Aplikacje mobilne

Dziwny komunikat na Facebooku. “Podejmij decyzję dotyczącą reklam”

przeczytasz w 2 min.

Jeśli korzystasz z Facebooka, na ekranie twojego smartfona może w najbliższym czasie pojawić się komunikat “Podejmij decyzję dotyczącą reklam”. Co to jest i jak go wyłączyć?

Płatny Facebook zaczął funkcjonować już na dobre. Meta ogłosiła jeszcze przed końcem października br., że na tej popularnej platformie społecznościowej pojawi się możliwość wyłączenia reklam. Jest jednak jedno “ale”. Gigant udostępnia tę opcję wyłącznie za opłatą w wysokości 12,99 euro dla użytkowników smartfonów.

Właśnie w związku z wprowadzeniem możliwości wyłączenia reklam na Facebooku, w aplikacji zaczyna się wyświetlać komunikat, którego nie można wyłączyć jednym kliknięciem. “Podejmij decyzję dotyczącą reklam” – wyświetla się na samym środku ekranu, a jedyną opcją jest kliknięcie przycisku “Rozpocznij”. Co zrobić, aby nie włączyć subskrypcji Facebooka bez reklam?

“Podejmij decyzję dotyczącą reklam” – co z tym zrobić na Facebooku?

Meta nie daje użytkownikom wyboru. Jeśli w aplikacji Facebooka wyświetli ci się komuikat mówiący o tym, że musisz podjąć decyzję dotyczącą reklam, nie masz innego wyboru niż kliknięcie przycisku “Rozpocznij”. Kiedy to zrobisz, na kolejnym ekranie poznasz ofertę Mety, która dotyczy opcji uruchomienia subskrypcji umożliwiającej korzystanie z Facebooka (i Instagrama) bez reklam. W cenie 12,99 euro miesięcznie, “twoje informacje nie będą wykorzystywane na potrzeby reklam” – czytamy w komunikacie.

Płatny FacebookPłatny FacebookPłatny Facebook"Podejmij decyzję dotyczącą reklam" - co z tym zrobić na Facebooku?

Jeśli chcesz skorzystać z oferty, kliknij przycisk “Subskrybuj”, gdzie dokonasz płatności za usługę. Jeśli natomiast zamierzasz używać Facebooka jak do tej pory, czyli z reklamami – kliknij “Chcę korzystać bezpłatnie”. To jednak nie ostatni krok, który stoi na drodze do uruchomienia Facebooka.

W kolejnym widoku Meta poprosi cię o zezwolenie na korzystanie z twoich informacji do wymienionych celów. W praktyce nic się nie zmieni i twój Facebook nadal będzie wyglądać tak, jak przed wprowadzeniem opcji wykupienia subskrypcji. Jeśli nie zmieniłeś decyzji i nadal chcesz korzystać z darmowego Facebooka, wystarczy kliknąć przycisk “Akceptuję”. Dopiero wtedy zamkniesz komunikat i będziesz mógł wrócić do przeglądania tablicy aktywności obserwowanych i znajomych na platformie.

Komentarze

12
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Yamaraj6
    3
    Jaja jak berety. Chcą żeby płacić ponad 50 zł miesięcznie za użytkowanie platformy, która negatywnie wpływa na człowieka w wielu aspektach, powoduje lub wzmaga depresje itp. (co jest potwierdzone badaniami naukowymi), marnuje czas ludzi nie dając nic wzamian, a do tego kradnie dane użytkowników i na tym zarabia. Ciekawe kto będzie na tyle głupi żeby za to zapłacić.
    • avatar
      vacotivus
      2
      Raczej "Podejmij decyzję dotyczącą kontynuowania korzystania z Facebooka"
      • avatar
        Kojot321
        1
        Kolejny cyrograf wielkiej korporacji do podpisu. Nikt niby nie zmusza ale nikt też nie chce być społecznie wykluczony.
        • avatar
          bartoliniog
          1
          u mnie po kliknięciu akceptuj w drugim kroku ekran wraca do pierwszego kroku, wybieram bezpłatnie, potem znowu akceptuj i ponownie wraca do pierwszego kroku... i tak bez przerwy... czadersko
          • avatar
            Ziomboy451
            0
            Czyli dobrze rozumiem, że ta reklama jest tylko przy wejściu na stronę? Później już żadnych reklam podczas przeglądania nie ma? Jeśli dobrze zrozumiałem, to jaki jest sens płacenia za to skoro to się pojawię tylko przy wejściu na stronę?
            • avatar
              Yamaraj6
              0
              Komentarze na telefonie się nie pokazują.
              • avatar
                Wasek
                0
                “twoje informacje nie będą wykorzystywane na potrzeby reklam” - ale i tak będą zbierane więc po co płacić? Szczerze mówiąc reklamy na fb nie są tak irytujące jak gdzie indziej bo wszystko można pominąć. To, że Facebook zbiera informacje ze swoich aplikacji i Messengera to wiadomo i normalne jak na dzisiejsze czasy. Fajnie jakby się od innych trzymał z daleka.
                • avatar
                  Bazyliszek
                  0
                  hmm, a czy prawo unijne, nie zakazuje konieczności zgody, na cookies/informacji, a wcelu korzystania z usługi?
                  • avatar
                    Tu_Szczecin
                    0
                    Najlepiej w ogóle nie zakładać tam konta i nie ma się problemu. A co do wykluczenia to są to bzdury. Jak może wykluczyć nas ktoś, kto nie jest sąsiadem spotykanym w drodze do pracy/szkoły? Ktoś kto nie jest kolegą z biura/szkoły? Ktoś z kim nie idzie się na piwo/kawę/oranżadę+ pogaduchy? Nie pozwólmy, żeby dzieci "wychowywał" FB, YT itd.
                    • avatar
                      Teraz.To.Jest.Blotek.pl
                      0
                      Jak to pominąć?
                      Inny klient FB na teflonie nie wyświetla tego ścierwa.