Gry

Twórcy Wiedźmina 2 o silniku RED ENGINE

M  | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: M
73 komentarze Dyskutuj z nami

Firma CD PROJEKT RED tworząca grę Wiedźmin 2: Zabójcy Królów opracowała silnik RED ENGINE, o którym mogliśmy już usłyszeć w pierwszej części dziennika deweloperów. Teraz przyszedł czas na dalsze szczegóły.

Z pięciominutowego filmiku dowiadujemy się między innymi o tym czym kierowali się twórcy tworząc własną technologię, jakie mają z nią związane plany, a także o zaimplementowanych tak zwanych middleware. Najnowszy odcinek dziennika developera gry Wiedźmin 2 możecie obejrzeć poniżej:


A poniżej wideo dla osób, które nie oglądały jeszcze pierwszej części materiału o silniku gry.
 


 

Wiedźmin 2: Zabójcy Królów zadebiutuje jednocześnie na całym świecie 17 maja 2011 roku. Cena edycji premium wyniesie 119,99 złotych, a edycji kolekcjonerskiej 229,99 złotych. Na koniec warto przypomnieć wymagania systemowe:

  • Procesor: Core 2 Duo 2.2 GHz lub podobny procesor AMD
  • Pamięć operacyjna: 1 GB (2 GB dla Windows Vista/7)
  • Karta grafiki: 512 MB (GeForce 8800 lub lepsza)
  • Dysk twardy: 8GB dla gry + 8GB dla dodatkowej zawartości
  • System operacyjny: Windows XP/Vista/7


Źródło: IGN

Polecamy artykuły:    
Karta do bicia rekordów - MSI GTX 480 Lightning
20 bezpłatnych aplikacji do Androida
Intel Core i7 970 - potwór wydajności w niższej cenie

Komentarze

73
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    kopczenko
    czemu nie physx:( - znowu by byla mozliwosc grania na konsoli + havok;/
  • avatar
    Kawabonga
    I znowu przez te cholerne przestarzałe konsole nie będzie DX10 i DX11 tylko DX9 :(
  • avatar
    Konto usunięte
    Mogli by wydać jakiś edytor na tym silniku. Chętnie pobawił bym się.
  • avatar
    Bany_krk
    nauczyli by się mówić (endżin)
  • avatar
    neo937
    Pewnie gra będzie wymagała karty 256mb, bo 512 to "lekka" przesada. Wychodziło by na to, że silnik ma skopaną optymalizację jeśli wymaga aż tyle pamięci od samej karty, a mało procka i ramu.
  • avatar
    Takeya
    oj, bedzie ostry overclocking, skoro takie wymagania maja byc minimalne.

    radeon 4730 jest duzo slabszy od gf 8800?
  • avatar
    Konto usunięte
    Obym się nie zawiódł jak na mafi 2 :)
  • avatar
    Eklerek
    Yea, pójdzie mi :P
  • avatar
    Konto usunięte
    ee tam....mi na dwuletnim sprzęcie (mobo) i trzyletnich GPU też bedzię chodzić :p
  • avatar
    Konto usunięte
    Wymagania nie są strasznie wysokie.
    2 rdzenie taktowane ponad 2GHz są już na porządku dziennym, taki
    8800GT ma już swoje 3 lata na karku więc najnowszą grafą nie jest, jego mocniejsze odmiany jak 8800GTS, 9800GTX+ i GTS240/250 są bardzo popularne i tanie, jedynie 300-400zł, równie wydajny radeon 4850 lub 5750 są w podobnej cenie, dziś 3-4GB to raczej standard.
    Jak dla mnie wymagania są jak najbardziej do przyjęcia, a bałem się, że będę musiał kupować GTX460 specjalnie dla tej gry :P
    Jestem tylko ciekaw czy uda mi się odpalić Wiedźmina 2 w FullHD na starym poczciwym radku 4850. :)
  • avatar
    Konto usunięte
    Jest na co czekać.
  • avatar
    jacy4
    Jak te wymagania to niby low-end to ja jestem super low-end ...
  • avatar
    Konto usunięte
    Chciałbym wreszcie zobaczyć grę, która dorówna Planescape Torment, którego polecam każdemu jeżeli jeszcze nie grał.
  • avatar
    5k18a
    Grafika jest ważna, ale najważniejsza jest grywalność. Wiedźmina I skończyłem grając po nocach, co mi się nie zdarzało od czasów Atari i Amigi. Gra była rewelacyjna i jeżeli tak samo będzie z Wieśkiem II to nie będę żałował wydanych pieniędzy. A sam już zamówiłem EK Wieśka z gram.pl
  • avatar
    Konto usunięte
    Lubię te wasze kłótnie;D

