Karty graficzne

Testy: Metro 2033, Shogun 2, Stalker: Zew Prypeci

przeczytasz w 1 min.

Metro 2033

Metro 2033

Metro 2033 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 61
44
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 53
35
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 49
37
Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) 49
37
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 47
34
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 46
33
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 43
30
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 40
28
Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) 39
29
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Metro 2033 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 32
22
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 31
19
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 26
19
Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) 26
19
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 25
18
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 25
17
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 23
15
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 22
14
Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) 21
15
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Nowość firmy Sapphire odgrywa się w Metro 2033 za poprzednią przegraną, oferując przewagę nad konkurentem. Akcelerator w tej wymagającej strzelance pozwolił na całkiem przyjemną grę w rozdzielczości 1920x1080. Sprawdziliśmy również zachowanie autorskiego Radeona 7970 w wyższej rozdzielczości i powyżej przedstawiamy wyniki. Niestety, wielkość obrazu 2560x1600 pikseli to zbyt duży orzech do zgryzienia nawet dla tak drogiej karty, jaką jest prezentowany  Sapphire.

Shogun 2

Shogun 2

Shogun 2 - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 98
61
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 78
55
Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) 78
54
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 77
54
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 74
51
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 74
51
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 68
46
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 67
45
Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) 52
37
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

Shogun 2 - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AF x16, włączona teselacja

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 62
45
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 49
36
Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) 49
36
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 45
32
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 45
32
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 42
32
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 41
32
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 41
29
Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) 30
21
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

W tej strategicznej grze dużą rolę odgrywa zarówno karta graficzna, jak i procesor. Na tym drugim wielka rola spoczywa podczas zbliżania kamery w momencie walk dużej liczby żołnierzy. Sapphire wykorzystujący najszybszy jednordzeniowy chip z serii Radeon zapewniał znakomitą wydajność w rozdzielczości 1920x1080 i dobrą w 2560x1600 pikseli. Tym samym okazał się porównywalny lub nawet szybszy od GeForce'a GTX 680 - ale tylko w trybie obrazu, który jest zarezerwowany dla 30-calowych monitorów.

 

Stalker: Zew Prypeci

Stalker: Zew Prypeci

STALKER: Zew Prypeci - DX11
1920x1080, Maks. Detale, AA x4, AF x16

Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 131
115
AMD HD 6990 4GB (880/1250) 105
94
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 96
87
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 93
84
Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) 91
83
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 90
83
Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) 86
71
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 77
73
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 76
72
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

STALKER: Zew Prypeci - DX11
2560x1600, Maks. Detale, AA x4, AF x16

AMD HD 6990 4GB (880/1250) 85
78
Gigabyte GTX 590 3GB (608/854) 74
65
Asus HD 7970 3GB TOP (1000/1400) 61
54
Sapphire HD 7970 Dual-X OC 3GB (1000/1450) 61
54
NV GeForce GTX 680 2GB (1006/1500) 58
51
GeForce GTX 670 2GB (915/1500) 55
48
Zotac GTX 580 1,5GB AMP! (815/1026) 52
46
XFX HD 7950 3GB BE DD (900/1375) 52
47
Gigabyte HD 7950 WFX3 3GB (900/1250) 52
47
  średnia liczba kl./s
minimalna liczba kl./s

 

Dość zaskakujące były rezultaty w testach tej gry. Niższy tryb wielkości obrazu zadecydował o lepszej wydajności akceleratora firmy Nvidia. Znów zwiększenie poprzeczki sprawiło, że to podkręcony Radeon Sapphire'a osiągnął przewagę nad rywalem. Liczba osiąganych kl./s była na tyle duża, że bez większych kłopotów możemy pogrywać w ostatnią jak dotąd część Stalkera w maksymalnych detalach i rozdzielczości 2560x1600 pikseli.