Samochody elektryczne

Tesla Giga Berlin produkuje w zaskakującym tempie, a ma być jeszcze lepiej

przeczytasz w 1 min.

Fabryka Tesli Giga Berlin u naszych zachodnich sąsiadów rozpoczęła produkcję kilka miesięcy temu, w marcu 2022. Od tego czasu moce przerobowe wzrastają w zastraszającym tempie.

Tesla Giga Berlin: 2.000 samochodów tygodniowo

Trzeci kwartał 2022 roku dla fabryki pod Berlinem, ale też całej Tesli okazał się być wyjątkowo owocny i bynajmniej nie zwiastuje jakichkolwiek problemów z dostępnością elektryków Muska.

Niemiecka fabryka funkcjonuje już od roku, kiedy to rozpoczęto w niej pilotażową produkcję Modelu Y. Produkcja na „pełnych obrotach” rozpoczęłą się natomiast w marcu 2022 roku i jej wydajność oscylowała w okolicach kilkuset egzemplarzy w pół roku. Dziś jest to już 2.000 samochodów zjeżdżających z linii tygodniowo.

Wszystkie fabryki produkują 35.000 aut w ciągu tygodnia

Giga Berlin to oczywiście nie wszystko, co Tesla ma do dyspozycji w kontekście produkcji. Choć niemiecka fabryka jest naprawdę kolosalnych rozmiarów, to najwydajniejsza jest Giga Shanghai w Chinach, która produkuje ok. 20.000 samochodów tygodniowo.

Łącznie z pozostałymi fabrykami (Fremont w Kaliforni oraz Giga Texas) Tesla jest w stanie produkować 35.000 samochodów tygodniowo, czyli ok. 450.000 egzemplarzy elektryków w ciągu kwartału.

Choć te liczby są imponujące, Elon Musk nie zamierza zwalniać tempa. Wręcz przeciwnie - Q4 2022 ma obfitować w jeszcze więcej wyprodukowanych samochodów, niż w ubiegłych kwartałach aby rok 2023 rozpocząć „na pełnej szybkości”.

Źródło: Reuters

Komentarze

10
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    _Ciekawski_
    6
    Te liczby nie robią na mnie najmniejszego wrażenia. W latach 90ch fabryka fiata w Tychach produkowała ponad 800 samochodów dziennie. To daje ponad 4000 samochodów tygodniowo w 5 dniowym trybie pracy. A przecież mówimy o stosunkowo małym zakładzie. Cały teren zakładów (w tym parkingi, trawniki itp.) miał zaledwie 2 km².
    Jedynie zakład w chinach produkuje na rozsądnym poziomie (nie jakimś specjalnie dużym), jak na tak dużą fabrykę.
    • avatar
      piomiq
      2
      Najnowsze modele Tesli to jednorazówki. Już pisano tutaj o tym. Zdaje się, że jeśli padną tam akumulatory to samochód do śmieci. Ahh, i naprawa innych modeli Tesli jest chorendalnie droga. Był tu news o właścicielu tegoż samochody, który po usłyszeniu ceny za naprawę wolał zniszczyć samochód. Wielu Norwegów (tam jest największy rynek elektrytków) żałuje że kupiło te samochody, bo właśnie naprawy są bardzo drogie. Wystarczy poczytać komentarzy, narzekań właścicieli tych samochodów.
      Także te Tesle nie są takie wspaniałe.
      Także takie te Tesle wspaniałe nie są.
      • avatar
        nevermind
        0
        Ciekawe jak bardzo będą zadowoloni posiadacze elektryków jak wraz z kolejnymi latami cena prądu poszybuje tak do góry, że ostatnie podwyżki benzyny to będzie przy tym mały miki xDDD
        • avatar
          Mario2k
          -2
          Niech moc będzie z Teslą ale tylko z modelami z baterią 100kWh + ;) czekam kiedy Tesla wprowadzi w serii Model 3 baterie 120kWh w cenie do 60tys euro , może się kiedyś doczekam ;)
          • avatar
            Blumko
            -10
            Akcja na gieldzie Kucoin! Skorzystaj z mojego reflinka aby miec szanse na zgarniecie kasy i NFT! Dzialamy nie spimy!
            https://wn.nr/GkKrpv
            • avatar
              vacotivus
              0
              Może i produkują, ciekawe ile z tego będzie rzeczywiście kupione.