Gry

Poprawiony Unreal Engine w akcji

Jakub Kralka | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Jakub Kralka
62 komentarze Dyskutuj z nami

Unreal Engine jest jednym z najchętniej wykorzystywanych silników gier komputerowych. Dotychczas ukazały się trzy jego edycje.

  Warto przeczytać:
 

Gameplay z Rajdu Polski

Ta ostatnia dzielnie służy nam już od kilku ładnych lat (debiutowała w 2007 roku wraz z Unreal Tournament 2007) i nic dziwnego, że twórcy - firma Epic Games postanowiła nieco jego możliwości odświeżyć. Poczciwy UE 3.0 zasilił już kilkadziesiąt tytułów z takich stajni jak Atari, Activision, EA czy Konami, a jego odnowiona wersja trafi na przykład do Gears of War 3.

Zgodnie z zapowiedziami Unreal Engine 3.0 poprawia jakość wirtualnego oświetlenia, mechanikę zniszczenia obiektów oraz umożliwia tzw. symulację tłumów. Wygląda całkiem nieźle - i lepiej żeby się podobało, bo następny Unreal Engine najwcześniej dopiero w 2012 roku!

Źródło: YouTube

Polecamy artykuły:    
Fotogaleria: obudowa jakiej jeszcze nie było
TOP-10: Monitory
G eForce GTX 580 - najszybsza w rodzinie

 

Komentarze

62
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    Czy to nie jest bardziej unreal engine 3.5?
  • avatar
    Jagar
    Konsole wstrzymuja rozwój graficzny gier na pc.Moze to i dobrze bo dzis komp kupiony starcza na kilka ladnych lat do nastepnej generacji konsol.
  • avatar
    Pixel
    Ładna Grafa.
  • avatar
    Konto usunięte
    Pod wzgledem graficzny jak dla mnie cudny, czesciowo pewnie dlatego, ze pod wzgledem grafiki zatrzymalem sie gdzies w 2004-2005 roku. W nowsze produkcje nie grywam, czesciowo z powodu ograniczen sprzetowych.

    Dziwne wydaje sie tylko zachowanie trawy podczas burzy. Wszystko wykonane jest z taka dokladnoscia, ze az dziwne, ze trawa nie kladzie sie w jednym okreslonym kierunku tylko po prostu buja na prawo i lewo z odrobine wieksza sila niz podczas ladnej pogody.
  • avatar
    kory2
    Jak dla mnie jeden z najlepszych silników graficznych. Tylko taka mała uwaga. Firmy które nie potrafią go wykorzystać niech go zostawią w spokoju...... Przykład najnowszy Medal of Honor...... Chcieli ukryć słabej jakości tekstury super efektami. Coś się nie udało.... Nawet wybuchy słabo wyglądały..... W porównaniu np.z Brothers in Arms: Hell's Highway grafika wyszła im super na unrealu albo Alone in the dark. Też potrafili wykożystać jak i w Mass Effect.
  • avatar
    Szymon331
    Szału graficznego nie ma ale ogólnie całość wygląda naprawdę przyzwoicie. Szczególnie te "kfiatki" ;)

    Podoba mi się oświetlenie jakie zastosowano w tej wersji, jakoś ogólnie lepiej to wygląda. Sama konstrukcja filmiku też bardzo na plus, dobry pomysł.

    Obawiam się tylko że pozostało to co jest charakterystyczne dla UE3. Czyli prawie zero fizyki. Taka ładna świątynia na filmiku a czy jakikolwiek obiekt który tam widzieliśmy można zniszczyć, przesunąć, spalić? Raczej wątpię.

    Moja opinia; ale wolę bardziej rozbudowaną fizykę niż ładowanie pikseli w coraz większe tekstury...
  • avatar
    tom_1984
    Ważne, że 3-4 letni sprzęt spokojnie wystarcza, żeby gry na UE udźwignąć.
  • avatar
    kory2
    UE niema złej fizyki. Tylko trzeba potrafić ją wykorzystać. Te gry co wymieniłem wyżej mają fizykę na wysokim poziomie. A zniszczenia jak firma zrobi to i będą. Silnik jak najbardziej pozwala na niszczenie obiektów.
  • avatar
    Dragon
    Błąd w artykule: nie ma takiej gry jak Unreal Tournament 2007 tylko Unreal Tournament 3
  • avatar
    coorp
    Jestem bardzo ciekawy kiedy wypuszczą Unreal Tournament 4.
  • avatar
    Dragonik
    Mogliby zrobić UE 4 tylko na komputery osobiste żeby konsole nie ograniczały mnożliwości.
  • avatar
    Konto usunięte
    To silnik o poprawionych wymaganiach sprzętowych ? :) Fajnie by było jakby go poprawili bo Bioshock raził słabym AA.
  • avatar
    Konto usunięte
    Po co mają wydawać nowy silnik, skoro ten się świetnie sprzedaje, bardzo ładnie wygląda (choćby Batman Arkham Asylum), ma stosunkowo niskie wymagania i jest bardzo elastyczny? Jak go będą dobrze dopieszczać, to starczy i do 2012, ale bez modernizacji się IMO nie obędzie.

