Gry

NVIDIA wyposaża Playstation 3 w PhysX

przeczytasz w 1 min.

Korporacja NVIDIA poinformowała dziś oficjalnie o podpisaniu z firmą Sony Computer Entertainment umowy licencyjnej, na podstawie której zarejestrowani twórcy gier na Playstation 3 będą mogli za darmo pobrać i użytkować pakiet NVIDIA PhysX SDK. Innymi słowy w dniu dzisiejszym konsola Playstation 3 wyposażona została w technologię PhysX, dostępną do tej pory jedynie dla posiadaczy komputerów osobistych.

Zgodnie ze słowami Starszego Wiceprezesa ds. treści i technologii w firmie NVIDIA – Tony’ego Tamasi - “NVIDIA jest dumna z możliwości wsparcia PLAYSTATION 3 jako oficjalny dostawca oprogramowania pośredniczącego". Zdaniem Tomasi'ego technologia PhysX pozwoli Playstation 3 na olbrzymi skok jakościowy w grach - "Gry projektowane dla PLAYSTATION 3 przy użyciu technologii PhysX oferują bardziej realistyczne środowiska i niespotykany poziom interakcji pomiędzy bohaterami i pozostałymi obiektami występującymi w grze. Już teraz czekamy na nowe tytuły, które zmienią pojęcie realizmu wśród graczy nowej generacji.”

Wszystko wskazuje więc na to, że Sony dostrzegło wreszcie atuty swojej konsoli i ma zamiar je wykorzystać. Troche szkoda, że następuje to tak późno. Czy w ten sposób jednak Sony będzie w stanie „wyprzedzić”  konkurentów, który ugruntowali już swoje pozycje na rynku? Czy zdobycie technologii PhysX przyniesie Playstation 3 jakiekolwiek inne dostrzegalne korzyści poza ewentualną poprawią jakości oprawy wizualnej przyszłych gier? Przekonamy się o tym najprawdopodobniej już w tym roku. Roku, który przez wielu już teraz uznawany jest za rok Playstation 3. 

Technologia PhysX w grze Mirror's Edge

Komentarze

64
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    powinni zainwestować w coś bardziej przyszłościowego Havok np
    • avatar
      gregotsw
      0
      Czy aby ukazać fizykę w grze, tę całą potłuczoną szybę, te rozwiewane gazety itd potrzebne jest Physyx. Według mnie jest to ściema która ma na celu nakłaniać ludzi do kupna kart Nvidi. Ile już było gier w których uświadczyliśmy tłuczonego szkła i innych bajerów, którymi chwali się Nvidia w Mirrors edge. Wydaje mi się, że ATI jest przeciwne takim kłamliwym zagraniom, dlatego odrzuca oferty Nvidii w sprawie wsparcia tej technologii.
      • avatar
        Pisschrist
        0
        Hmm... pieknie rozbijały się szyby już w stareńkim Painkillerze, który physXa na oczy nie widział:p Moim zdaniem cały ten fiziks to tylko zagranie marketingowe, bo bez niego też bez większych problemów da się stworzyć interaktywne otoczenie podlegające prawom fizyki, czego przykładem jest wymieniony przeze mnie Painkiller czy też Half-Life 2. Więc panom z nVidii już podziękuję za ich supertechnologię:p
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Zgadzam się z kolegami że Physx dzisiaj to bardziej chwyt marketingowy niż użyteczna technologia jednak jestem za rozwijaniem go. Mamy dwie drogi - Havoka który będzie obciążał procesor a tym samym aplikację i system oraz Physx który obciąży grafikę podcinając skrzydła grafikom.
          Co będzie lepsze? Nie wiem i nie zamierzam zostać wróżką.
          Wiele zależy od twórców oprogramowania i optymalizacji kodu. Myślę, że to dobrze że są dwa rozwiązania które ze sobą konkurują i zmuszają twórców oprogramowania do rywalizacji.
          • avatar
            Konto usunięte
            0
            tak, wiecie że frontlines obsługiła physix !!!
            To była masakra, nie dość że się zacinał na dosyć dobrym pc (E6300, x1950pro) to jakość fizyki i grafiki była tragiczna.
            tzn strzelając karabinem w mur nie zostawał ślad; wybuchający granat śladu też nie zrobił....

