Gadżety

Salon komputerowy to nie tylko punkt sprzedaży

z dnia
Paweł Mnichowski | Redaktor serwisu benchmark.pl
39 komentarzy Dyskutuj z nami

Polski rynek salonów komputerowych zmienia swój charakter z typowo sprzedażowego na usługowy. W ten sposób salony wchodzą w wysokomarżowy segment gospodarki, który zajmowany był do tej pory przez wyspecjalizowane firmy.

  Warto przeczytać:
 

Według Zarządu Komputronik SA, naprawy pogwarancyjne oraz usługi konfiguracji sprzętu i oprogramowania, które sieć tej marki wprowadziła w okresie wakacyjnym, mogą stanowić na koniec 2010 roku nawet 30% wartości wszystkich usług, które spółka sprzedaje za pośrednictwem swoich salonów. Pozostałe 70% przychodów z usług wciąż będą stanowić przede wszystkim wpływy z ubezpieczeń sprzętu oraz sprzedaży ratalnej. Już teraz Komputronik jest największą w Polsce siecią usługową, która liczy ponad 300 punktów sprzedaży na terenie całego kraju.

"Sieć Komputronik tradycyjnie posiada najszerszy wybór towarów, dobre ceny i liczne promocje. W połączeniu z praktyczną wiedzą i ofertą usług, dajemy naszym klientom unikalną na skalę krajową wartość. To nas wyróżnia i pozwala nam dalej się rozwijać oraz zwiększać sprzedaż" mówi Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik SA.

Do tej pory polski rynek usług serwisowych był bardzo rozdrobniony i składał się z dużej liczby lokalnych, często jednoosobowych firm. Zdaniem Wojciecha Buczkowskiego popyt na tego rodzaju świadczenia jest wysoki, ale klienci nie zawsze są zadowoleni z ich jakości.

"Użytkownicy sprzętu i oprogramowania nierzadko korzystają z usług niedoświadczonych osób, które często nie prowadzą legalnej działalności gospodarczej. To jeden z powodów, dla których upatrujemy swoją szansę w tym segmencie rynku. Nasz personel jest regularnie szkolony i certyfikowany, pracownicy mogą korzystać z pomocy zarówno naszych inżynierów pracujących w centrali, jak również z pomocy producentów, których niezliczone certyfikacje posiada Komputronik" mówi Prezes Zarządu Komputronik SA.

Wojciech Buczkowski podkreśla, że polski rynek napraw pogwarancyjnych notebooków i komputerów stacjonarnych szybko rośnie. Związane to jest z rosnącą popularnością komputerów przenośnych. Koniunkturę na tego rodzaju usługi wzmacnia także brak wspólnych standardów, dzięki którym wymiana czy naprawa konkretnych podzespołów byłaby prostą czynnością serwisową.

Salony Komputronik rozpoczęły świadczenie takich usług, jak: modernizacja, konserwacja i montaż sprzętu, a także serwis oprogramowania. Pełna lista oraz cennik usług świadczonych w salonach Komputronik znajduje się TUTAJ.

Źródło: Komputronik

Polecamy artykuły:    
Przegląd rynku: obudowy PC
5 x SSD i 1 x HDD - praktyczne testy dysków
100 porad do Windows 7

Komentarze

39
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dziwie się że ludzie kupują w komputroniku... ceny to oni mają z kosmosu. Jak mają promocję to wtedy cena zrównuje się z średnią krajową za produkt. Jak oni się utrzymują to ja nie wiem....
  • avatar
    "Użytkownicy sprzętu i oprogramowania nierzadko korzystają z usług niedoświadczonych osób, które często nie prowadzą legalnej działalności gospodarczej". Oj, tu pan Wojciech trafił w sedno, aż spąsowiałem. Ale cóż, tych kilku kolegów, którym pomogłem kiedyś z komputerem, mimo mego braku doświadczenia i braku "działalności" było zadowolonych.
  • avatar
    "Sieć Komputronik tradycyjnie posiada najszerszy wybór towarów" bez jaj :) jesteście co najwyżej przeciętni, a już na pewno nie konkurencyjni :) osobiście unikam komputronika jak ognia, bo staram się mieć do czynienia z najlepszymi ;P nawet strony nie potrafią zrobić, żeby wszystko ładnie, sprawnie i szybko działało... żal mi was :) pozdrawiam całą nieudolną ekipę komputronika
  • avatar
    Noooo i cena Komputronika na GPW poleciała w dół ponad 4%... Lepiej było siedzieć cicho ;-)
  • avatar
    Wysylka zagraniczna jest ale platnosci PayPal'em brak, szkoda :/
  • avatar
    Ja zawsze kupuję w komputroniku i choć czasami mają w niektórych rzeczach droższe ceny to trzeba poczekać na jakies promocje i jest ok. Prawie wszystko można tam kupić i być zadowolony ze sprzętu miła obsługa i serwis jak marzenie. Szkoda że nie mają bardziej profesionalnych rzedy do chłodzenia wodnego a tak sklep komputronik jest naprawdę świetny.
  • avatar
    Hahaha, ceny konkurencyjne ?? Z czym porównywane, z ceneo gdzie czasem można trafić na jakieś abstrakcje np. grafika jednego producenta w sklepie jednym kosztuje 300, a na samym dole jest podana cena 900 :D
  • avatar
    "Sieć Komputronik tradycyjnie posiada najszerszy wybór towarów, dobre ceny i liczne promocje" - szeroki wybór towarów, dobre sobie. Dużo to jest ich na stronie, ale większość niedostępna. Ceny z kosmosu. Liczne promocje na niedostępne towary. Zresztą termin promocja do wielu "okazji" w tym sklepie nie przystoi, bo ceny mimo to są z kosmosu. Jedziemy dalej.
    "Nasz personel jest regularnie szkolony i certyfikowany" - chyba jak obsługiwać kasę fiskalną, bo o komputerach nie za bardzo mają pojęcie. "Użytkownicy sprzętu i oprogramowania nierzadko korzystają z usług niedoświadczonych osób" - jeśli przyjdą do sklepu Komputronik tak właśnie będzie, dlatego większość woli doświadczonych znajomych.
    Ktoś z komentujących napisał też o jakości obsługi, która rzekomo w KT stoi na wysokim poziomie - z moich osobistych doświadczeń wynika coś zupełnie innego.
  • avatar
    A gdzie maja kupowac? W cwaniackim Prolinie czy jeszcze bardziej cwaniackim ESC? Wole zaplacic te 3-4% wiecej w Komputroniku i miec spokoj - pisze to wieloletni klient tego sklepu.
  • avatar
    gostek z fotki mlodzik - teraz widze czemu taki "glodny....... kasy"

