Gry

Miejsce 5 – Halo 3

przeczytasz w 1 min.

Platforma:Xbox 360
Wydawca:Microsoft Game Studios
Premiera:26 września 2007
Budżet:60 mln USD

Trzecia odsłona bestsellerowej sagi zespołu Bungie. Czarny koń Microsoftu. Gra, która w 2007 roku pokazała moc konsoli Xbox. Tytuł jest zwieńczeniem serii i kończy historię rozpoczętą wraz z pierwszym Halo.

Przygody Master Chiefa pobiły wszelkie możliwe rekordy: najlepiej sprzedającej się gry w ciągu pierwszych 24 godzin od ukazania się, najlepiej sprzedającej się gry na świecie w pierwszym tygodniu od premiery (osiągając wartość 300 milionów dolarów), największej ilości zamówionych kopii przedpremierowych (ponad 4 miliony sztuk),. Dzięki Halo 3 sprzedaż Xboksów 360 uległa podwojeniu w porównaniu do ilości sprzed premiery. W styczniu 2008, a więc grubo ponad półtora roku temu, produkt rozszedł się w ilości 8,1 miliona egzemplarzy.

Podczas pierwszego tygodnia w samych Stanach Zjednoczonych wartość sprzedaży sięgnęła niebotycznej sumy 170 milionów dolarów. W Wielkiej Brytanii były to odpowiednio 84 miliony funtów. A pomyśleć, że gra kosztowała "tylko" 60 milionów "zielonych". Z tego tylko połowę tej sumy pochłonęła produkcja gry, drugą połowę przeznaczono na szeroko pojęty marketing i reklamę.

Oprócz standardowych zwiastunów ukazujących rozgrywkę przygotowano między innymi sceny przerywnikowe na silniku gry, renderowane animacje oraz - podobnie jak w przypadku Halo ODST - krótkie spoty zrealizowane w konwencji kina akcji. Impreza promująca premierę gry odbyła się w budynku siedziby Nasdaq w Nowym Jorku, a do aktywnego udziału w promocji przyłączył się sam Bill, wręczając egzemplarze gry kupującym w kilku miejscach na terenie stanu Waszyngton.