• benchmark.pl
  • Gry
  • Dragon Age: Inkwizycja – fantastyczna, ale i kłopotliwa przygoda
Gry

Platforma testowa i metodologia

przeczytasz w 2 min.
 Intel Core i7 2600k 3,4 GHz

Procesor:
Intel Core i5 3570K 3,4 @ 4,3 GHz (4C/4T)

 Asus P8P67 PRO

Płyta główna:
Asus P8P67 PRO

Radeon R9 270X (1050/1400 MHz)

Karta graficzna:
Radeon R9 270X (1050/1400 MHz)

Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC

Karta graficzna:
Sapphire Radeon R9 285 Dual-X OC (965/1400 MHz)

Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X

Karta graficzna:
Sapphire Radeon R9 290X Vapor-X (1030/1325 MHz)

ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition

Karta graficzna:
ZOTAC GeForce GTX 760 AMP! Edition (1176/1552 MHz)

ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition

Karta graficzna:
ZOTAC GeForce GTX 970 AMP! Omega Edition (1102/1762 MHz)

 Crucial 2 x 4 GB 1600 MHz

Pamięć RAM:
Crucial 4 x 4 GB 1600 MHz

 Noctua NH-D14

Chłodzenie:
Noctua NH-D14

 Samsung 840 Pro 256 GB

Dysk SSD:
Samsung 840 Pro 256 GB

Seasonic Platinum-660 W

Zasilacz:
Seasonic Platinum-660 W

Sterowniki, system operacyjny:

  • Windows 7 64-bit
  • AMD Catalyst 14.11.2 Beta
  • GeForce Game Ready 344.48 WHQL
  • GeForce Game Ready 344.75 WHQL

Metodologia testowa:

Testowanie wydajności w Dragon Age: Inquisition było niezwykle kłopotliwe. Wszystko oczywiście za sprawą najnowszego sposobu zabezpieczenia gry przed piratami – DENUVO. Po dokładnie czterech modyfikacjach sprzętowych (wymiana karty graficznej) system ten blokuje zabawę na 24 godziny. Po czym umożliwia jedno dodatkowe uruchomienie gry. Nie muszę chyba pisać, że przeprowadzając pomiary na 5 kartach graficznych problem ten staje się niezwykle dokuczliwy. Dość powiedzieć, że testy wydajności w formie jaką możecie zobaczyć na kolejnej stronie zajęły mi blisko trzy tygodnie i gdyby nie fakt, że klucz do Dragon Age otrzymaliśmy już na początku listopada to pewnie naszą recenzję przeczytalibyście w okolicach świąt.

Pomijając jednak ten problem wszystko wyglądało całkiem nieźle biorąc pod uwagę, że gra posiada wbudowany benchmark wydajności. Jednak jak się szybko okazało nie jest on najlepszym narzędziem do wykonania stosownych pomiarów. Wyniki uzyskane w nim są średnio od 15% do 30% wyższe niż w trakcie normalnej rozgrywki. Dotyczy to szczególnie walki z kilkoma przeciwnikami naraz, gdzie ilość kl/s wyraźnie spada. Dlatego też pomijając testy wydajności z wykorzystaniem API AMD – Mantle, stosowne pomiary przeprowadziłem na obszarze Zaziemia. Uzyskane wyniki są reprezentatywne dla większości czasu rozgrywki. Scenę testową stanowiła krótka potyczka z czteroma przeciwnikami. Pomiary wydajności standardowo przeprowadziłem 5-krotnie dla każdej karty graficznej. Skrajne wyniki odrzucałem, a z pozostałych wyciągałem średnią. Margines błędu pomiarowego wynosi 1 kl/s.