Gry

Konfiguracja I – komputer stacjonarny Core i7

  • Procesor: Intel Core i7 920 2,66GHz @ 4GHz
  • Płyta główna: Asus Rampage II Extreme Intel X58
  • Pamięć RAM: Corsair DDR3 3x2GB 1600MHz CL8 DHX Core i7
  • Karta graficzna: EVGA GTX260 Core 216, 896MB (55nm) SSC
  • Dysk twardy: Seagate 250 GB Barracuda 7200.10, 16MB Cache
  • Zasilacz: Be-quiet Dark Power P7-PRO-650W
  • System: Windows Vista Ultimate 64bit PL, SP1
  • Direct X 10
  • Wersja sterownika NVidia: 182.50

Od razu śpieszę wyjaśnić, iż podane na wykresie dwie wartości nie są najwyższą i najniższą ilością klatek jakie dało się osiągnąć w danych ustawieniach. Podczas testów dało się zauważyć wyraźny wzrost wydajności gry w zamkniętych, ograniczonych wizualnie lokacjach, gdzie mniejsza była również ilość źródeł światła. W przypadku miejsc, gdzie na dalszym planie widać było rysujące się miasto bądź bardziej złożony krajobraz, frame rate spadał na tyle drastycznie, że w wynikach postanowiłem ująć obie wartości średnie. W ten sposób uzyskałem najbardziej - moim zdaniem - miarodajne rozstrzygnięcie kwestii wydajności.

Co zaś tyczy się samych wyników – jak widać konfiguracja oparta na platformie Core i7 to dla Overlord II dużo za dużo. Wszystko chodzi płynnie niezależnie od ustawień. Wartości najwyższe są oczywiście zablokowane przez synchronizację pionową, co widać po jej wyłączeniu w opcjach własnych (Custom).


Nieograniczony frame rate po zmianie na ustawienia własne (custom) i wyłączeniu wszystkich dostępnych opcji  - łącznie z V-Sync

W tym miejscu warto dodać, że Overlord II korzysta z technologii NVIDIA PhysX (choć moim zdaniem za bardzo tego nie widać) i jest z nią związany tak mocno, że nawet na kartach ATI wymaga zainstalowania odpowiedniego oprogramowania. Bez tego gra wysypuje się zaraz na starcie. Dla wszystkich, którzy mają lub będą mieli z tym problem, polecamy ściągnięcie tego pliku

Frame rate dla ustawień wysokich

Frame rate dla ustawień średnich


Frame rate dla ustawień niskich