Gry

Command & Conquer 3: Kane's Wrath

Maciej Gan | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Maciej Gan
Dyskutuj z nami

C&C3: Kane's Wrath z pewnością wart jest uwagi. Jest to samodzielny dodatek i osoby nie mające styczności z podstawką także mogą się dobrze bawić przy tej części. W grze znajdziemy kilka nowych jednos

Command and Conquer - historyczna już seria cały czas kontynuowana przez jej twórców, ciągłe walki o złoża tyberium i panowanie nad całym światem. Wszystko zaczęło się w roku 1995, gdy na świat wyszła pierwsza część C&C. Grafika jak na tamte czasy była zadowalająca, a graczy przyciągnęła do niej niesamowita grywalność. Następnie wydany został dodatek - Covert Operations dodający nowe jednostki, budynki i mapy, fani serii znów byli podekscytowani. Przez lata powstawały kolejne części serii, mniej zauważalne przez media - Sole Survivor Online i niezbyt udane Renegade (FPS). Między nimi uplasował się także znakomity Tiberian Sun powstały 4 lata po premierze pierwszej części serii. Prócz polepszonej grafiki oferował znacznie większą ilość jednostek i budynków, a mapy były dużo bardziej rozbudowane i urozmaicone.

Dziś pograć możemy w Command and Conquer 3: Tiberium Wars i samodzielny dodatek - Kane's Wrath, któremu właśnie jest poświęcony ten tekst.


O grze

Po włączeniu Kane's Wrath ujrzymy znane już nam menu, z którego możemy rozpocząć kampanię - zarówno dla GDI, jak i Nod.

Menu główne nie różni się za bardzo od znanego z podstawki, doszedł jednak dodatkowy tryb - Globalny Podbój.

Mamy dostęp do potyczek (maksymalnie 8 graczy), możemy zatopić się w trybie gry wieloosobowej lub, co nowego, pograć w trybie Globalnego Podboju i od tego też zaczniemy. Na początek krótkie omówienie co z czym i dlaczego:

Tworzenie oddziałów - w Globalnym Podboju możemy tworzyć własne oddziały lub korzystać z istniejących.

Na początek możemy stworzyć własne oddziały - możliwe są 3 kombinacje dla każdej frakcji. Zaawansowani gracze z pewnością spędzą tutaj dużo czasu, gdyż odpowiednia kombinacja daje nam naprawdę szerokie pole do popisu. Oczywiście nie musimy tutaj w ogóle zaglądać, jeśli nie odczuwamy takiej potrzeby, jednak dostaniemy wtedy niezbyt skuteczne standardowe oddziały. Przejdźmy dalej:

Za chwilę zacznie się walka - wybieramy stronę konfiktu, drużynę, zapoznajemy się z rozkazami.

Następnie wybieramy stronę, którą chcemy dowodzić, a są dostępne trzy - Nod, GDI i Scrin, każda z nich charakteryzuje się innymi właściwościami:

  • NOD - dowodzone przez Kane'a bractwo, krwiożercza armia załatwiająca sprawy wyłącznie poprzez duży kaliber. Stawiają na ilość żołnierzy.
  • GDI - siły pokojowe, broniące miasta i złoża tyberium, stawiają na jakość żołnierzy.
  • Scrin - kosmici, którzy przy odpowiednim prowadzeniu przez gracza stają się potężną machiną bojową.