Filmy / seriale / VOD

Netflix na poważnie myśli o wprowadzeniu reklam

przeczytasz w 2 min.

Zarządzający Netflix coraz głośniej i coraz częściej sugerują, iż serwis doczeka się kolejnego planu. Tańszego, ale z reklamami.

Netflix ma lekką zadyszkę i szuka na nią lekarstwa

Kilka dni temu pisaliśmy, iż Netflix po raz pierwszy od 2011 roku zanotował spadek liczby użytkowników. Może nie był on ogromy, ale prognozy na kolejne miesiące też nie są najlepsze. Co ważne, jednocześnie Netflix stracił na giełdzie, a to już poważniejszy kłopot, nie tylko dla samego serwisu. Pojawiają się też kolejne komentarze (także od osób mających duże zasięgi w mediach społecznościowych) sugerujące, że problemem są serwowane treści przesiąknięte polityczną poprawnością. Taka kumulacja bez wątpienia nie jest czymś, co zarządzający Netflix chcą widzieć.

I chyba już wiedzą, że opłaty za współdzielenie konta wprowadzone w pierwszych krajach i pewnie mające zataczać szersze kręgi nie będą rozwiązaniem. Sugerowano, że być może lepszą opcją byłoby wprowadzenie, do już obecnych pakietów Netfliksa, dodatkowego planu. Tańszego, ale zawierającego reklamy. O ile dotychczas pojawiały się na ten temat jedynie nieśmiałe wzmianki, aktualnie najwyżej postawieni przedstawiciele omawianego serwisu mówią o takiej opcji niemalże wprost.

„Ci, którzy śledzili Netflix wiedzą, że sprzeciwiałem się wprowadzeniu reklam i jestem wielkim fanem prostoty subskrypcji. Ale jestem jeszcze większym fanem wyboru konsumenckiego. Umożliwienie osobom chcącym mieć niższą cenę, a tolerancyjnym na reklamy, uzyskania tego, czego chcą, ma wiele sensu. To coś, na co teraz patrzymy i postaramy się rozgryźć w ciągu następnego roku, dwóch lat.” - Reed Hastings, współzałożyciel i CEO Netflix

Reklamy na Netflix to przyszłość. Czy odległa?

Powyższa wypowiedź ma około tygodnia. Wedle nieoficjalnych branżowych doniesień w części może być już nieaktualna. Ostateczna decyzja co do wprowadzenia planu z reklamami została już podobno podjęta. I jest pozytywna. Wątpliwości budzi teraz jedynie czas, jaki zajmie wdrożenie nowego rozwiązania.

Nie stanie się to z dnia na dzień, chociażby z racji kwestii technicznych i prawdopodobnych testów, które powinny poprzedzić globalne wdrożenie nowości. Jeśli jednak klamka zapadła i jeśli Netflix ma tutaj poparcie inwestorów (a i o tym się mówi), raczej nie zajmie to dwóch lat.

Wprawdzie bez szczegółów (dokładnej ceny, sposobu prezentowania reklam) trudno o ostateczny werdykt, ale niektórzy już teraz popierają, inni natomiast krytykują. Co Wy sądzicie o wprowadzeniu tańszego planu z reklamami?

Źródło: deadline

Komentarze

18
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    anemusek
    14
    Jak mam płacić za cokolwiek z reklamami to do widzenia. Szczególnie, ze u Netflixa to oznacza stara cena z reklamami, a nowa wyższa. I tak mają najdroższy abo. Jak chcą wypaść z rynku to ich sprawa bo i tak coraz mniej jest tam do oglądania, a 99% ludzi ma zerową tolerancję na reklamy.
    • avatar
      Damian_jo
      10
      Brakuje mi mozliwosci dostosowania ceny i parametrów konta. Nie potrzebuje oglądać na 4 urządzeniach, ale chcę oglądać w 4k. Nie będę płacił 60zł za pełny pakiet. Z jednej strony taniej z reklamami spoko ale z drugiej nie za to płace zeby ogladac reklamy. Obecnie kupuję na miesiąc żeby obejrzeć Wiedźmina, Zadzwoń do Saula, Seks Edukację czy Snowpiercera. Mam tyle seriali do obejrzenia że korzystam z taniego Prime i jak obejrzę wszystko to pewnie będą okolice końca wakacji czyli będe mógł właśnie miesiąc opłacić Netflixa co by jednym ciągiem obejrzeć kilka seriali. Albo zostaje torrent/cda...
      • avatar
        eMDeKaeS
        9
        Lepiej by przyznali, że ludzie odchodzą, bo Netflix potrafi zakończyć serial po jednym, czy dwóch sezonach kompletnie olewając widzów. Zostawiając fanów serialu bez żadnego wytłumaczenia i zakończenia fabuły. Wg mnie to jest powód nr 1, przez który ludzie mogą rezygnować. Do tego zostawiają te seriale u siebie na platformie, przez co są one niczym mina czekająca, aż wdepną w nią kolejni widzowie.
        • avatar
          antytalent
          3
          A ten najtańszy to będzie w 240p??
          • avatar
            Edyward
            2
            Reklamy w vod największy szit na jaki mogli wpaść. Nie da się przełączyć na inny kanał jak w tv i wrócić za 5 minut, odechciewa się od razu oglądania na telewizorze. Jedyne wyjście to kodi albo inne nieoficjalne playery, albo rezygnacja z platformy.
            • avatar
              ECRYGIGS
              2
              Wyobrażacie sobie wieczorem ogladacie jakiś film i jest podłączone kino domowe, a tu je.,. reklama 1,5 decybela głośniejsza od filmu.
              • avatar
                KENJI512
                1
                Huurr duuurrr "chcemy tanio i bez reklam"!

                Tanio, szybko, dobrze - wybierz 2.
                • avatar
                  OpusDei
                  1
                  "Pojawiają się też kolejne komentarze (także od osób mających duże zasięgi w mediach społecznościowych) sugerujące, że problemem są serwowane treści przesiąknięte polityczną poprawnością."
                  A te reklamy oczywiście też będą wciskać wszelką sodomię i upodlenie białej rasy.
                  • avatar
                    pawluto
                    1
                    Mi to lotto - i tak ogląda ich zadarmola...
                    • avatar
                      coder
                      1
                      to już nie będzie strzał w kolano tylko jeszcze wyżej.
                      Nie wiem co oni mają w dyniach chyba pustkę
                      • avatar
                        Gnom_Z_Piany2
                        0
                        jak chcą ratować zysk, niech zwiększą kwoty za abonament :) proponuję cenę x2 .
                        • avatar
                          xbk123
                          0
                          Gdyby był tańszy ten pakiet 4k to bym korzystał. A tak mam prime za 49pln za rok.
                          • avatar
                            piomiq
                            0
                            Cóż trzeba pokazać zyski, a nowych klientów jak na lekarstwo no to najprostszą drogą jest wprowadzenie reklam. Pewnie inni dostawcy VOD też pójdą tą drogą, al ludzie trochę pomarudzą ale będą płacić żeby oglądać, a niektórzy może nawet zrezygnują,. Nie sądzę aby było ich wielu.

                            Na szczęście nie jestem uzależniony od oglądania seriali czy filmów na platformach VOD, a telewizora nie posiadam.
                            • avatar
                              Marucins
                              0
                              Powodzenia :)
                              • avatar
                                Barbera
                                0
                                Nie wiem jak dużo jeszcze zacznie kopiować z innych platform, ale przecież i tak wiadomo, że według mnie player jest lepszy.