współczesnych telewizorów, pozostawiając ją jedynie na wybranych, starszych modelach. Decyzja budzi spore kontrowersje.

Część użytkowników zaczęła szukać odpowiedzi na pytanie, dlaczego w aplikacji Netflix brakuje przycisku przesyłania (Cast). Jak wynika z komunikatu na stronie w Centrum Pomocy Netflixa, funkcja przesyłania obrazu została usunięta z aplikacji. Firma radzi użytkownikom, aby zamiast tego korzystali z fizycznych pilotów i aplikacji dostępnych bezpośrednio na smart TV. 

W oficjalnym komunikacie czytamy: 

“Netflix nie obsługuje już funkcji przesyłania obrazu (ang. casting) seriali z urządzeń przenośnych do większości telewizorów i podłączonych do telewizora urządzeniach do przesyłania strumieniowego. Do korzystania z serwisu Netflix należy użyć pilota dołączonego do telewizora lub podłączonego do telewizora urządzenia do przesyłania strumieniowego.” 

Netflix obsługuje przesyłanie obrazu (casting) do: 

  • Chromecast 3. generacji lub starszych (bez fizycznego pilota)
  • Google Nest Hub Smart Display
  • Wybranych telewizorów Vizio z obsługą Cast

Wybranych telewizorów Compal z obsługą Cast

Użytkownicy z planem z reklamami zostali całkowicie odcięci 

Co warto podkreślić, funkcja przesyłania została wyłączona dla użytkowników z tańszymi abonamentami z reklamami (te nie są jeszcze dostępne w Polsce). Jeszcze na początku roku mogli oni przesyłać treści na urządzenia Chromecast z Google TV, choć w ograniczonym zakresie. Teraz jednak opcja ta została dla nich całkowicie wyłączona.

Brak wyjaśnienia, rosnąca frustracja 

Netflix nie podał jasnej przyczyny, dla której funkcja została usunięta. Portal Android Authority skontaktował się z przedstawicielem obsługi klienta firmy. Pracownik wyjaśnił jedynie, że jeśli urządzenie ma własny pilot, przesyłanie nie jest wspierane — a powodem zmian ma być „poprawa doświadczenia użytkownika”. Wielu internautów zwraca jednak uwagę, że zmiana w praktyce pogorszyła wygodę korzystania z usługi. 

Brak funkcji Cast w Netflix 

Netflix przypomina również, że brak ikony Cast może wynikać z prostszych przyczyn. Jeśli w aplikacji na urządzeniu nie pojawia się ikona przesyłania (Cast), zazwyczaj dzieje się tak dlatego, że nie należy ono do tej samej sieci Wi-Fi co Chromecast lub telewizor. 

Jeśli po naciśnięciu przycisku przesyłania (Cast) na liście nie wyświetla się urządzenie Chromecast lub telewizor kompatybilny z technologią Google Cast, może to oznaczać problem z odnalezienie urządzenia w sieci Wi-Fi. W takiej sytuacji trzeba nacisnąć opcję “Zezwól”.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login