Ultrabooki

Kolejna wpadka związana z nowymi MacBookami Pro

przeczytasz w 1 min.

Wiele egzemplarzy MacBooków Pro z układem M1 Pro i M1 Max trafiło już do swoich właścicieli. Pojawia się wiele pozytywnych informacji na temat tych komputerów, ale są też negatywne. 16-calowe modele mają problemy z ładowaniem za pośrednictwem portu MagSafe.

Warto przypomnieć, że nowe MacBooki Pro zaprezentowane zostały pod koniec października tego roku. Na początku listopada pojawiły się doniesienia o pierwszych problemach, według których komputery te nie radzą sobie z odtwarzaniem filmów w serwisie YouTube. Tym razem problemy dotyczą procesu ładowania.

Czego dotyczy problem?

Właściciele 16-calowych MacBooków Pro twierdzą, że zdarzają się przypadki, w których komputery te nie ładują się po podłączeniu ładowarki ze złączem MagSafe 3. Dzieje się to w przypadku, gdy laptop jest wyłączony, a jego pokrywa zamknięta. W takim przypadku dioda na wtyczce mruga pomarańczowym światłem.

MacBook Pro

Wielu użytkowników kontaktowało się w tym temacie ze wsparciem Apple, ale wyniki tych rozmów były różne. Jeden z nich napisał, że po długich rozmowach firma zdecydowała się wysłać mu komputer zastępczy. Jako przyczynę podano problemy z oprogramowaniem sprzętowym, czyli tak zwanym firmware i po przeprowadzeniu testów diagnostycznych zabrano komputer w celu wykonania dalszej diagnostyki.

Rozwiązanie problemu

Problem nie występuje, gdy ładowarka podłączana jest do włączonego komputera. Proces ładowania odbywa się także po wyłączeniu laptopa. Na stronie wsparcia technicznego Apple znaleźć można opis postępowania, które przywrócić ma prawidłowe działanie ładowarki, ale nie działa ono w każdym przypadku.

wtyczka magsafe 3

Problem nie dotyczy wszystkich egzemplarzy nowych MacBooków Pro, ale nie zmienia to faktu, że to już druga wpadka związana z nowymi komputerami. Na szczęście laptopy te ładować można także za pośrednictwem portu USB-C.

Źródło: https://www.macrumors.com/2021/11/30/16-inch-macbook-pro-charging-magsafe-3/

Komentarze

8
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dekard
    24
    Skoro to problem firmware, to pewnie usterka "miała" się aktywować już po okresie gwarancyjnym, ale firmware zawiód i "wdrożył" usterkę wcześniej ;)
    • avatar
      DeviLevi
      14
      Własne rozwiązania nie działają i trzeba sięgnąć po rozwiązania konkurencji (USB-C) skąd ja to znam : )
      • avatar
        Konto usunięte
        10
        Jak na Apple to i tak dobrze ze daja ładowarkę w komplecie a nie za dopłatą
        • avatar
          michal_mat
          4
          oj tam, oj tam, pewnie jak z klawiaturą poprzedniej generacji, Apple powie, że "problem dotyczy małej grupy użytkowników" i nie ma o czym gadać
          • avatar
            J.B FIN
            4
            Apple wyda niedlugo oswiadczenie jak trzeba trzymac laptop zeby sie ladowal...skad ja to znam? ...ahhh tak, historia z zasiegiem GSM wiele lat temu
            • avatar
              Aquagen
              1
              Pytanie: czy wszystkie egzemplarze danego modelu składane są z dokładnie takich samych komponentów? Te ich M1 Pro/Max są pewnie identyczne, ale co z pozostałą elektroniką, do której nie ma dostępu, np. jakieś VRMy. Może zamówienia robią u różnych dostawców i stąd te różnice i niemożność poprawienia poprzez firmware.