Karty graficzne

Jakość obrazu

przeczytasz w 1 min.

Jakość obrazu 2D zadowalająca, z jednym małym wyjątkiem. Już przy odświeżaniu 85Hz i wyżej (karta w 1024x768 spokojnie pracuje na 100Hz) pojawiają się niewielkie przebicia i smugi na ostrych czarnych brzegach ramek i czcionkach. Efekt taki spotkałem już przy kartach Savage3D i Savage 4 oraz na słabszych modelach Vanty i przywykłem nazywać "efektem pędzących czcionek". Poza tym jednym mankamentem muszę przyznać że jakość obrazu 2D na monitorze jest całkiem niezła, kolory są soczyste, jasność i kontrast dobra.

Karta pozwala na uzyskanie trybu 1600x1200@32bp, jednak maksymalna rozdzielczość w której można osiągnać rozsądną jakość obrazu 2D to 1024x768. Wszystko powyżej wiąże z dużą stratą w ostrości obrazu.

Obraz 16 bitowy zadowalający, stabilny, ostry. W 32 bitowej palecie dużo artefaktów w postaci malych kropeczek, podobnych do tych które pojawiają się na podkręcanym chipsecie np marki Voodoo, różnica polega na tym, że przy przegrzewającym się chipsecie są one biale, tu wystepują we wszystkich kolorach. Powodem są albo niedopracowane sterowniki, albo kłopoty z buforowaniem Z. Efekt przedstawiają obrazki z 3D Mark 2000.

kliknij aby powiekszyć

Sterowniki posiadają zakładkę "D3D Performance" regulującą stosunek wydajności do jakości grafiki, jednak niewielki wzrost wydajności wiąże się z dużym uszczerbkiem na wyglądzie, którego efektem jest wyłączenie niektórych funckji 3D np: alpha-blending, multiteksturowanie. Efekty manipulacji tym suwakiem przedstawiają obrazki z Unreal.
 

high speed / low quality
medium
low speed / high quality

Nie udało mi sie zmusić karty do wykonywania sprzętowego bump-mappingu. Nie wykrywał go 3D Mark 2000, nie było żadnych efeketów w Expendable (oczywiście z patchem na EMBM), ani też na demkach prezentacyjnych Matroxa.