Gry komputerowe

SimCity kontra AMD Trinity - test gry na wbudowanym w APU akceleratorze graficznym

przeczytasz w 2 min.

Test gry SimCity na wbudowanym w APU AMD A10-5700 akceleratorze graficznym.

Firma AMD szaleje ostatnio z promocjami, dołączając do swoich produktów pełne wersje atrakcyjncych gier. Na początku miesiąca zapowiadaliśmy nową promocję firmy AMD, która miała być skierowana dla kupujących procesory AMD APU Trinity. Teraz wystartowała ona już oficjalnie.

Do procesorów AMD APU A8 i A10 „Trinity” dodawany jest kod do serwisu EA Origin, który pozwala na bezpłatne pobranie pełnej wersji gry SimCity – najnowszej odsłony kultowego symulatora rozbudowy miasta.

Nie omieszkaliśmy sprawdzić, jak APU AMD radzi sobie z tym tytułem. Zaznaczamy, że rozpoczęliśmy całą serię testów gier, które sprawdzamy w działaniu na zintegrowanych grafikach firmy AMD i Intel. Pełna recenzja ukaże się już wkrótce, a dziś jedynie przedsmak - SimCity na AMD A10-5700.

Testy przeprowadziliśmy na następującej konfiguracji:

  • procesor: AMD A10-5700
  • zintegrowany układ graficzny: AMD Radeon HD 7660D (768MB pamięci graficznej)
  • płyta główna: Gigabyte GA-F2A55M-DS2 (FM2)
  • pamięć RAM: Patriot Viper Xtreme 2 x 2GB 1866MHz
  • dysk: Kingston SSDNow V200+ 128 GB
  • system: Windows 7 64-bit SP1
  • sterowniki: Catalyst 13.3 beta

Najważniejszym ustawieniem wpływającym na szybkość działania SimCity jest Oświetlenie oraz Cienie. Chcemy grać, a nie oglądać pokaz slajdów więc w testach wykorzystaliśmy te opcje na ustawieniach niskich/wyłączonych oraz małych. Pozostałe opcje graficzne ustawialiśmy na poziomie maksymalnym, średnim i minimalnym. Testy zostały wykonany w trzech rozdzielczość, przy włączonym oraz wyłączonym wygładzaniu krawędzi.

Sim City – ustawienia niskie
[kl./s] bez AA, oświetlenie/cienie minimalne

1280 x 720 66
23
1680 x 1050 44
21
1920 x 1080 39
18
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Sim City – ustawienia niskie
[kl./s] AA, oświetlenie/cienie minimalne

1280 x 720 61
21
1680 x 1050 39
19
1920 x 1080 35
17
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Sim City – ustawienia średnie
[kl./s] AA, oświetlenie/cienie małe

1280 x 720 50
20
1680 x 1050 33
18
1920 x 1080 29
14
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Sim City – ustawienia maksymalne
[kl./s] AA, oświetlenie/cienie małe

1280 x 720 45
15
1680 x 1050 30
14
1920 x 1080 26
13
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

SimCity wymaga stałego połączenia z internetem, szybkość działania gry może więc zależeć również od bezproblemowego działania sieci. Widać duże różnice pomiędzy średnimi klatkami na sekundę, a minimalnymi. Bywają momenty, gdy gra na ułamek sekundy "przycina". Nie jest to jednak dynamiczna gra akcji, więc nie ma to dużego wpływu na komfort rozgrywki. Ustawiając cieniowanie na poziomie niskim/małym AMD A10-5700 radzi sobie naprawdę dobrze umożliwiając rozgrywkę praktycznie na każdych ustawieniach.

Jak na tle AMD wypadają produkty Intela? Czy zintegrowane grafiki umożliwią komfortową rozgrywkę w wiele innych gier? O tym dowiecie się już wkrótce z naszej recenzji "Tanie granie".

Źródło: informacja własna

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Q'bot
    11
    Hmm... spoglądając na screeny można dojść do wniosku, iż ta gra chodziłaby nawet na komórce :P
    • avatar
      Konto usunięte
      5
      No się nie popisali z tą optymalizacją... Jest tragiczna. Mimo to gra fajna.
      • avatar
        bullseye
        5
        Optymalizacja zła nie jest, winny jest sam GlassBox który multum razy się zapętla i w pewnym momencie siada wszystko :(
        Poza tym uproszczona gra do granic możliwość, praktycznie nie da się zbankrutować w późniejszym etapie i widać wyraźnie że gra jest dla graczy 7-10lat nie ujmując grupie wiekowej która spokojnie by sobie poradziła gdyby był ciut bardziej rozbudowany system ekonomii (tutaj go brak, jedynie możemy trzy podatki sobie ustawić co jest śmieszne w symulatorze).
        • avatar
          cz3koladek
          0
          Jak dla mnie mało wiarygodny test, jak slusznie Paula85 zauwazyla test zostal przeprowadzony na wczesnym etapie rozgrywki, stad slupki FPS stoja na "przyzwoitym" poziomie, przy 300k+ ludnosci te slupki FPS prezentowalby sie wrecz smiesznie... , jak dla mnie to nic innego jak reklama.. bardzo slaba , predzej uwieze ze w jogobelli sa extra duze kawalki owocow.
          • avatar
            Anonim20
            -11
            Serwer=Ameryka północna
            Większy ping=niższy FPS
            By najmniej tak miałem w DIII i WoW ;)
            więc zakładam ,że i tu tak może być :)
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Jakoś sobie radzi. Inteligenta opcja dla ludzi, którzy nie mają wystarczająco pieniędzy na coś lepszego.
              • avatar
                Fiszek
                0
                Poprawili by dostępność i awaryjność serwerów a nie na siłę grę wciskają