Karty graficzne

Platforma testowa, metodologia

z dnia

 

 Intel Core i7 920

Procesor:
Intel Core i7 920 2,66 @3.7 GHz

 ASUS Rampage II Extreme

Płyta główna:
ASUS Rampage II Extreme

 Kingston HyperX 3x 2 GB DDR3 1600 MHz

Pamięć RAM:
Kingston HyperX 3x 2 GB DDR3 1600 MHz

 Noctua NH-D14

Chłodzenie:
Noctua NH-D14

 Seagate 250 GB Barracuda 7200.12

Dysk twardy:
Seagate 250 GB Barracuda 7200.12

Enermax Revolution 850 W

Zasilacz:
Enermax Revolution 850 W

NEC 2470WVX

Monitor:
NEC 2470WVX

CoolerMaster 690 II Advanced

Obudowa:
CoolerMaster 690 II Advanced

 

Sterowniki, system operacyjny i programy

  • Windows 7 64 bit
  • Karty Radeon - Catalyst 11.6b (11.7)
  • Karty GeForce – ForceWare 275.33)

Metodologia testowa

3DMark 11
Tryb: Performance, 1280x720
Podajemy wynik ogólny oraz GPU Score (odpowiedzialny za wydajność układu graficznego)

3DMark Vantage
Tryb: Performance, 1280x1024.
Podajemy wynik GPU Score (odpowiedzialny za wydajność układu graficznego).

Battlefield: Bad Company 2

Tryby:

  • 1680x1050 AA x4 / AFx16
  • 1920x1200 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Maksymalne (HBAO On). Środowisko testowe: DirectX 11.
Testów dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B w początkowej fazie zimowych misji. Ilość klatek zliczał program Fraps.

Crysis

Tryby:

  • 1680x1050 AA x4 / AFx16
  • 1920x1200 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Very High Detail. Środowisko testowe: DirectX 10.Testy wykonywaliśmy przy pomocy wbudowanego narzędzia testującego. Ilość klatek zliczał program Fraps.

Crysis 2:

Tryby:

  • 1680x1050
  • 1920x1200

Detale jakości grafiki: Ultra. Dodatkowo ściągnięty pakiet tekstur o wyższej rozdzielczości. Patch 1.9. Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiar wydajności był dokonywany w nagranym demie w części miasta DownTown.

Dirt 3

Tryby:

  • 1680x1050 AA x4 / AFx16
  • 1920x1200 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Ultra Detail. Środowisko testowe: DirectX 11. Test polegał na przejechaniu kawałka odcinka trasy, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa na wybranych odcinku trasy w Norwegii wraz z innymi autami.

Arcania: Gothic 4

 Tryby:

  • 1680x1050
  • 1920x1200

Detale jakości grafiki: Wysokie. Środowisko testowe: DirectX 10. Wydajność badaliśmy w wiosce – przechodziliśmy z punktu A do punktu B.

Tom Clanscy’s Hawx 2 Benchmark

Tryby:

  • 1680x1050 AA x8 / AF x16
  • 1920x1200 AA x8 / AF x16

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Wydajność badamy za pomocą przygotowanego benchmarka.

 Mafia II

Tryby:

  • 1680x1050 AA włączone / AFx16
  • 1920x1200 AA włączone / AFx16

Detale jakości grafiki: Maksimum oprócz wyłączonego PhysX. Wykorzystaliśmy wbudowany benchmark. Średnią i minimalną ilość kl./s zliczał Fraps.

Metro 2033

Tryby:

  • 1680x1050 AFx4 – DirectX 11
  • 1920x1200 AFx4 – DirectX 11

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Test polegał na przejściu z punktu A do punktu B, zawsze w identyczny sposób. Pomiar ilości klatek/s dokonywaliśmy za pomocą Frapsa.

Shogun 2

Tryby:

  • 1680x1050 AF x16
  • 1920x1200 AF x16

Detale jakości grafiki: Najwyższe. Środowisko testowe: DirectX 11. Do mierzenia wydajności wykorzystaliśmy z przeznaczonego benchmarka.

STALKER – Zew Prypeci

Tryby:

  • 1680x1050 AA x4 / AFx16
  • 1920x1200 AA x4 / AFx16

Detale jakości grafiki: Max Detail (wszystkie suwaki na max). Środowisko testowe: DirectX 11. Pomiaru dokonywaliśmy przechodząc z punktu A do punktu B. W tym czasie była wyliczana średnia oraz minimalna ilość klatek/s przy pomocą programu Fraps.