Gry

Poprawiony Unreal Engine w akcji

przeczytasz w 1 min.

Unreal Engine jest jednym z najchętniej wykorzystywanych silników gier komputerowych. Dotychczas ukazały się trzy jego edycje.

 Warto przeczytać:
 

Gameplay z Rajdu Polski

Ta ostatnia dzielnie służy nam już od kilku ładnych lat (debiutowała w 2007 roku wraz z Unreal Tournament 2007) i nic dziwnego, że twórcy - firma Epic Games postanowiła nieco jego możliwości odświeżyć. Poczciwy UE 3.0 zasilił już kilkadziesiąt tytułów z takich stajni jak Atari, Activision, EA czy Konami, a jego odnowiona wersja trafi na przykład do Gears of War 3.

Zgodnie z zapowiedziami Unreal Engine 3.0 poprawia jakość wirtualnego oświetlenia, mechanikę zniszczenia obiektów oraz umożliwia tzw. symulację tłumów. Wygląda całkiem nieźle - i lepiej żeby się podobało, bo następny Unreal Engine najwcześniej dopiero w 2012 roku!

Źródło: YouTube

Polecamy artykuły:  
Fotogaleria: obudowa jakiej jeszcze nie było
TOP-10: Monitory
G eForce GTX 580 - najszybsza w rodzinie

 

Komentarze

62
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    Czy to nie jest bardziej unreal engine 3.5?
    • avatar
      Jagar
      0
      Konsole wstrzymuja rozwój graficzny gier na pc.Moze to i dobrze bo dzis komp kupiony starcza na kilka ladnych lat do nastepnej generacji konsol.
      • avatar
        Pixel
        0
        Ładna Grafa.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Pod wzgledem graficzny jak dla mnie cudny, czesciowo pewnie dlatego, ze pod wzgledem grafiki zatrzymalem sie gdzies w 2004-2005 roku. W nowsze produkcje nie grywam, czesciowo z powodu ograniczen sprzetowych.

          Dziwne wydaje sie tylko zachowanie trawy podczas burzy. Wszystko wykonane jest z taka dokladnoscia, ze az dziwne, ze trawa nie kladzie sie w jednym okreslonym kierunku tylko po prostu buja na prawo i lewo z odrobine wieksza sila niz podczas ladnej pogody.
          • avatar
            kory2
            0
            Jak dla mnie jeden z najlepszych silników graficznych. Tylko taka mała uwaga. Firmy które nie potrafią go wykorzystać niech go zostawią w spokoju...... Przykład najnowszy Medal of Honor...... Chcieli ukryć słabej jakości tekstury super efektami. Coś się nie udało.... Nawet wybuchy słabo wyglądały..... W porównaniu np.z Brothers in Arms: Hell's Highway grafika wyszła im super na unrealu albo Alone in the dark. Też potrafili wykożystać jak i w Mass Effect.
            • avatar
              Szymon331
              0
              Szału graficznego nie ma ale ogólnie całość wygląda naprawdę przyzwoicie. Szczególnie te "kfiatki" ;)

              Podoba mi się oświetlenie jakie zastosowano w tej wersji, jakoś ogólnie lepiej to wygląda. Sama konstrukcja filmiku też bardzo na plus, dobry pomysł.

              Obawiam się tylko że pozostało to co jest charakterystyczne dla UE3. Czyli prawie zero fizyki. Taka ładna świątynia na filmiku a czy jakikolwiek obiekt który tam widzieliśmy można zniszczyć, przesunąć, spalić? Raczej wątpię.

              Moja opinia; ale wolę bardziej rozbudowaną fizykę niż ładowanie pikseli w coraz większe tekstury...
              • avatar
                tom_1984
                0
                Ważne, że 3-4 letni sprzęt spokojnie wystarcza, żeby gry na UE udźwignąć.
                • avatar
                  kory2
                  0
                  UE niema złej fizyki. Tylko trzeba potrafić ją wykorzystać. Te gry co wymieniłem wyżej mają fizykę na wysokim poziomie. A zniszczenia jak firma zrobi to i będą. Silnik jak najbardziej pozwala na niszczenie obiektów.
                  • avatar
                    Dragon
                    0
                    Błąd w artykule: nie ma takiej gry jak Unreal Tournament 2007 tylko Unreal Tournament 3
                    • avatar
                      coorp
                      0
                      Jestem bardzo ciekawy kiedy wypuszczą Unreal Tournament 4.
                      • avatar
                        Dragonik
                        0
                        Mogliby zrobić UE 4 tylko na komputery osobiste żeby konsole nie ograniczały mnożliwości.
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          To silnik o poprawionych wymaganiach sprzętowych ? :) Fajnie by było jakby go poprawili bo Bioshock raził słabym AA.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Po co mają wydawać nowy silnik, skoro ten się świetnie sprzedaje, bardzo ładnie wygląda (choćby Batman Arkham Asylum), ma stosunkowo niskie wymagania i jest bardzo elastyczny? Jak go będą dobrze dopieszczać, to starczy i do 2012, ale bez modernizacji się IMO nie obędzie.

