• benchmark.pl
  • newsy
  • Platforma Nvidia GRID połączy sześciu pionierów usług gier w chmurze i ustandaryzuje projekty

Platforma Nvidia GRID połączy sześciu pionierów usług gier w chmurze i ustandaryzuje projekty

przeczytasz w 2 min.

Wydarzenie pozwoli wkroczyć w nowy etap technologii.

Nvidia GRID technologia serwery zdjęcie

Nvidia nawiązała współpracę z sześcioma firmami, które zajmują się świadczeniem usług gier w chmurze. Wydarzenie to pozwoli wkroczyć w nowy etap tej branży oraz ustandaryzować projekty w oparciu o platformę GRID.

Platforma Nvidia GRID umożliwia uzyskanie płynnego działania wysokiej jakości gier PC w dowolnym miejscu i na dowolnym ekranie – w tym także na „inteligentnych” telewizorach, dowolnych pecetach, tabletach i smartfonach. Od strony technicznej jest to serwer, który umożliwia jednoczesne przesłanie 36-krotnie większej liczby strumieni z grami w jakości HD w porównaniu z systemami gier w chmurze pierwszej generacji, jednocześnie redukując opóźnienia w transmisji. Rozwiązanie jest całkowicie zintegrowane z procesorami graficznymi firmy Nvidia, wyspecjalizowanym oprogramowaniem strumieniującym oraz technologią hipernadzorcy Nvidia VGX, która umożliwia współdzielenie jednego procesora graficznego między wieloma użytkownikami.

„Dzięki platformie Nvidia GRID nasi partnerzy umożliwią graczom rozgrywkę gdziekolwiek i kiedykolwiek, bez konieczności podłączenia do dedykowanego urządzenia”, powiedział Phil Eisler, dyrektor generalny działu gier w chmurze w firmie Nvidia. „Najbardziej fascynujące gry mogą być teraz strumieniowane w taki sam sposób, w jaki oglądamy filmy – bezpośrednio na ekran telewizora lub urządzenia mobilnego. Bez żonglowania płytami lub pobierania i instalowania plików. Wystarczy kliknąć i rozpocząć grę.”

Nvidia GRID technologia diagram działanie

Najważniejsze jej cechy to:

  • najbardziej upakowana architektura procesorów graficznych: platforma Nvidia GRID zapewnia najwyższą liczbę jednoczesnych, interaktywnych strumieni danych, dzięki zastosowaniu serwerów wyposażonych w wiele procesorów graficznych i zaawansowaną technologię współdzielenia procesorów graficznych, Nvidia VGX. Każdy serwer może obsłużyć do 36 strumieni gier.
  • największa kompatybilność i skalowalność: oprogramowanie i sterowniki platformy Nvidia GRID umożliwiają strumieniowanie ogromnej liczby gier – od prostych tytułów niewymagających dużej mocy graficznej, ale wykorzystujących dużą liczbę strumieni, po wysokiej jakości gry o wysokich wymaganiach wydajnościowych.
  • najlepsza interaktywność: platforma Nvidia GRID umożliwia płynne strumieniowanie interaktywnej treści bez zauważalnych opóźnień. W porównaniu z poprzednimi rozwiązaniami technologia Nvidia GRID umożliwia skrócenie opóźnień strumienia przesyłanego z serwera o 30 milisekund, co efektywnie redukuje czas realizacji połączenia. Rozgrywka w tytuł przesłany z serwera Nvidia GRID wygląda jak gra na konsoli podłączonej do telewizora.

Nvidia GRID technologia opóźnienia wykres

Pierwszymi partnerami implementującymi platformę Nvidia GRID są następujące firmy: Agawi (Stany Zjednoczone), Cloud Union (Chiny), Cyber Cloud Technologies (Chiny), G-cluster Global (Japonia), Playcast Media Systems (Izrael) oraz Ubitus (Tajwan).

Źródło: Nvidia

Komentarze

18
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    5
    Gdyby producenci gier mieliby płacić za moc obliczeniową jaka zajmują ich "dzieła" to wtedy optymalizacja była by idealna.
    • avatar
      Konto usunięte
      3
      Wedlug wykresu network to jakies 30ms co jest nie mozliwe w polsce, zwlaszcza ze u nas nigdy nie stawia sie serwerow, wiec korzystalibysmy z niemieckich lub UK.

      W dodatku 30ms wedlug NV oznacza 15ms w obie strony, co jest nie mozliwe w wiekszosci miejsc na swiecie o_O.
      • avatar
        Ethan
        3
        W Polsce jest jak najbardziej możliwe, sam mam pingi na w okolicach 10ms, grając na Polskich serwerach BF3 i ok. 30 grając na niemieckich. Zmieni providera na jakiegoś normalnego, a przestań korzystać z neozdrady. :D
        • avatar
          Konto usunięte
          1
          Konsola nie ma laga 150 ms! Co za bzdury!
          • avatar
            Konto usunięte
            1
            Pingi 30 ms są możliwe, na dobrych łączach i przy świadomych uzytkownikach.

            Ale jak ktoś siedzi za NATem, a w lokalnej jest ktoś kto torrenty ciągnie na potęgę, to ping do sekundy może podskoczyć.
            A w dynamicznych grach to opóźnienie 50-100 ms już jest dużo. A takie opóźnienie to potrafi wprowadzić już sam TV jak się podłącza coś kablem HDMI (post-processing, upscaling, odszumianie, itp).

            Nie żeby to przeszkadzało producentom gier... Dodadzą auto-aim, i inne pomagaczki, i lamerom przed TV będzie się wydawało że wszystko jest cud-miód.
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Mi sie podoba