    Oczywiście że są różnice w jakości grafiki między poszczególnymi directx-ami. Ktoś wspomniał że są to kosmetyczne zmiany, a jednak wpływają na grafikę. Grając w crysisa jest to bardzo widoczne, nie tylko woda ale i tekstury powierzchni są uwypuklone (bodaj paralaxa albo DM), słynne już promienie słoneczne czy dynamiczny dym który zreszta pod dx 9 też nieźle wygląda. Efekty wykorzystywane w dx 10 można uzyskać na dx 9 (nie wszystkie) tylko że będzie to bardziej moco żerne ze względu na długość i skomplikowanie instrukcji. Teselację wykorzystują chyba wszystkie radki od czasów bodaj 8500 jak się nie mylę, a poza tym dali radę zrobić crysia podzielonego na 2 "direxy" i nie tylko jego??
    No a konsole... ich czas graficzny już chyba minął:)
    ale PS2 dawała radę bardzo długo więc PS3 i X360 też pewnie pociągnie chodź realizm nie będzie na poziomie PC...
  • avatar
    Konto usunięte
    Jakbyście nie byli takimi mułami to byście zauważyli, że to nie są wymagania minimalne (raczej zalecane). Ta gra nie została jeszcze zoptymalizowana więc może być tylko lepiej!
  • avatar
    Konto usunięte
    Chiałbym zauważyć, że dx11 powstał nie tyle po to żeby jakość wyświetlanej grafiki powodowała tzw. "opad szczeny", a na tym aspekcie wyłącznie jak widze wielu tu się skupia, ale po to żeby ulepszyć/usprawnić obliczenia. Czyli tak samo wyglądająca gra, napisana za pomocą bibliotek dx11 ma działać o wiele szybciej. Oczywiście pewne usprawnienia w jakości wyświetlanej grafiki róznież zostały poczynione. Zwróćcie uwagę, że Wiedźmin 2 chodzi w miarę wolno (biorąc pod uwagę nawet nowe kwarty graficzne i 4 rdzeniowe procesory) nie dlatego, ze grafika jest jakaś kosmiczna, jest ładnie ale bez przesady. Chodzi wolno właśnie dlatego, że jest napisany w dx9 i nowe grafiki nie rozwijają skrzydeł. Gra ma wiele detali, mnóstwo tekstur i efektów które muszą być liczone "starym" sposobem, wykorzystywane są stare algorytmy. To tak jakby kazać komuś liczyć na zwykłym liczydle ogromne ilości danych mając do dyspozycji szybki komputer. Oczywiście winna jest "multiplatformowość silnika" bo zamiarem twórców od samego początku było wydanie gry również na konsolach. I ok, nie mam nic przeciwko, mogliby jednak (wzorem Cryteka i Crysis2) wydać patcha z dx11 do swojej gry, skorzystaliby na tym ci, którzy mają karty graficzne obsługujące ten standard. W ten sposób nikt nie zostałby "pojrzywdzony". Także zamiast obrzucać się wzajemnie błotem w kwestii oprawy warto pomyśleć co tak naprawdę daje nam dx11. Oczywiście najlepszym wyborem jest też posiadanie obu platform PC + konsola :)