Gry

Tryb Multiplayer

przeczytasz w 4 min.

Można by wywnioskować, że skoro autorzy gry odpuścili tryb Single Player to po to, aby lepiej dopracować tryb dla wielu graczy. Niestety każdy, kto tak myśli, jest w błędzie. Może i faktycznie tryb multiplayer ma duży wybór broni, są bajery typu sondy, C4 i pięknie wybuchające granaty, ale mamy tylko 1 tryb gry i bardzo ciężko znaleźć serwer z większą ilością ludzi - maksymalna ilość graczy na serwerze to 32. Chociaż ten ostatni czynnik to zapewne kwestia czasu. Lecz powracając do trybu gry...

Linie Frontu - taką właśnie nosi nazwę ten jeden tryb gry z innymi zawodnikami. Oto zasady tego trybu. W trybie "Linie Frontu" celem gry jest przesuwanie frontu w głąb terytorium wroga, dopóki drużyna nie przejmie kontroli nad wszystkimi celami zaznaczonymi na mapie. Na początku starcia, linia frontu przebiega przez środek pola bitwy, a po jej stronach rozmieszczone są cele. Gdy jedna z drużyn je zajmie, linia frontu zostaje przesunięta w kierunku głównej bazy drużyny przeciwnej. Zajęcie wszystkich celów wzdłuż nowej linii frontu przesuwa ją jeszcze dalej, zaś utrata kontroli nad nimi powoduje cofnięcie się frontu. Zajmować można jedynie cele znajdujące się na linii frontu, co oznacza, że obiekty znajdujące się w głębi terytorium wroga, są przez niego kontrolowane i nie można ich zdobyć, póki linia frontu nie zostanie przesunięta na ten obszar. Przeciwnika pozbawia się uzupełnień, zabijając jego żołnierzy i spychając linię frontu w głąb jego terytorium. Wygrywa ta strona, która pierwsza doprowadzi przeciwnika do wyczerpania limitu uzupełnień lub zdobędzie wszystkie punkty kontrolne na mapie. Uzupełnienie, czyli odrodzenie się jednostki. Jego ilość jest zależna od ustawień serwera.

Przydatną opcją w grze multiplayer jest "Oddział". Oddział, to rozwiązanie, dzięki któremu nawet czterech graczy może połączyć siły w zespołowym działaniu. Sojusznicy mogą walczyć ramię w ramię w wspólnie realizować te same cele. Przynależność do oddziału daje wiele korzyści jak np. pozycje towarzyszy z oddziału są zawsze zaznaczone na mapie, więc łatwiej ich znaleźć; dowódca może wydawać rozkazy i wskazywać cele towarzyszom z oddziału.

W grze online, mamy dosyć przydatną opcję zwaną ekranem ustawień gracza. Wyświetla się, kiedy gracz dołącza do gry wieloosobowej i za każdym razem jak ginie. Pokazana jest na nim mapa pola bitwy. Można również wybrać uzbrojenie oraz ustalić miejsce respawnu. Znajdziemy tam również opcję wybrania funkcji, w jakiej ma się zamiar grać oraz drużynę, do której chce się dołączyć.

Jeśli chodzi o uzbrojenie, mamy dostępne wszystkie bronie, sondy oraz gadżety z wyposażenia Koalicji Zachodniej - KLIK - oraz całe wyposażenie Sojuszu Czerwonej Gwiazdy, na co składa się:

  • Karabin Szturmowy AK113 Mongoł
  • Lekki Karabin Maszynowy PKH
  • Strzelba Laayats 15
  • Przenośnia wyrzutnia pocisków sterowanych SAAT1 Stiletto
  • Karabin Snajperski KVK "Kivik"
  • Ciężki karabin maszynowy KL 12.7
  • Pistolet Maszynowy PP2020
  • Pistolet 101 Mongoose
  • Przenośnia wyrzutnia pocisków elektromagnetycznych
  • Sonda szturmowa TR1 Tiger Runner
  • Sonda bojowa TC1 Tiger Claw
  • Sonda Zwiadowcza TE1 Tiger Eye
  • Średni wóz opancerzony BTR110 Kozak
  • Lekki Pojazd Opancerzony GZ 550
  • Pojazd Obrony Przeciwlotniczej 2510 Telker
  • Czołg T119 Blackbear
  • Myśliwiec Szturmowy Su-48
  • Helikopter Transportowy MI-11
  • Helikopter bojowy K-55 Hyper

