Sieci

Nowoczesny sklep w Internecie

przeczytasz w 5 min.

RedCart.pl – Oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego

[źródło: FreeDigitalPhotos]

Wartość rynku e-commerce pod koniec roku 2013 została wyceniona na 26 miliardów złotych, przy czym na polskim rynku prosperuje około 20 tysięcy sklepów internetowych. Łatwość dokonywania zakupów w Internecie powoduje również wzrost zainteresowania założeniem podobnego typu biznesu. Optymistyczne prognozy dla e-commerce przewidują, że wartość branży w roku 2016 może wynieść nawet 40 miliardów. Wszystko co powinniście wiedzieć o nowoczesnym e-sklepie dowiecie się z poniższego artykułu.

Artykuł przygotowany został przez firmę RedCart.pl – RedCart.pl

Sprzedaż w sklepie internetowym nie różni się niczym od normalnego sposobu sprzedaży. Legalność handlu w Internecie zgodnie z polskim prawem wiąże się z założeniem działalności gospodarczej. Obecnie wniosek o założenie firmy można złożyć przez Internet, wypełniając wniosek CEIDG-1. Dodatkowo należy posiadać NIP, REGON i konto firmowe w banku. Siedziba firmy nie jest potrzebna, chyba, że sklep internetowy planuje się powiększać i będzie zatrudniać dodatkowych pracowników. Na rozpoczęcie działalności wystarczy wygodne miejsce do pracy i stały dostęp do Internetu. Testowy sklep w ramach oprogramowania RedCart można założyć bez zakładania działalności gospodarczej na okres 14 dni, bezpłatnie i bez zobowiązań.

Określ swoją branżę, lub ją stwórz!

Najtrudniejszym wyborem początkującego sprzedawcy internetowego jest określenie „co chcę sprzedawać” i  „w jakiej branży będzie mój sklep”. Działające sklepy z branży odzieżowej, sportowej, erotycznej, zoologicznej, meblarskiej czy dziecięcej muszą liczyć się z naśladowcami, którzy zachęceni sukcesem mogą stać się potencjalną konkurencją. Wybranie branży powinno być powiązane w pewnym stopniu z naszymi zainteresowaniami. Znajomość branży daję przewagę nad innymi, ponieważ ułatwia to zarówno komunikację stosowaną do Klientów jak i kompletną wiedzę o produktach.

[źródło: FreeDigitalPhotos]

Zauważalna konkurencyjność na rynku sklepów internetowych powoduje, że przyszły przedsiębiorca powinien zacząć od niebanalnego pomysłu na e-biznes. Niszowy projekt sklepu, jak i jego oferta produktowa to coraz częściej spotykane modele biznesowe nowych sklepów. Często osoby, które jako pierwsze podejmują kroki inne niż wszyscy, odnoszą największe sukcesy. Niszowy sklep wbrew pozorom jest czysto specjalistycznym biznesem, który oferuje swoje produkty wąskiej grupie Klientów. Tym bardziej komunikacja powinna zachęcać oryginalnością, a podejście do konsumenta musi być zindywidualizowane. Dla wszystkich zainteresowanych prowadzeniem biznesu, weryfikacja pomysłu pod względem opłacalności, dotarcia do Klientów i własnych możliwości finansowych jest pierwszym krokiem do sukcesu w branży e-commerce.

Podczas opracowania strategii działania należy wziąć pod uwagę możliwości sprzedażowe w naszym sklepie. Ostatnio najmodniejszym modelem sprzedaży wśród nowych właścicieli sklepów internetowych stał się dropshipping. Choć ten sposób sprzedaży istnieje od dawna, to dopiero teraz polscy właściciele sklepów dostrzegli w nim potencjał. Dropshipping to outsourcingowy model sprzedaży i logistyki, w którym to hurtownia przejmuje obowiązek kompletowania towaru, pakowania i wysyłki wprost na adres podany przez Klienta. Sam sklep internetowy ma za zadanie zebrać jak najwięcej zamówień od Klientów na towary przedstawione w wirtualnym sklepie. Hurtownie dropshipping oferują produkty w pliku XML, które zaopatrzone w opisy, zdjęcia, ceny i stany magazynowe sprawiają, że zaciągnięcie oferty do sklepu jest proste. Dzięki aktualizacjom, informacje o produktach są automatycznie pobierane z hurtowni, a rano sklep jest gotowy do  sprzedaży dla Klientów.

