Karty graficzne

Testy: Battlefield: Bad Company 2, Crysis, CMR: Dirt 2

z dnia

Świat gry osadzono na silniku graficznym Frosbite. Grafika może być generowana w: DirectX 9, 10 lub 11 - w zależności od posiadanego przez nas układu graficznego. Jakość grafiki stoi na wysokim poziomie, cały otaczający nas świat jest szczegółowy i wykonany z dużą starannością, choć nie uniknięto miejsc ze słabszą jakością tekstur.

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 106
78
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 105
81
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 105
86
Radeon 5970 2GB (725/1000) 103
81
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 94
79
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 88
75
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) 85
71
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) 80
68
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) 79
63
Radeon 5870 1GB (850/1200) 73
57
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 72
59
Radeon 6950 2GB (850/1250) 72
54
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 72
62
Radeon 6850 1GB (775/1000) 69
54
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 68
56
Radeon 6870 1GB (900/1050) 66
50
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

BattleField: Bad Company 2 - DX11
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 98
74
Radeon 5970 2GB (725/1000) 96
73
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 91
74
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 89
71
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 78
64
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 74
62
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) 73
63
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) 72
54
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) 67
56
Radeon 6950 2GB (850/1250) 64
50
Radeon 5870 1GB (850/1200) 63
50
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 62
53
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 61
51
Radeon 6870 1GB (900/1050) 58
46
Radeon 6850 1GB (775/1000) 58
45
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 54
46
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Najszybszy spośród trójki GeForce'ów GTX 560, czyli Gigabyte osiąga wydajność zbliżoną do GTX 480. Niżej taktowany ASUS i standardowy GeForce GTX 560 Ti są o kilka kl./s wolniejsze od Gigabyte, ale mimo wszystko potrafią nawiązać równorzędną walkę z Radeonem 6950.
 

Crysis

Oferuje znakomitą grafikę i wykorzystuje nowoczesne techniki wyświetlania obrazu. Stawia spore wyzwanie dla procesorów i kart graficznych.

Crysis - DX10
1680x1050, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 5970 2GB (725/1000) 44
23
Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 43
23
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 43
32
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) 41
33
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 40
30
Radeon 6950 2GB (850/1250) 37
30
Radeon 5870 1GB (850/1200) 36
29
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 35
24
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 34
25
Radeon 6850 1GB (775/1000) 34
28
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) 34
25
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) 32
24
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 31
24
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 29
24
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 28
21
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis - DX10
1920x1200, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Radeon 6850 1GB (775/1000) - CF 41
22
Radeon 5970 2GB (725/1000) 39
22
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 35
28
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) 35
28
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 34
23
Radeon 6950 2GB (850/1250) 31
25
Radeon 5870 1GB (850/1200) 29
24
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 29
21
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) 29
21
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 28
20
Radeon 6850 1GB (775/1000) 28
23
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) 27
20
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 25
19
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 24
19
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 22
18
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Crysis nie jest zbyt łaskawy dla nowych akceleratorów NVIDII. Nawet podkręcone GTX 560 Ti mają problem z  Radeonem 6850. Porównywalny cenowo Radeon 6950 bywa tutaj wyraźnie lepszy - również pod względem minimalnej liczby kl./s. Do osiągnięcia dobrej płynności obrazu należy pozostać przy rozdzielczości 1680x1050, albo obniżyć jakość detali graficznych (np. wyłączyć wygładzanie krawędzi).
 

DiRT 2

Podrasowany silnik z Grida jest elastyczny, dzięki czemu możemy pograć na starszych i wolniejszych układach graficznych. Jakość grafiki stoi na bardzo dobrym poziomie. Ponadto jest możliwość uruchomienia gry w DirectX 9.0c oraz DirectX 11.

CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1680x1050, Maks. Detale, AA x8, AF x16

GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 122
109
Radeon 68501GB (775/1000) - CF 117
106
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 112
100
Radeon 5970 2GB (725/1000) 111
101
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) 97
86
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 94
83
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 92
82
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) 88
76
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) 87
78
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 82
73
Radeon 6950 2GB (850/1250) 80
72
Radeon 5870 1GB (850/1200) 79
70
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 73
64
Radeon 6870 1GB (900/1050) 73
66
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 65
57
Radeon 6850 1GB (775/1000) 63
57
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

CMR: Dirt2 - DX11 - Chorwacja
1920x1200, Maks. Detale, AA x8, AF x16

Radeon 68501GB (775/1000) - CF 106
92
GeForce GTX 460 1GB (675/900) - SLI 105
92
Radeon 5970 2GB (725/1000) 99
90
ASUS GTX 580 1,53GB (782/1000) 97
86
Gigabyte GTX 560Ti 1GB (1000/1145) 82
71
Zotac GTX 570 1.28GB (732/950) 81
71
Sapphire Radeon 6970 2GB (880/1375) 78
70
GeForce GTX 480 1,53GB (700/924) 77
69
ASUS GTX 560Ti 1GB (900/1050) 75
66
Radeon 6950 2GB (850/1250) 71
63
GeForce GTX 560Ti 1GB (822/1002) 71
62
Radeon 5870 1GB (850/1200) 70
62
GeForce GTX 470 1,28GB (607/837) 61
53
Radeon 6850 1GB (775/1000) 56
49
GeForce GTX 460 1GB (675/900) 55
48
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

GeForce GTX 560 Ti o standardowych parametrach pracy osiągał w naszym teście CMR: Dirt 2 porównywalną wydajność co Radeon 6950. Natomiast słabiej się prezentuje na tle kosztującego tyle samo GTX 480. Starszy brat jest wydajniejszy w każdej rozdzielczości.  Honoru broni ASUS GeForce GTX 560 Ti DirectCU, któremu prawie udało się dogonić GeForce GTX 480. Lepiej wypadł Gigabyte GeForce GTX 560 Ti SOC – jest nawet szybszy od GTX 570.

Mimo wszystko, każdy z modeli GeForce GTX 560 Ti w CMR: Dirt 2 oferuje znakomitą płynność animacji. Nie ma mowy o klatkowaniu czy nagłych przycięciach.