    szkoda ze cymbaly sie niepotrafia douczyc ze prawdziwe pieniadze sie zarabia na niskich cenach i......... uwaga ------- NIESPODZIANKA z ekonomii........ na "masuwce"



    ale uj mu w krzyz - niech jeszcz podwinduje ceny - moze klientow mu przybedzie - ot takie GLUPIE mylsenie polaka!
  • avatar
    Ja jestem klientem biznesowym komputronika i tak właściwie to nie wiem dlaczego oni są tak popularni. Ceny z "d**y" wzięte (no ale to mnie raczej nie interesuje), obsługa - jak trzeba coś kupić to owszem wszystko można łatwo załatwić, natomiast jeśli trzeba coś innego (reklamacja, zwrot towaru, wystawienie korekty) to już mam wrażenie, że ci konsultanci/handlowcy mają z góry powiedziane że mają uprzykrzać klientom życie.
    Firma w której pracuję kupowała tam przez kilka lat, teraz zacząłem kupować wszystko w pobliskim sklepie, bo i taniej i sprzedawcy jacyś tacy do dogadania się zawsze. Czasami trzeba na towar poczekać 2-3dni ale przynajmniej nie trzeba się denerwować.
  • avatar
    Skoro zaczęła sie wyliczanka kogo gdzie jakk obsłużono. To dodam swoje 5 gr.
    Jestem z Wrocławia najczęściej kupowałem sprzęt w Proline i Arest i kiedyś w takiej mniejszej firmie Erkom (nie wiem czy jeszcze istnieją).
    W Erkomie można było się doprze dogadać ze sprzedającymi ale mieli wyższe ceny.
    Arest trochę kombinacji w stylu myslimy sprawdzić Pana kość pamięci czy współpracuje z tym laptopem za dodatkowe 30 zł. Pozatym nie jest źle.
    Proline niektórzy ze sprzedawców niezbyt elokwentni i uprzejmi natomiast kiedyś oddałem nowiutki dysk Seagate'a poniewaz się sypał po nagraniu systemu i instalacji kilku programów. Facet z serwisu zapytał co z dyskiem robiłem i jak go sprawdziłem, zobaczył ze trafilo na kumatego od ręki dał nowy dysk który działa do dzisiaj. Także tu za serwis plus.
    Takie moje odczucia oczywiście każdy ma inne doświadczenia.

    Ps. Najzabawniej w MediaMarkt.
  • avatar
    Errata:
    , nie .
    *jak
    *dobrze
    Brakuje jednak opcji edydki.
  • avatar
    Moi drodzy, benchmark.pl i komputronik są ściśle ze sobą powiązane. Każdy odnośnik względem sprzętu, programu czy czegokolwiek istniejącego w ofercie komputronika ma tu miejsce. Ta sytuacja jest od wielu lat odkąd tutaj zaglądam. Oczywiście nie widzę nic w tym złego ale fakt oczywistego sponsorowania i pisania tylko w superlatywach musi tutaj być bo inaczej strona by nie istniała. Mając tę wiedzę można spokojnie ze stron benchmarka.pl korzystać dla poszerzenia wiedzy i przy okazji godzić się na te powiązania... Nic nie ma za darmo... A wracając do zakupów w komputroniku czasem to robię ale są to sprzęty raczej tańsze w całym komputerze i często dla innego klienta, któremu zależy na czasie. Ogólnie rzecz biorąc nic złego się nie działo i właśnie ta oferta, jej szerokość i dostępność od ręki mnie przekonuje, w razie kłopotów osobiście idę do serwisu i wszystko idzie jak trzeba (czasem składam, modernizuję zestawy). Jeszcze jedna konkluzja: salonów KT jest tak wiele, że niemożliwym jest idealny i taki sam sposób obsługi klienta, gdzieś musi być lepiej a gdzie indziej gorzej, nie ma cudów...
  • avatar
    Ci, którzy radzą sobie bez komputronika, nie są po prostu targetem tej sieci i trudno mieć pretensję do komputr., że kieruje swoją ofertę do ludzi, którym w 1 kolejności na cenie nie zależy i nie chcą wiedzieć o sprzęcie więcej niż niejeden tu wypowiadający się.

    Licytowanie się, która sieć lepsza jest bezsensu i głównie na rękę wszystkich sieci :D Ja odróżniam kupowanie o detalistów i hurtowników, chociaż teraz już nie bardzo opłaca się po hurtowniach rozbijać.