Jedną z najważniejszych zalet współpracy w modelu dropshipping jest brak inwestowania w towar – to pozwoli jednocześnie ograniczyć ryzyko pełnych magazynów od niesprzedających się produktów. Dropshipping jest również sposobem na szybkie wprowadzanie nowości do oferty, zaraz po tym jak produkt wejdzie na rynek. Integracja z hurtownią dropshipping to wygodny sposób na prowadzenie biznesu w Internecie. Łatwość połączenia się z hurtownią zależy także od oprogramowania, na którym będzie prowadzony sklep. W przypadku platformy RedCart proces integracyjny ze współpracującymi w modelu dropshipping hurtowniami jest przeprowadzany za pomocą  klucza integracyjnego wprowadzonego do systemu. Aktualizacje stanów magazynowych i cen produktów nie wymagają włączenia komputera, a Klienci bezpiecznie mogą dokonywać zakupów w sklepie.

Wybór oprogramowania

Po utworzeniu działalności gospodarczej  i wyborze branży nadchodzi czas na wybór oprogramowania sklepowego. Na rynku znaleźć można kilka typów oprogramowań oferujących stworzenie sklepu internetowego. Wśród nich znajduje się oprogramowanie dedykowane, pudełkowe, czy tak jak platforma RedCart, oprogramowanie polegające na dzierżawieniu oprogramowania, czyli modelu SaaS (Software as a Service). W przypadku tego ostatniego modelu wszelkie obowiązki związane z aktualizacjami systemu, modernizacji czy utrzymaniem sklepów zagwarantowane są przez dostawcę.

[źródło: FreeDigitalPhotos]

Początkujący właściciel sklepu przy niewielkim nakładzie finansowym może rozpocząć własną działalność internetową. Wynajmowane oprogramowanie zapewnia stałą pomoc techniczną, aktualizacje systemu, a także wprowadzanie nowych rozwiązań z zakresu branży e-commerce. Model SaaS jest odpowiedni dla osób, które cenią sobie szybkie rozwiązania technologiczne. Atutem dzierżawy oprogramowania jest jedna, stała opłata abonamentowa za sklep, bez ukrytych kosztów. Co najważniejsze, obsługa sklepu nie wymaga specjalistycznej wiedzy informatycznej.

Jaki sklep wybrać?

Nowoczesny sklep internetowy posiada przede wszystkim takie cechy oprogramowania, aby jego zaawansowanie nie sprawiało kłopotu właścicielowi i jednocześnie dostarczało możliwie najskuteczniejsze rozwiązania z zakresu zarządzania sklepem.  Oprogramowanie RedCart zapewnia łatwe i efektywne zarządzanie sklepem, co przekłada się na sukces e-sklepów. Intuicyjny panel administracyjny z ugrupowanymi zakładkami pozwalają początkującemu Sprzedawcy na szybkie zaznajomieniem się z systemem. Bezproblemowe poruszanie się po dostępnych funkcjach pozwoli nowicjuszom na szybki start ze sprzedażą w sklepie. Natomiast doświadczeni Sprzedawcy będą zaskoczeni ilością możliwości.

Wygląd panelu administracyjnego w systemie RedCart.pl

 

Na co powinien zwrócić uwagę przedsiębiorca zaczynający działalność w e-commerce?

Obecny e-commerce cechuje się przede wszystkim przejrzystością i łatwością nawigacji Klienta w obrębie sklepu. Dostosowanie wyglądu sklepu według upodobań pozwala na stworzenie unikalnego e-biznesu.

Wygląd sklepu stworzonego w systemie RedCart

Gotowe szablony to ułatwienie dla początkujących Sprzedawców – pozwalają bowiem na szybkie rozpoczęcie sprzedaży. Grafika sklepu odpowiada nie tylko za przyciągnięcie wzroku potencjalnego Klienta, ale również buduje wizerunek profesjonalnego sprzedawcy internetowego. Dostosowany wygląd pod charakter branży i specyfikę produktów tworzy spójną całość. Dlatego poza gotowymi szablonami, właściciele sklepów decydują się na rozwiązania indywidualne.  Estetyczne i dostosowane do najnowszych trendów w branży są również przygotowane pod mobilnych użytkowników sklepów.

Responsywny wygląd sklepu zapewnia stałą gotowość sklepu do sprzedaży – bez względu na to, czy potencjalny Klient obecnie korzysta z tabletu czy smartfonu. Według badania TNS Polska, już 44% Polaków posiada smartfona, co sprawia, że ta nowa grupa docelowa może stać się naszymi potencjalnymi Klientami. Właściciele sklepów coraz bardziej doceniają potencjał sklepu w RWD (Responsive Web Design) również ze względu na pozytywny odbiór e-biznesu przez użytkowników. Obecność we wszystkich możliwych kanałach sprzedaży polepsza sprzedaż. Dotyczy to również porównywarek cenowych, czy też sklepu na Facebooku.