Wyżej wypisane uzbrojenie jest przydzielone do poszczególnych profesji, które możemy wybrać w ekranie ustawień gracza. Oto one:

  • Szturmowe - Standardowe uzbrojenie szturmowe wykorzystywane przez żołnierzy z grup uderzeniowych. Doskonale przygotowany do walki na średnim dystansie szturmowiec, zwykle jako pierwszy pojawia się na polu bitwy i jako ostatni je opuszcza. Wyposażenie: Karabin szturmowy z granatnikiem, pistolet oraz ręczne granaty odłamkowe.
  • Ciężkie szturmowe - Ciężki karabin szturmowy zapewnia większą siłę ognia, choć kosztem jego szybkostrzelności jest ograniczenie mobilności i, do pewnego stopnia, celności. Wyposażeni w tę broń szturmowcy, specjalizują się w intensywnym ogniu zaporowym. Po przyjęciu pozycji klęczącej lub leżącej, są w stanie prowadzić silny, skuteczny ogień wspierający. Wyposażenie: Ciężki karabin szturmowy, pistolet oraz ręczne granaty odłamkowe.
  • Snajperskie - Snajper, czyli strzelec wyborowy, potrafi z zabójczą precyzją likwidować żołnierzy piechoty ze znacznej odległości. Wyposażenie: Karabin snajperski, pistolet, ręczne granaty odłamkowe.
  • Przeciwpojazdowe - uzbrojenie przeciwpancerne to postrach załóg pojazdów. Umożliwia układanie min oraz niszczenie celu za pomocą rakiet. Przydatną opcją jest możliwość sterowania lotu rakiety, co daje szeroką gamę nowych umiejętności. Wyposażenie: Wyrzutnia rakiet, pistolet, miny przeciwpancerne.
  • Do zadań specjalnych - przeznaczony do zadań specjalnych, komandos, dzięki uniwersalnemu i cichemu pistoletowi maszynowemu jest niezwykle wszechstronny i skuteczny w walce na krótkim oraz średnim dystansie. Używając C4 może zakładać pułapki na przeciwników. Wyposażenie: Pistolet maszynowy, pistolet, C4.
  • Do walki bezpośredniej - specjalista do walki bezpośredniej jest najbardziej skuteczny w oczyszczaniu i zabezpieczaniu pomieszczeń oraz stanowisk wroga. Jest jednak bardzo podatny na ogień średniego i dalekiego zasięgu. Wyposażenie: Strzelba, pistolet, ręczne granaty odłamkowe.

Oprócz wyboru odpowiedniego uzbrojenia można także wybrać specjalizację w jednej z funkcji pełnionych w oddziale. Każdy respawn pozwala zmienić kombinację uzbrojenia i funkcji, więc warto eksperymentować, aby znaleźć swój ulubiony styl. Zajmowanie punktów kontrolnych, zabijanie wrogów oraz wykorzystywanie wyposażenia związanego z funkcją zwiększa wskaźnik, który odpowiada za nowe wyposażenie. Po uzyskaniu odpowiedniej długości tego wskaźnika, otrzymujemy nowy sprzęt. Każda z funkcji obejmuje 3 rangi, a każda ranga oznacza nową broń lub sprzęt. Oto funkcje dostępne do wyboru:

Wsparcie naziemne:

  • Ranga 1: aktywna lub pasywna umiejętność naprawy
  • Ranga 2: granatnik M-317 lub minigun GSH-663
  • Ranga 3: karabin EMA-11 (Gaussa) lub przenośnie działko automatyczne RK-1

Operator broni elektromagnetycznej:

  • Ranga 1: namierzanie i zakłócanie sygnałów
  • Ranga 2: rakieta elektromagnetyczna
  • Ranga 3: generator broni elektromagnetycznej

Operator sond:

  • Ranga 1: MQ-38 lub TE-1 Tiger Eye
  • Ranga 2: sonda szturmowa SQ-431 lub TR-1 Tiger Runner
  • Ranga 3: sonda moździerzowa AQ-432 lub TC-1 Tiger Claw

Wsparcie powietrzne:

  • Ranga 1: precyzyjny atak z użyciem bezzałogowego samolotu bojowego.
  • Ranga 2: zrzucenie bomb kasetowych lub bomb dywanowych.
  • Ranga 3: atak helikoptera VC-24 Gryphon lub zrzucenie bomby paliwowo-powietrznej.