            i coś nvidia sama sobie grób wykopuje, podobno wspierane tylko od seri 8000 a w ps3 jest coś 7000 podobne
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              fajnie, nie mam PS, ale i tak fajnie..hyhy :)
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Postanowilem zaglebic sie leciutko w temacie o physx i obejzalem na youtube filmik z prezentacja owej przemiany w grze Mirror's edge i musze przyznac, ze widac roznice...
                Aczkolwiek, nie wiem czy koniecznie to musi byc PhysX aby mozna podziwiac cala ta fizyke, jezeli bylo by to az tak wazne to AMD na 100% mialo by PhysX albo cos samego pod inna nazwa...
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  "Aczkolwiek, nie wiem czy koniecznie to musi byc PhysX aby mozna podziwiac cala ta fizyke, jezeli bylo by to az tak wazne to AMD na 100% mialo by PhysX albo cos samego pod inna nazwa..."

                  No i właśnie dlatego AMD/ATI ma prawa do havock'a.

                  • avatar
                    Konto usunięte
                    0
                    Sorki miało być Havok'a
                    • avatar
                      romeczek
                      0
                      nieco przesadzona ta sentencja "Roku, który przez wielu już teraz uznawany jest za rok Playstation 3". zaraz ati stwierdzi, że ma patent na fizykę w xboxie 360 i z wielkiego bum zrobi się małe, za przeproszeniem ..pierdnięcie.
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Ale to już było :D jest PhysX i na X360 i na PS3 ale nie wspomagana sprzetowo tylko teraz nVidia robi z tego jakąś kurde nie wiadomo jaką sensację :D
                        • avatar
                          Arcziy
                          0
                          Jest różnica! PhysX daje sporo rzeczy np. w mirrors edge szyby się tłuką z wyłączonym Physx, Physx daje poruszanie się niektórych elementów co zaobserwowałem idealnie. Jak np. wieje wiatr to porusza niektóre elementy w mirrors edge. Oczywiście nie tylko to ale nie będe się tutaj rozpisywać
                          • avatar
                            sevae
                            0
                            Weźcie się nie podniecajcie tak tym physX'em, jeżeli miałby zostać standardem (tak jak w sumie havok)to ATI i tak go będzie musiało dostać i nagle się okaże, że będzie działać płynnie na wszystkim (procesory powerpc w playstation, u nvidi i u ati, albo na rdzeniach od intela i amd które leżą na pc odłogiem).

                            Nvidia nie ma specjalnego układu na kartach do fizyki, kupiła tylko nawę physx i nie pozwala nikomu jej używać i wspierać.
                            • avatar
                              Imba_
                              0
                              masz racje i ma... ;] nie chce sklamac ale to odmiana intelowskiego havoka czy jak to sie tam zwalo ;P ale wogole jak widac nie promowane
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                0
                                Ja uwazam ze najbardziej przyszlosciowy to jest Euphoria Engine... zaden sztuczny havok czy tez rozleklamowany PhysX
                                • avatar
                                  b1tzz
                                  0
                                  Dość, że w PS3 są spadki fpsów, to ja nie wiem co będzie z PhysX'em... -.-
                                  • avatar
                                    Konto usunięte
                                    0
                                    @ czajnik

                                    Pokaz mi wg. jakich danych nV ma 75% rynku? chyba wg. swoich własnych urojonych statystyk podałeś ten udział!

                                    Jakbyś uwaznie sledził news'y, to juz nieraz pisało, ze nV traci rynek za sprawą radeonów 4xxx i robią co tylko moga, by zmniejszyć spadek udziałów w rynku.

                                    Dzieciom neo mówimy stanowcze NIE!!;)