Kluczowe funkcjonalności

Porównywarki cenowe to zagłębie nowych Klientów. Zachowania konsumenckie wypracowane na przestrzeni lat popularności sklepów internetowych spowodowały, że zainteresowana produktem osoba rozpoczyna poszukiwania najkorzystniejszej ceny. Codziennie porównywarki odwiedza tysiące internautów – dlatego warto wykorzystać potencjał odnalezienia sklepu przez Klienta. Integracja z najpopularniejszymi porównywarkami takimi jak Ceneo, Skąpiec, Okazje.info czy Nokaut to większa widoczność i sprzedaż produktów w stosunku do e-sklepów, które z takich możliwości nie korzystają.

Oprócz porównywarek kluczową funkcjonalnością jest integracja z portalami aukcyjnymi. Dwukierunkowa integracja z Allegro to rozwiązanie dla osób, które zaczynały swoją przygodę ze sprzedażą w Internecie. Otwarcie sklepu internetowego z połączeniem konta na Allegro to skuteczne połączenie kanałów umożliwiających handel towarami. Wybierając sprzedaż wyłącznie na portalu aukcyjnym nie budujemy własnej marki, wizerunku i reputacji. Jednak połączenie go ze sklepem to nie tylko oszczędność czasu, ale również stały kontakt z Klientem. Ustalanie szczegółów transakcji do tej pory mogło być uciążliwe, lecz zautomatyzowane funkcje dzięki oprogramowaniu pozwalają na wygodne korzystanie z Allegro.

[źródło: FreeDigitalPhotos]

Konfigurowanie sprzedaży z panelu administracyjnego to między innymi planowanie i kontrola budżetu przeznaczonego na koszty aukcji (sklep internetowy nie zwalnia z ponoszenia kosztów wg cennika Allegro). Ustalanie cykli auto-wznawiania aukcji po ich zakończeniu, korzystanie z gotowych znaczników z nazwą, opisem i zdjęciem produktu czy grupowe wystawianie komentarzy to dodatkowa oszczędność czasu. Wszelkie dane dotyczące aukcji są pobierane bezpośrednio do systemu.

Zakupy

Funkcjonalny e-biznes musi mieć również możliwość integracji z hurtowniami. W przypadku platformy RedCart na liście ponad 60 hurtowni znajdują się dostawcy zarówno w modelu tradycyjnym jak i wcześniej omówionego dropshippingu. Różnorodność produktów w hurtowniach pozwala na otwarcie sklepu ściśle specjalistycznego, jak i wielobranżowego.

Podczas prowadzenia sklepu internetowego, narzędzia do fakturowania, które są obsługiwane wprost z panelu administracyjnego ułatwiają proces rozliczeniowy z Klientami. System fakturowy z poziomu oprogramowania to prosty sposób na wygenerowanie faktury VAT, proformy, czy też faktury korygującej.

Najczęściej spotykanym problemem wśród sklepów internetowych jest porzucenie koszyka przez Klienta. Skala porzuconych transakcji obecnie może wynosić nawet 67%. Przyczyn może być wiele – od niefunkcjonalnego menu, po brak ulubionej płatności czy zbyt prosty design. Dla sprzedawcy  często taka sytuacja jest niezrozumiała. Dlatego, aby ulepszyć finalizację zakupów w sklepie stworzony raport porzuceń koszyka pozwoli przybliżyć zachowania Klientów. Zaawansowany system dokładnie pokazuje krok, w którym Klient porzucił koszyk, jakie produkty znalazły się w koszyku, a także czy przeglądał sklep z poziomu desktop czy mobile.

Raport koszyków w RedCart

Po analizie biznesplanu naszego sklepu, wyborze oprogramowania według oczekiwań i dostosowaniu wyglądu przede wszystkim należy skupić się na widoczności e-biznesu. Oprogramowanie RedCart wspomaga widoczność sklepu dzięki zakładkom SEO w każdym możliwym miejscu sklepu. Użycie słów kluczowych, na które pozycjonuje się sklep, moduły definiujące meta tagi title, keywords i description, to efektywne wykorzystanie potencjału promocji sklepu.

Należy pamiętać, że gwarancją sukcesu każdego e-biznesu to stały rozwój oferty produktowej, stała promocja w Internecie, dobry kontakt z Klientami i cierpliwość w dążeniu do celu. Dzięki wyżej wymienionym czynnikom każdy z pomysłem na niebanalny sklep ma szansę zostać częścią branży e-commerce.

RedCart.pl

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!