Serwery plików NAS

Podsumowanie

przeczytasz w 3 min.

 

QNAP przebija konkurenta w takich kategoriach jak jakość wykonania, przejrzystość interfejsu czy liczba dostępnych funkcji. Całość zamykają testy wydajnościowe, w których ponownie D-Link otrzymuje kilka ciosów. D-Link ma jednak jednego asa w rękawie, którym jest cena - niższa o połowę od urządzenia QNAP. Dzięki temu zupełnie inaczej wygląda ocena samego urządzenia, a opłacalność takiego zakupu.

W tej sytuacji można dać tylko jeden wniosek. Jeśli poszukujemy prostego i taniego NASa, którego wykorzystywać będziemy głównie do przetrzymywania dużych plików, backupu danych, a czasami pobierania plików z internetu i jednocześnie nie interesują nas funkcje multimedialne czy tworzenie rozbudowanej sieci domowej - wybierzmy D-Linka.

W drugim przypadku jest zupełnie odwrotnie. Jeżeli mamy duże wymagania, nieco więcej pieniędzy, zawsze szukamy najlepszej wydajności i jakości, a także mamy zamiar połączyć wszystkie nowoczesne domowe urządzenia w prężnie działającą sieć, w której szybko będziemy mogli wymieniać dane - polecamy QNAP.

 

 QNAP TS-210:
Wykonanie:dobre plus
Obsługa:super
Funkcjonalność:super
Wydajność:super
Opłacalność:dobra
Ogólna ocena:
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 800 zł
 


 D-Link DNS-320:
Wykonanie:dobre
Obsługa:zadowalająca plus
Funkcjonalność:dobra
Wydajność:dobra
Opłacalność:super
Ogólna ocena:
Orientacyjna cena w dniu publikacji testu: 385 zł
 

 

Polecamy także:

Ferguson Ariva HDplayer 210 - filmy w HD, serwer plików, BitTorrent

Przegląd odtwarzaczy HD: Asmax Playbox HD

QNAP NMP-1000P - odtwarzacz multimedialny HD

 

Komentarze

16
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Konto usunięte
    0
    W moim DNSie mam już nową wersję firmware 2.00 gdzie interfejs wygląda całkiem inaczej:
    http://img832.imageshack.us/img832/7762/screenshot2tp.png
    • avatar
      Konto usunięte
      0
      Mam DNS-320 i nawet temperaturę dysków widać w Windowsie po zainstalowaniu Yahoo! Widgets. Dobry NAS za rozsądną cenę.
      • avatar
        voxcordi
        0
        QNAP mimo ceny okazuje się nieoceniony nawet w przypadku niewielkich firm, gdzie budżet jest również mocno ograniczony. Duży PLUS za artykuł.
        • avatar
          Konto usunięte
          0
          Zdecydowanie QNAP , lub Synology którego zabrakło w zestawieniu. Świetny firmware, do tego często aktualizowany.

          D-Link jest tak dobry jak jego routery czyli - padaka ( support i firmware dziurawy jak ser).

          • avatar
            GreQonE
            0
            Da sie do ktoregos z urzadzen przez SSH podpiac?
            • avatar
              Konto usunięte
              0
              Fajny ten nowy interfejs D-Linka :) Ja puszczam z niego filmy pod DLNA na Samsunga LED - spoko chodzi.
              • avatar
                Konto usunięte
                0
                Witam

                To moj pierwszy wpis wiec prosze o wyrozumialosc. Wlasciwie zalogowalem sie tylko dla wpisu.

                - gdzie jest za 380zl Dlink?
                - Dlink jest wolny dokladnie tak jak pisza komentujacy ale wiekszosc NAS-ow jest wolna bo ma malo ram i cienkie procki, te szybkie sa drogie.

                Sprawa najwazniejsza !!!

                Autor wspomina ze do Dlinka dolaczony jest
                TotalRecovery™ 7 Pro. Strona Dlinka jakos nie potwierdza tego ? Czy autor to jakos zglosil sprawdzil moze dostal tylko promocyjna CD z trialem a moze Dlink nie uzupelnil fachowo strony z opisem?

                Jesli ktos ma mala firme i za 380zl ma mozliwosc zakupi NAS ktory posiada w sobie oprogramowanie do robienia obrazu partycji wartego 50$ to duzy plus dla Dlinka, zastanawia mnie czy autor recenzji posiada wiedze lub tez skontaktowal sie z Dlinkiem i wyjasnil sprawe czy kupujacy NAS moze sobie zainstalowac TotalRecovery na tylu koputerach do ile akurat obsluguje Dlink czy moze tylko do jednego, co byloby dziwne bo wskazywaloby ze NAS-y Dlinka sa nie dyskami sieciowymi a dyskami dla jednego komputera ;)

                Pozdrawiam i licze na wyjasnienie watpliwosci.

                Pozdrawiam i licze na fachowe podejscie moich watpliwosci.
                • avatar
                  Michur
                  0
                  Fajnie, że zrobiliście taki test. To jest mój faworyt http://www.ceneo.pl/9660542
                  • avatar
                    lukiiiii
                    0
                    Mam pytanie do redakcji, co jeśli padnie samo urządzenie a nie dyski w nim, co wtedy? trzeba kupic identyczne i przełożyć dyski?Co jeśli juz nie ma na rynku danego urzadzenia. Czy mozna przełożyć do PC'eta i odczytać, co z sytemem plików? A może producent udostępnia jakiś program do odzczytywania dysków poza urządzeniem?