Gry komputerowe

Znamy wymagania Microsoft Flight Simulator. Najlepiej mieć 32 GB RAM-u i RTX-a 2080

z dnia
Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
23 komentarze Dyskutuj z nami

Microsoft Flight Simulator to jedna z tych gier, które oszałamiają oprawą wizualną. Wiemy już, jakich komputerów będziemy potrzebowali, by nacieszyć nią oczy. Poznaliśmy minimalne i zalecane wymagania tej produkcji.

W Microsoft Flight Simulator otworem staje przed nami cały świat, odtworzony na podstawie zdjęć satelitarnych i z wszystkimi lotniskami na poszczególnych kontynentach. Oprawa wizualna w tej grze będzie pierwszorzędna, o czym mogliśmy się już niejednokrotne przekonać, oglądając screeny i materiały wideo publikowane przez twórców. Spodziewaliśmy się, że w związku z tym wymagania będą wysokie i… nie pomyliliśmy się. Choć z drugiej strony – nawet posiadacze słabszych pecetów będą mogli pograć, tyle tylko że nie doświadczą pełni piękna tego dzieła. Proponuję przejść od razu do konkretów.

Minimalne i zalecane wymagania Microsoft Flight Simulator. Sprawdź czy polatasz

Wymagania minimalne:

Wymagania zalecane:

Wymagania ultra:

  • System operacyjny: Windows 10 (1909)
  • Procesor: Intel Core i7-9800X lub AMD Ryzen 7 Pro 2700X
  • Pamięć: 32 GB RAM i 150 GB miejsca na dysku SSD
  • Karta graficzna: GeForce RTX 2080 lub Radeon VII
  • Połączenie sieciowe: powyżej 50 Mb/s

W Microsoft Flight Simulator pogra wielu, ale nie każdy będzie mógł się zachwycić grafiką

Jak widać, minimalne wymagania Microsoft Flight Simulator nie należą do najwyższych. Owszem, nie każdy pecet jest wyposażony w 8 GB RAM-u i grafikę pokroju GeForce GTX 770, ale nikt chyba nie spodziewał się, że będzie mógł pograć na przeciętnym laptopie pamiętającym czasy prezydenta Komorowskiego. Mimo to, polatać będzie mogło wielu z nas, ale niewielu naprawdę zachwyci się tą produkcją.

Do zachwytu potrzebny będzie komputer z porządną i-siódemką 9. generacji, topową kartą graficzną i 32 GB pamięci RAM. Nawet to może zresztą nie wystarczyć, bo w specyfikacji widzimy też zalecenie, by połączenie sieciowe było szybsze niż 50 Mb/s – tylko wtedy na przykład niebo będzie mogło wypełnić się samolotami innych graczy (i nie tylko). Nie wiemy, na co konkretnie pozwoli taka konfiguracja sprzętowa – spodziewamy się jednak, że chodzi o rozdzielczość 4K i płynność 60 klatek na sekundę. 

Jeśli twój pecet wymięka, to możesz też pograć na konsoli

A jeśli pecet nie da sobie rady, to pamiętajmy, że Microsoft Flight Simulator trafi też do katalogu gier na Xbox One. Nie wiemy, jednak kiedy odbędzie się jego premiera, ale mamy się jej doczekać jeszcze przed końcem tego roku. Mówię wam, będzie się działo!

Źródło: Dark Side of Gaming, Microsoft

Czytaj dalej o Microsoft Flight Simulator: 

marketplace

Komentarze

23
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    szymcio30
    Pytanie czy poza piękna grafika będzie coś w tej grze wciągającego. Polatać sobie można, ale bez ciekawych misji nie widzę sukcesu choć to zapewne będzie na bank pokaz mocy Xbox Series X
    3
  • avatar
    szymcio30
    Ryzen 7 Pro 2700X...Pro to jakiś tajny egzemplarz 2700X;)?
    3
  • avatar
    zuzannator
    Ja już mam gotowe nowe pedały Thrustmastera, mam nadzieje że bedzie VR wspierał ale jak nie to w drodze są też zegary logitecha :) Komp całe szczęście już gotowy i spełnia wszystkie specyfikacje do grania na maxa!
  • avatar
    kitamo
    I w takiej grze jak ta gdzie jest taka ilosc textur wlasnie przydalo by sie streamowanie ich tak jak ma byc to rozwiązane w PS5. WIdac ze tu raczej chodzi o przepustowosc VRAM skoro przeskok w wymaganiach jest z GTX970 na 2080 do ultra.
    Co ciekawe ta gra by zapakowac w sobie wszystkie te tekstury musiala by zajmowac chyba z 500GB wiec pewnie będa one czesciowo doczytywane w locie (i to dosłownie) z servera albo cos w tym stylu.
  • avatar
    benzene
    Podobno najwięcej wstępnych zamówień poszło z krajów arabskich dlatego MS wprowadził elementy SI, które czasowo blokują licencje po rozbiciu maszyny o jakieś budynki. Im więcej rozbić tym dłuższa przerwa w zabawie.
  • avatar
    SuperTurboUser
    Właśnie zacząłem sobie ostrzyć zęby na tę grę - mam nadzieję, że będzie wersja na Xbox Series X. :)
  • avatar
    Dudi4Fr
    Szczerze mówiąc nie jest aż tak "źle" . Na minimalnych praktycznie każdy może zagrać, na średnich/wysokich większość ludzi z kompami z ostatnich kilku lat da sobie rade. A na ultra spodziewałem się czegoś typu -> "Karta graficzna : RTX 2080Ti albo lepiej".

    Co do łącza, to pewnie zalecenia do streamingu lepszych tekstur i pogody w czasie rzeczywistym bo w tych 150GB dużo się nie zmieści.
  • avatar
    endogie
    Pozamiatane. Najlepszy render jaki ostatnio widziałem. Sądze, że grafa podczas rozgrywki też będzie sztos. https://www.youtube.com/watch?v=ReDDgFfWlS4
  • avatar
    steelek
    Te wymagania nie są 'ultra' tylko IDEAL. Te najwyzsze wymagania z RTXem i co tam jeszcze to jedno z wybranych:
    1. VR - na który cała scena simmerska cisnie bo jest wielu którzy wolą odpalić na HTC Vive Pro albo innym VR z kontrolerami i tak latać
    2. 4K - no bo wiadomo teraz modne.

    Zapewniam Was że na bebechach rekomendowanych gra juz teraz wyglada bardzo dobrze w 1440p i chodzi plynnie. Na 1080p to pewnie na 120Hz monitorze pogracie.
  • avatar
    Sander Cohen
    Hmmm. Te chmury w nowym FS to chyba bedzie mozna dotknac bo z tego co doswiadczylem osobiscie to zazwyczaj w trakcie lotu widac... tak, właśnie chmury... Juz rozplywam sie nad wygladem tych chmur. Chyba musze tez sprzedac mojego lapka z rtx2060 i kupic desktopa z rtx2080ti, to moze beda bardziej puszyste.
  • avatar
    sn00p
    Wymagania ultra: Intel Core i5-8400 - 1800 zł vs AMD Ryzen 7 2700X - 800 zł! To daje do myślenia> Intel nadal żyje w świecie kucyków :)
  • avatar
    prycek
    i7-7700K + RTX 2080 Ti - w 4K Ultra ledwo 30fpsów, a na bardzo niskich przelotach nad terenem silnie zurbanizowanym spadki do 17-20 fpsów.