Technologie i Firma

PBI: Dlaczego nie ma nowych danych o badaniu polskiego internetu?

Mateusz Albin | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Mateusz Albin
2 komentarze Dyskutuj z nami

Od kilku miesięcy nie podano wyników Polskiego Badania Internetu. Jak radzą sobie wydawcy i branża reklamowa?

megapanel pbi

Badanie Planet GfK miało zastąpić Megapanel Gemiusa jako źródło Polskiego Badania Internetu, jednak do tej pory nie opublikowano statystyk z bieżącego roku. Jak wpłynęło to na branżę internetową?

Na początku roku badanie "Planet" prowadzone przez GfK miało zastąpić popularny Megapanel Gemiusa. Nowe statystyki Polskiego Badania Internetu (PBI) miały posiadać więcej informacji o ruchu mobilnym i wykorzystaniu multimediów. Statystyki miały być podawane od ósmego do dziesiątego dnia roboczego każdego miesiąca, szybciej niż w przypadku dawnego Megapanelu. W połowie grudnia 2015 r. poinformowano, że pierwsze miesięczne statystyki Planet pojawią się w drugim tygodniu lutego. W połowie lutego podano, że GFK i PBI muszą przesunąć publikację na nieokreśloną przyszłość. Miało to wynikać ze złożoności projektu i pozwolić na dokładniejszą analizę.

Do tej pory jednak nie opublikowano nawet wyników ze stycznia. Czy brak informacji o ruchu w polskiej sieci wpłynął na branżę internetową i reklamodawców? Sprawę postanowili wyjaśnić dziennikarze WirtualneMedia.pl.

W rozmowie z Wirtualnymi Mediami jeden z przedstawicieli agencji reklamowych przyznał, że kampanie opierane są na informacjach z grudniowego Megapanelu i udostępnianych przez wydawców statystyk z Google Analytics. Zwrócono też uwagę, że w ramach planowanych zmian wielu wydawców zdjęło już se stron kody Gemiusa.

Inny wypowiadający się dla portalu specjalista podkreślił także, że tego rodzaju statystyki nie mają dzisiaj aż tak dużego znaczenia, ponieważ marketing jest coraz bardziej personalizowany i dostosowany do konkretnego użytkownika.

Sytuacja nie jest jednak różowa. Chociaż branża reklamowa tymczasowo jest w stanie sobie poradzić na własną rękę, publikowany regularnie Megapanel stanowił pewną formę standaryzacji. Prowadzenie przez każdą agencję badań na własną rękę ostatecznie może sprawić, że oena rynku internetowego straci spójność i wiarygodność.

Pomimo utraty zlecenia Polskiego Badania Internetu, Gemius nadal prowadzi własne statystyki jako gemiusAudience. W marcu opublikowano wyniki ze stycznia i lutego.

Źródło: WirtualneMedia.pl

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    wreszcie prawidłowo skonstruowana ankieta. brawo.
    zaznaczyłem opcję 3, zresztą zaznaczam ją codziennie ..... adblockiem :)