    Jakby użyli tego silnika w kolejnym CoD'dzie to bym był wniebowzięty.
  • avatar
    Konto usunięte
    Mam tylko nadzieję, że ekipa od Duke Nukem Forvever nie wpadnie na pomysł przepisania duka pod ten poprawiony silnik bo znów się nie doczekamy premiery...
  • avatar
    Konto usunięte
    wyglada swietnie troche przypomina uncharted:), imo wyglada chyba lepiej niz nowy 3d mark.
  • avatar
    Konto usunięte
    Super, gearsy 3 już teraz wyglądają lepiej od kilzone 3 i uncharted 2 a co dopiero jak zoptymalizują pod najnowszą wersje unreal engine.
  • avatar
    renholder1987
    Elastyczny silnik z którego można jeszcze troche wycisnąć;)
  • avatar
    Lord_NeReVaR
    Najlepsza w tym silniku według mnie jest optymalizacja, bo nawet na słabszym sprzęcie gry dobrze chodzą i w miarę ładnie wyglądają a tego niemożna powiedzieć o kilku innych silnikach.
  • avatar
    Konto usunięte
    Unreal Engine jest bardzo dobrym silnikiem , Wiem coś o tym bo sam bawię się już dość długo UDK.Jest to bardzo rozbudowany silnik, mające zaimplementowane biblioteki psyhx.Ma ogromne możliwości.Ale to ,ze większość firm kwasi gry robione na tym silniku to już trudno.

    Niestety śmieszy mnie te wasze wieczne "płakanie" odnośnie tego jaki to słaby jest ten silnik.Bo ma 3 lata ! SZMAT CZASU !I jak lepszy Cry engin .(który połowie z was i tak działa na średnich detalach )

    Crytek i jego silnik jest własnościowa dużego koncernu (chyba naftowego czy gazowego) oni mogą robić enginy które sięgają o 2 lata w przyszłość i mogą uśmiercając je po jednej grze.( tak jak było w przypadku far cry 1)...A UE należny do firmy mającej zyski z gier. Wiec przestańcie smucić ,że już jest słaby.
    Tylko sami się Weście do roboty i zróbcie lepszy silnik.dzieci...
  • avatar
    dnetsky
    no to możemy się spodziewać:

    gier Jeszcze ŁADNIEJSZYCH i Jeszcze ... KRÓTSZYCH

    :)
  • avatar
    DrathVader
    Nieźle :D

    Tylko ciekawe pod jaki DirectX ten silnik jest. Jeśli trza Shadery 4.0, to se nie pogram (Radek X1950 GT).
  • avatar
    GunarDAN
    Wszystko ładnie, ale cudu nie ma. Konkurencja już dawno ich dogoniła lub pogoniła:) Ciekawe czy rozwiązali już problem z doczytywaniem tekstur?
  • avatar
    emcen
    Chrome engine 4 lepszy bo polski :D

    http://www.youtube.com/watch?v=_ETRHrYste4&feature=related
  • avatar
    Enslaved jest zrobiony na UnrealEngine 3 i wygląda bajecznie.
    http://www.youtube.com/watch?v=cEd9Dfc_Vlk

    Polecam posiadaczom konsol.
  • avatar
    Konto usunięte
    Dwa filmiki prezentujące fizykę w Unreal Engine. Polecam wszystkim forumowym znawcom i developerom :)
    http://www.youtube.com/watch?v=B7_rPDwSKe8
    http://www.youtube.com/watch?v=W_ZDNTIJAF4
  • avatar
    Konto usunięte
    Jak zwykle sztuczności od cholery. No tak to przecież tylko drzewa. A i blisko ustawili zlewanie. Brak ostrości po ~20m?? Chyba ślepiec by lepiej widział.
  • avatar
    Konto usunięte
    To bylo na powaznie? Co nVidia ma do havoka i w czym mieli go niby implementowac? Podstawowy Physx moze byl obliczany jednowątkowo przez CPU i karty graficzne nie maja nic do tego. Wlasnie w UE3.0 cala fizyka opiera sie na Physx, a karta nVidii wcale nie jest wymaana. Zaawansowany Phisx jest emulowany za posrednictwem CUDA wiec bez karty nVidii sie nie da. Inna sprawa jest blokada zaawansowanego physx'a w przypadku posiadania karty nVidii, a do tego Radeona ale to akurat sztuczna blokada na poziomie sterownika i bez problemu mozna to obejsc.
  • avatar
    wstrzasmen
    szału nie ma. typowy "postęp" w czasach konsol czyli wygląda tak samo jak stary cryengine1 (zresztą cryengine2 niewiele się różni)

    stagnacja na całego

    dziękujemy konsolom