10 najczęstszych problemów z siecią Wi-Fi

|

Kategoria: Sieci Routery Tematyka: WiFi

Problem z bezprzewodowym połączeniem w laptopie, smartfonie czy tablecie? Nasz poradnik pokazuje proste rozwiązania, które sprawdzą się w większości przypadków.

  • 10 najczęstszych problemów z siecią Wi-Fi | zdjęcie 1
Ocena redakcji

4

dobry

 

Sieć Wi-Fi (Wireless Fidelity) jest najczęściej wykorzystywana do bezprzewodowego łącznia się z Internetem oraz urządzeniami mobilnymi. Wi-Fi Alliance jest niemalże monopolistą w swojej branży. Powszechność tego rozwiązania minimalizuje problemy z kompatybilnością i pozwala na dalszy, prężny rozwój technologii działającej na częstotliwości 2,4 GHz. Niestety im więcej użytkowników korzysta z sieci Wi-Fi, tym więcej pojawia się błędów i usterek. Jak sobie z nimi poradzić? Rozwiązujemy 10 najczęściej pojawiających się problemów.

Brak ikony sieci bezprzewodowej

Do połączenia się z siecią bezprzewodową Wi-Fi wymagane jest posiadanie odpowiedniego urządzenia odbiorczego (np. karta sieciowa Wi-Fi), kompatybilnego z urządzeniem nadawczym (np. router Wi-Fi). Po uruchomieniu komputera użytkownik powinien mieć możliwość przejrzenia odnalezionych sieci, po kliknięciu w ikonę sieci bezprzewodowej. Zdarza się, że ikona się nie pojawia. Dlaczego?

Jeśli korzystamy urządzenia mobilnego powinniśmy przede wszystkim sprawdzić czy nie zostało ono uruchomione w trybie samolotowym, który wyłącza możliwość nawiązywania połączeń. Jeśli po uruchomieniu urządzenia w trybie standardowym ikona sieci bezprzewodowej nadal się nie pojawiła, należy sprawdzić, czy karta sieciowa została prawidłowo uruchomiona lub ręcznie uruchomić ją ponownie. W komputerach stacjonarnych np. za pomocą odpowiedniego przełącznika, w laptopach zazwyczaj poprzez kombinację klawiszy funkcyjnych, natomiast w niektórych urządzeniach może być wymagane ponowne uruchomienie systemu.

ikona sieci bezprzewodowej

W przypadku, gdy ponowne uruchomienie karty sieciowej lub całego urządzenia nie przyniosło rezultatu, należy sprawdzić, czy karta sieciowa jest widziana przez system, czy została prawidłowo zainstalowana i czy jej sterowniki są aktualne. W tym celu po uruchomieniu Menedżera urządzeń (Panel sterowania → Sprzęt i dźwięk → Menedżer urządzeń) wybieramy pozycję Karty sieciowe, otwieramy właściwości dla naszej karty i uruchamiamy odpowiednie opcje.

menedżer urządzeń

Jeśli karta sieciowa nie jest widoczna z poziomu Menedżera urządzeń lub wyświetlona została informacja o niepoprawnym jej działaniu lub instalacji warto skorzystać z narzędzia do rozwiązywania problemów z siecią i internetem, udostępnionego przez system Windows. Wyszukuje ono i diagnozuje problemy oraz proponuje zastosowanie odpowiednich rozwiązań. Gdy nasz problem nie zostanie automatycznie rozwiązany, a karta sieciowa jest widoczna w systemie należy ręcznie zainstalować aktualne sterowniki karty korzystając z załączonego do komputera oprogramowania lub pobierając najnowsze sterowniki ze strony producenta karty lub laptopa. W przypadku braku możliwości uruchomienia karty sieciowej konieczne będzie oddanie sprzętu do serwisu, gdyż prawdopodobnie jest ona uszkodzona (zwłaszcza, jeśli komputer łączy się z Internetem za pomocą kabla Ethernet lub przy użyciu innej, zewnętrznej karty sieciowej).

aktualizacja sterowników

17 komentarzy