Ciekawostki

W Chicago chcą tuneli Muska (i będą mieć)

przeczytasz w 1 min.

Firma The Boring Company utworzy w Chicago nitkę „Loop”. Superszybki środek transportu Elona Muska połączy centrum miasta z lotniskiem O’Hare. Jakie mają być z tego korzyści?

Po Los Angeles „superszybki środek transportu” ma również dotrzeć do stanu Illinois. Zarządzana przez Elona Muska firma The Boring Company została wybrana na wykonawcę projektu The Chicago Express Loop, którego celem jest utworzenie optymalnego połączenia centrum miasta (a konkretnie Block 37) z lotniskiem O’Hare.

The Boring Company stworzy więc ekspresową trasę podziemną. Z wykorzystaniem elektrycznych „saneczek” pasażerowie będą mogli pędzić między wspomnianymi punktami z prędkością sięgającą 250 km/h i docierać na miejsce w 12 minut. Aktualnie trwa to pół godziny samochodem (gdy nie ma korków) lub godzinę miejskimi środkami transportu.

Boring Chicago Station

W rzeczywistości projekt zakłada, że „Loop” opierać będzie się na zmodyfikowanych (i zdolnych do pomieszczenia maksymalnie 16 pasażerów) elektrycznych samochodach Tesla Model X umieszczonych na szynach. W planach są odjazdy co 30 sekund i działanie przez 20 godzin każdego dnia. 

The Boring Company ma wyłożyć na realizację tego projektu niespełna miliard dolarów. Nie tylko pod względem finansowym będzie to duże wyzwanie dla firmy Muska. Ta nie ma bowiem na razie wielkiego doświadczenia w budowaniu i utrzymywaniu systemów transportu masowego tego kalibru. Na powodzeniu może jednak niezwykle dużo zyskać.

A dlaczego w ogóle zdecydowano się na firmę The Boring Company? Ponieważ zaproponowany przez nią „Loop” ma być bezpieczny, szybki, przyjazny dla środowiska, niedrogi, cichy, komfortowy, wolny od korków i niezależny od pogody.

Źródło: Engadget, The Boring Company, Bloomberg. Ilustracje: The Boring Company

Komentarze

2
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Kwarkon
    0
    brzmi jak zwykłe metro tyle że bez przystanków po drodze
    a utrzymanie llini kolejowej pod 250km/h raczej tanie nie będzie

    jedno jest pewne, tak jak na wizualizacjach to wyglądać nie będzie :)
    • avatar
      HomeAudio
      0
      W 2017r miałem przyjemność tym jechać: https://pl.wikipedia.org/wiki/Transrapid_Szanghaj
      Pociąg na poduszce magnetycznej z maksymalną prędkością 501km/h (średnia na 30km odcinku to 250km/h). W czym niby ma być lepszy Pan Musk ze swoją nudną firmą?