Gry

Miejsce 3 – Too Human

przeczytasz w 1 min.

Platforma:Xbox 360
Wydawca:Microsoft Game Studios
Premiera:29 sierpnia 2008
Budżet:80 – 100 mln USD

Too Human to gra, którą trudno jednoznacznie sklasyfikować. Jest to nowatorskie połączenie gry akcji i RPG. Na tyle nowatorskie, że nie każdemu przypadnie do gustu. Gra została wydana tylko w wersji na Xboksa 360, a jej historia jest zakręcona jak słoik.

Wszystko zaczęło się w 1999 r. na targach E3, kiedy tytuł po raz pierwszy zaprezentowano publicznie w formie krótkiego zwiastuna. Rok później deweloper gry – australijskie studio Silicon Knights - podpisało kontrakt z Nintendo i rozpoczęło prace nad przenoszeniem Too Human na najmłodsze wówczas dziecko koncernu, konsolę GameCube. Nieszczęśliwie dla TH, twórcy wnet skoncentrowali swoje siły nad dwoma innymi tytułami, a mianowicie Eternal Darkness (rewelacyjny horror!) oraz odświeżoną wersją pierwszego Metal Gear Solid, nad którą pracowali razem z Konami.

W 2005 roku mariaż obu firm dobiegł końca. Zaraz po rozstaniu z Nintendo, Silicon Knights związało się z Microsoftem, by w końcu wprowadzić na rynek długo oczekiwaną grę. Jednak i tym razem autorzy mieli pod górkę. W 2007 roku pomiędzy SK a Epic pojawił się spór. Okazało się, że Australijczycy nie uiścili opłaty za silnik Unreal Engine 3, na którym radośnie hasał build gry. Sprawa znalazła swój finał w sądzie, a twórcy Too Human od podstaw napisali własny silnik, na którym ostatecznie gra zadebiutowała. Niektóre źródła twierdzą, że jest to zmodyfikowany UE3. Całe to zamieszanie z przekładaniem, odwlekaniem i zawieszaniem projektu zaowocowało ogromnymi kosztami, które studio musiało ponieść, aby doprowadzić do ukończenia gry, której to niestety nie wyszło na dobre. Dziś ten „hicior” w Wielkiej Brytanii można kupić za całe dziesięć funtów. Mowa oczywiście o nowiutkiej, zafoliowanej sztuce, ale jakoś nie ma niego chętnych.