                            Jakby użyli tego silnika w kolejnym CoD'dzie to bym był wniebowzięty.
                            • avatar
                              Konto usunięte
                              0
                              Mam tylko nadzieję, że ekipa od Duke Nukem Forvever nie wpadnie na pomysł przepisania duka pod ten poprawiony silnik bo znów się nie doczekamy premiery...
                              • avatar
                                Konto usunięte
                                0
                                wyglada swietnie troche przypomina uncharted:), imo wyglada chyba lepiej niz nowy 3d mark.
                                • avatar
                                  Konto usunięte
                                  0
                                  Super, gearsy 3 już teraz wyglądają lepiej od kilzone 3 i uncharted 2 a co dopiero jak zoptymalizują pod najnowszą wersje unreal engine.
                                  • avatar
                                    renholder1987
                                    0
                                    Elastyczny silnik z którego można jeszcze troche wycisnąć;)
                                    • avatar
                                      Lord_NeReVaR
                                      0
                                      Najlepsza w tym silniku według mnie jest optymalizacja, bo nawet na słabszym sprzęcie gry dobrze chodzą i w miarę ładnie wyglądają a tego niemożna powiedzieć o kilku innych silnikach.
                                      • avatar
                                        Konto usunięte
                                        0
                                        Unreal Engine jest bardzo dobrym silnikiem , Wiem coś o tym bo sam bawię się już dość długo UDK.Jest to bardzo rozbudowany silnik, mające zaimplementowane biblioteki psyhx.Ma ogromne możliwości.Ale to ,ze większość firm kwasi gry robione na tym silniku to już trudno.

                                        Niestety śmieszy mnie te wasze wieczne "płakanie" odnośnie tego jaki to słaby jest ten silnik.Bo ma 3 lata ! SZMAT CZASU !I jak lepszy Cry engin .(który połowie z was i tak działa na średnich detalach )

                                        Crytek i jego silnik jest własnościowa dużego koncernu (chyba naftowego czy gazowego) oni mogą robić enginy które sięgają o 2 lata w przyszłość i mogą uśmiercając je po jednej grze.( tak jak było w przypadku far cry 1)...A UE należny do firmy mającej zyski z gier. Wiec przestańcie smucić ,że już jest słaby.
                                        Tylko sami się Weście do roboty i zróbcie lepszy silnik.dzieci...
                                        • avatar
                                          dnetsky
                                          0
                                          no to możemy się spodziewać:

                                          gier Jeszcze ŁADNIEJSZYCH i Jeszcze ... KRÓTSZYCH

                                          :)
                                          • avatar
                                            DrathVader
                                            0
                                            Nieźle :D

                                            Tylko ciekawe pod jaki DirectX ten silnik jest. Jeśli trza Shadery 4.0, to se nie pogram (Radek X1950 GT).
                                            • avatar
                                              GunarDAN
                                              0
                                              Wszystko ładnie, ale cudu nie ma. Konkurencja już dawno ich dogoniła lub pogoniła:) Ciekawe czy rozwiązali już problem z doczytywaniem tekstur?
                                              • avatar
                                                emcen
                                                0
                                                Chrome engine 4 lepszy bo polski :D

                                                http://www.youtube.com/watch?v=_ETRHrYste4&feature=related
                                                • avatar
                                                  0
                                                  Enslaved jest zrobiony na UnrealEngine 3 i wygląda bajecznie.
                                                  http://www.youtube.com/watch?v=cEd9Dfc_Vlk

                                                  Polecam posiadaczom konsol.
                                                  • avatar
                                                    Konto usunięte
                                                    0
                                                    Dwa filmiki prezentujące fizykę w Unreal Engine. Polecam wszystkim forumowym znawcom i developerom :)
                                                    http://www.youtube.com/watch?v=B7_rPDwSKe8
                                                    http://www.youtube.com/watch?v=W_ZDNTIJAF4
                                                    • avatar
                                                      Konto usunięte
                                                      0
                                                      Jak zwykle sztuczności od cholery. No tak to przecież tylko drzewa. A i blisko ustawili zlewanie. Brak ostrości po ~20m?? Chyba ślepiec by lepiej widział.
                                                      • avatar
                                                        Konto usunięte
                                                        0
                                                        To bylo na powaznie? Co nVidia ma do havoka i w czym mieli go niby implementowac? Podstawowy Physx moze byl obliczany jednowątkowo przez CPU i karty graficzne nie maja nic do tego. Wlasnie w UE3.0 cala fizyka opiera sie na Physx, a karta nVidii wcale nie jest wymaana. Zaawansowany Phisx jest emulowany za posrednictwem CUDA wiec bez karty nVidii sie nie da. Inna sprawa jest blokada zaawansowanego physx'a w przypadku posiadania karty nVidii, a do tego Radeona ale to akurat sztuczna blokada na poziomie sterownika i bez problemu mozna to obejsc.
                                                        • avatar
                                                          wstrzasmen
                                                          0
                                                          szału nie ma. typowy "postęp" w czasach konsol czyli wygląda tak samo jak stary cryengine1 (zresztą cryengine2 niewiele się różni)

                                                          stagnacja na całego

                                                          dziękujemy konsolom