Gry

Ustawienia grafiki: Jakość tekstur. Podsumowanie

Jakość tekstur obejmuje wszelkie tekstury występujące w grze, od tych widocznych na wodzie, poprzez budynki i jednostki, a na podłożu i jego obiektach typu trawy, drzewa kończąc. Ustawienie tej opcji na najwyższym poziomie powoduje dość znaczną utratę wydajności gry

  • niska - 26 fps
  • średnia - 20 fps
  • wysoka - 19 fps

Ustawienia niskie

Ustawienia średnie

Ustawienia wysokie

Podsumowanie

Poprzednie części miały to coś co przyciągało do monitora na długie godziny. Obecnie otrzymujemy niby to samo, powiedzmy grę po liftingu, ale jednak pozbawioną tego ukrytego wewnętrznego uroku. Pomimo dość dobrze opracowanych elementów rozgrywki i ciekawych nowych rozwiązań odnoszę wrażenie, że twórcom nie udało się w jakiś sensowny sposób poskładać wszystkich wspomnianych aspektów gry w jedną logiczną całość.
Duża w tym „zasługa” dziwnych jednostek, które twórcy zdecydowali się wprowadzić do rozgrywki, a które sporo odstają od całej reszty np. śmigłowce mające możliwość zmniejszania przeciwnika (dość komicznie wygląda tu malutki pancernik trzymany w objęciach promienia zmniejszającego takiej maszyny).
Podobnie jest niestety z całą nacją Cesarstwa Wschodzącego Słońca, którego jednostki, w mojej opinii przekraczają dopuszczalny dla serii Red Alert poziom efekciarstwa.

W ogólnym rozrachunku Red Alert 3 zawiódł moje wyśrubowane oczekiwania. Ale jest to naprawdę kawał solidnej strategii czasu rzeczywistego ze wszystkimi właściwymi dla niej elementami. Jeśli nie będziemy postrzegać tej produkcji poprzez pryzmat kultowej serii, to może ona urosnąć w oczach. Nie jest to jednak łatwe, gdy zdamy sobie sprawę, że jesteśmy świadkami staczania się tak legendarnej serii i coraz mocniejszego przeistaczania się jej oprawy graficznej w przekoloryzowaną, komercyjną papkę, której bliżej do kiczu niż dobrej gry.

Moja ocena:
Grafika:
Dźwięk:
Muzyka:
Grywalność :
Ogólna ocena:
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: do 120 zł
 

Komentarze

27
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Szymon331
    0
    Grafika wygląda hm... tak jak wygląda. Szczytem możliwości nie jest i ba! powiedziałbym że daleko jej do tego. Natomiast na platformie testowej wyposażonej w kartę graficzną 9800GT, 19 klatek na sekundę jest wręcz zaskakująco małą ilością. Gdybym nie przeczytał recenzji na oko uznałbym że przy tej karcie gra będzie działać minimum 50fps.
    • avatar
      Fiona
      0
      Bardzo fajna recenzja - miło się czyta.
      • avatar
        Konto usunięte
        0
        Ci którzy pogrywali w Red Alert'a 1 i 2 będą załamani.Na język cisną się same przekleństwa,co to ma byc???!!! jednostki,budynki wszystko jest tak kiczowato wykonane że płakac się chce,zero starego klimatu!!!!!!!!!!ktoś kto nie zna fabuły uznał by że Ziemia została najechana przez kosmitów bo tak właśnie wyglądają jednostki.Ale niestety po przejęciu Westwood przez EA za robienie tej gry zabrali się sami partacze.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Patrząc na niektóre komentarze, mam wrażenie, że niektórzy wychodzą z założenia - EA=ZUOOO...
          Wg mnie gra ma pewien klimat o ile ktoś jest w stanie odpowiednio na to spojrzeć. C&C:RA nigdy nie był serią całkowicie poważną (może poza jedynką), prezentował inną, skrzywioną wizję rzeczywistości, a do tego w części trzeciej mamy alternatywną wizję alternatywnej wizji ;S Moim zdaniem EA poważnie podeszło do tematu i się postarało, poza tym fani serii często mają sceptyczne podejście do kontynuacji gry wydanej przez inne studio projektowe.
          • avatar
            0
            Zagrałem po jednym razie każdą z nacji i jakoś mnie odrzuciło :( Chcieli wnieść coś nowego, świeżego do serii, ale IMO kiepsko im to wyszło.
            • avatar
              Herr Doktor
              0
              Cholera - pierwszy C&C którego NIE kupię. A zagrywam się na serii od 1995 r, od 1992 r. wliczając kultową poprzedniczkę - Dune2 (grałem w nią ponad rok). Ale od kiedy EA przejęło Westwood jest coraz gorzej - C&C Generals i ZeroHour nie przypadły mi do gustu, w C&C3 TW i KW było lepiej, ale też lekko przebajerzona grafika. W C&C RA3 jest jak zauważono w recenzji nieporozumienie, a nie grafika - co to jest? Klimatyczny i lekko "brudny" silnik i jednostki z RA2 i YR (najfajniejszy klimat z serii IMHO) czy jakiś Rolercaster Tycoon czy inne Simsy, bo tak mniej więcej kojarzy mi się ta cukierkowa grafika po której zbiera się na mdłości. Szalę przeważył niesławny DRM wprowadzony przez kochasiów z EA (tu się zgodzę - EA=zło). Tak więc będzie to pierwsza z serii, której nie kupię, a mam TheFirstDecade, cały C&C3 z dodatkiem i preorderem, na to coś zwane RA3 w gameplayu nie mogę patrzeć :(
              Jedyne co jest IMHO fajne to przerywniki filmowe z tego co widziałem (oczywiście EA-zło nie wypuści dema bo nie). Tak więc pewnie ograniczę się do pobrania promocyjnych filmików z RA3 i tyle.
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Recenzja treściwa oraz trzymająca wysoki poziom językowy. Co jedynie mogę zarzucić autorowi to że jego ocena to pokoleniowy obraz gry. To jakby porównać Herosow 3 vs 4 i 5 :)
                Robione gry są dla Mas , gdzię grafika i interface gry jest przewidywalny. Grafika w tej grze nie powala - są już hack'i które zdejmują te 30fps ( działa narazie w Tyberium Wars )
                Historia jak zawszę pokręcona - brakuje Yuriego ;)
                • avatar
                  Konto usunięte
                  0
                  im więcej recenzji gier tu czytam, tym bardziej sądzę, że nie powinniście ich więcej robić :/
                  • avatar
                    0
                    Ten silnik to SAGE.
                    • avatar
                      Rufus
                      0
                      muzyka jest rewelacyjna !!!
                      • avatar
                        Konto usunięte
                        0
                        Jak to jest? nikomu się ta gra nie podoba, w sieci większość opinii jest negatywna, sam artykuł raczej nie zachęci do kupna gry a mimo to u was ocena 4/5. :@
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Mi wystarczylo pare minut , zeby stwierdzic ze zrobili gowno z gry , ktora byla swietna. Samuraje z mieczami swietlnymi ? Dajcie spokoj , Red Alert to nie kosmos.
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Po tych screenach musze stwierdzić, że najlepiej będzie sią grało na niskich ustawiniach, jedynie ze średnimi cieniami - po prostu najwięcej widać, a wszystko nie jest takie ciemne (może i jest to realistyczne, ale na pewno niewygodne). Poza tym nie wyobrażam sobie walki 20 na 20 wyrzutni jakichś pocisków czy czegoś - na wyższych ustawieniach cały ekran będzie w ogniu.