Oprogramowanie

Trojan mógł spowodować katastrofę samolotu

przeczytasz w 1 min.

Wirusy komputerowe wkraczają w nową erę. Już nie tylko uprzykrzają ludzkie życie, czy narażają nas na straty materialne. Czyniąc szkody w systemach komputerowych mogą doprowadzić do pozbawienia ludzi zycia.

Katastrofa lotnicza z 2008 roku (lot Spanair 5022), która wydarzyła się w Madrycie tuż po starcie maszyny, a w której zginęły 154 osoby najprawdopodobniej spowodowana była ingerencją złośliwego oprogramowania.

Zarażony komputer odpowiedzialny za kontrolę stanu technicznego nie poinforował odopowiednich osób o aż trzech usterkach, które powinny zostać naprawione przed wzniesieniem się w powietrze. Osoby odpowiedzialne za bezpieczeństwo takich systemów przyznają uczciwie - trojan mógł się dostać do komputerów na tysiące różnych sposobów, m.in. pendrive czy połączenie VPN.

W chwili obecnej hiszpański sąd zarządził zabezpieczenie i przeanalizowanie wszystkich logów z tamtego okresu. Wyniki dochodzenia poznamy najpewniej w okolicy grudnia.

Źródło: msnbc

 

Polecamy artykuły:  
Programy dla pasjonatów fotografii cyfrowej 100 najlepszych gier XX wieku cz. 3Sztuczki i porady do Windows 7 na lepszą pracę

Komentarze

13
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Darxis
    0
    Sprawcy są już terrorystami a nie hakerami
    • avatar
      Drzewo97
      0
      ja myslalem, ze tu chodzi o smolensk, a tu taka niespodzianka :D
      • avatar
        assistant
        0
        Ehh..niedługo w samochodzie hamulce nie zadziałają bo komputer zablokuje. Zostanę przy wozach z lat 90tych..
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          niedawno byl gdzies artykul o wirusach w sterownikach w samochodach... nawigacja hamulce.. sterowanie silnika i katastrofa gotowa... oj ciężkie czasy
          • avatar
            0
            Ciekawe info
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Ta, jasne. I terrorysci. Dodatkowo obowiazkowo cyklisci. Co za belkot. Eksploatuja te samoloty maksymalnie, nie prowadza wymaganych akcji serwisowych bo to wiadomo - kilka godzin oznacza kilkadziesiat tysiecy $ mniejszego zysku. I sa bezkarni.
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                już nie długo, a przed wlaczeniem zaplonu komputer pokladowy bedzie sie laczyl bezprzewodowo z routerem w garazu i pobieral najnowsza aktualizacje bazy antywirusowej (10 min), wykona scan wszystkich układów ii dysków w samochodzie (20min), po czym w końcu uruchomi silnik, oby tylko serwery byly dostepne bo bez aktualizacji autko sie nie wlaczy i znow sie spoznie do pracy... heh...
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  No i wszystko jasne :) wiadomo, kto pisze cracki... pewnie Lech coś ściągał w czasie lotu, by obejść serwery Ubisoftu i tak to się skończyło ;)
                  • avatar
                    scooby
                    0
                    Tak to jest jak firmy tna koszty, obsluge IT zlecaja firmom trzecim, bezpieczenstwo maja gdzies oraz zamiast systemow specjalizowanych korzystaja z systemow "z polki" czyli Windowsow itp.