Ciekawostki

Zakupy w metaverse to jeszcze melodia przyszłości

przeczytasz w 2 min.

Zgodnie z badaniem przeprowadzonym na zlecenie Sandander Consumer Banku, ponad 80% Polaków nie jest zbyt przychylnych robieniu zakupów w metaverse.

Polacy nie są zainteresowani robieniem zakupów w metaverse

Mark Zuckerberg bardzo wierzy w swoją koncepcję metaverse, jednak nie wszyscy podzielają jego entuzjazm. Analitycy twierdzą, że technologia rozwijana przez Metę będzie miała swój koniec już w 2025 roku. Jak wynika z badania „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022", które odbyło się w październiku na reprezentatywnej grupie dorosłych Polaków, także i w naszym kraju ciężko jest znaleźć entuzjastów wirtualnej rzeczywistości.

Chodzi przede wszystkim o kwestię robienia zakupów w metaverse: tylko 9% ankietowanych osób byłoby zainteresowanych taką możliwością. Negatywnie wypowiedziała się znacząca większość respondentów, niezależne od ich płci, wieku, miejsca zamieszkania, zarobków oraz wykształcenia.

Powodem może być mała wiedza na temat takiego sposobu robienia zakupów. Zgodnie z badaniami, aż 82% osób nie słyszało nigdy o takiej możliwości. Wśród osób, które mają świadomość tego zjawiska są najczęściej ludzie młodzi, w wieku 18-29 oraz 30-39 lat, a także mieszkańcy średnich miast i metropolii, z wykształceniem średnim lub wyższym.

Dowodzi to tego, że jest to temat jeszcze nieznany w naszym kraju, a wiedzę o nim mają głównie hobbyści lub osoby zawodowo związane z e-commerce i nowoczesnymi technologiami.

Zakupy przez media społecznościowe lepiej odbierane niż w metaverse

Polacy nie są gotowi na robienie zakupów w metaverse, jednak chętnie kupowaliby produkty za pomocą mediów społecznościowych. Entuzjastycznie podchodzi do tego 24% badanych osób. Nie miałyby one nic przeciwko kupowaniu np. ubrań podczas transmisji na Facebooku lub Instagramie. Są to przede wszystkich osoby młode, czyli w wieku 18-29 lat, które generalnie lepiej sobie radzą w social mediach. 61% ankietowanych z kolei nie chce robić zakupów przez media społecznościowe - dominują tutaj mężczyźni oraz seniorzy powyżej 70. roku życia.

Ponownie, może to być spowodowane zbyt małą znajomością tematu:

Mimo że zjawisko robienia zakupów przez media społecznościowe jest szerzej omawiane i o wiele lepiej znane w naszym kraju, większość ankietowanych (89 proc.) nie robiła w ten sposób zakupów. Patrząc jednak na liczbę zainteresowanych takim kupowaniem – 24 proc. – możemy się spodziewać, że w bliskiej przyszłości zacznie się to zmieniać.

A wy jesteście zainteresowani robieniem zakupów w metaverse lub w mediach społecznościowych? Dajcie znać w komentarzach!

Źródło: blog.santanderconsumer.pl

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    KENJI512
    1
    Polaków nie stać na ręcznie malowane obrazy a co dopiero rzeczy wirtualne. My jesteśmy zbyt biednym krajem, by doceniać sztukę lub wirtualne gadżety - my musimy kupić węgiel czy jedzenie.
    • avatar
      Yamaraj6
      1
      Przecież ludzie nie wiedzą co to, ta technologia jeszcze nie istnieje. VR dopiero ledwo rozwija się w branży gier, szkoleń i symulacji, droga do zwykłego szarego człowieka jeszcze daleka. To tak jakby w 1980 pytać ludzi w Polsce czy będą robić zakupy w internecie. Przecież nikt nie wie jak to w ogóle będzie wyglądać.