Gry

E3: Rage - twórcy Dooma wracają w wielkiej formie

z dnia
Marta Uzarska | Redaktor serwisu benchmark.pl
Autor: Marta Uzarska
117 komentarzy Dyskutuj z nami

Najwyższy czas, aby id software pokazało, kto rządzi na rynku gier.

"To dla nas największy komplement, kiedy ludzie grający w Rage na E3, zaglądają pod stanowisko, żeby upewnić się, że stoi tam PS3, a nie totalnie wypasiony pecet." - ten cytat z Johna Carmacka najlepiej pokazuje, że najnowsze dziecko id Software przekracza technologiczne granice i daje nam niepowtarzalną grafikę - również na konsolach, które przecież nie były dotąd głównym polem zainteresowania id. Postapokaliptyczna strzelanko-ścigałka rzeczywiście prezentuje się świetnie, co potwierdza choćby poniższy, siedmioipółminutowy trailer, udostępniony na targach Electronic Entertainment Expo:

Wycieczka do miasta Wellspring, w którym miejscowa banda chce zatruć ujęcie wody pitnej będzie tylko jedną z wielu niesamowitych przygód, które przeżyjemy, grając w Rage. Trzeba przyznać, że dzieło id software zapowiada się naprawdę obiecująco, a Carmack i spółka nie zawodzą jeśli chodzi o niesamowite osiągnięcia w dziedzinie grafiki, projektów poziomów i animacji postaci.

Rage wydane zostanie na PC, Xbox360PlayStation 3 w październiku. Polskim wydawcą gry jest Cenega Poland.

Więcej z targów E3:

Źródło: Blue's News

Komentarze

117
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Maciej Lewczuk
    No to się będzie działo. Prey 2, mimo, że nieco dziwny, Rage, SW TOR, Czekam też na BioShock Infinite
  • avatar
    tommyt1983
    Pieknie sie zapowiada.Klimat wycieka jak woda z ekranu :) czekam :D
  • avatar
    Konto usunięte
    Tak jak przeczuwałem odkąd pojawiła się klapa od nocnika w tym trailerze. NUDA, NUDA, NUDA ! Coś jak historyczny już dzisiaj DOOM 3. Też miało być pięknie, grafika na najwyższym poziomie a było jak zawsze. NUDA ! NUDA ! NUDA ! Łażenie po ciemnych piwnicach przez większość gry to nie jest to co być powinno w dzisiejszych grach. Cormack od dawna tylko myśli o trzepaniu kasy za byle jakie, ale dobrze reklamowane badziewie. A kasa jest spora to i jest po co zachwalać każde badziewie.
  • avatar
    Maciej Lewczuk
    LOL
  • avatar
    Konto usunięte
    Co za szit, niektóre tekstury są takiej rozdzielczości jaką miałem w Doom'ie 3 więc nie piszcie że "przekracza technologiczne granice i daje nam niepowtarzalną grafikę" Mam nadzieję że to gameplay z X-Bubla

    Zobaczcie sobie pulpit sterowniczy w 2:00 ;]

    A sam gameplay przypomina bioshocka.
  • avatar
    Konto usunięte
    Ojej ! 'Jak pięknie się zapowiada' - a jak ma się zapowiadać jak to tylko trailer a nie fragment realnej gry. A trailer to ma do siebie, że ma tyle wspólnego z wydaną później grą co kawa zbożowa z kawą.
  • avatar
    Konto usunięte
    A nie we wrzesniu???
  • avatar
    Gakudini
    Grafika trochę jak w kkrieger ;)
  • avatar
    Konto usunięte
    "To dla nas największy komplement, kiedy ludzie grający w Rage na E3, zaglądają pod stanowisko, żeby upewnić się, że stoi tam PS3, a nie totalnie wypasiony pecet"

    HAA cell robi swoje:)
  • avatar
    mmankt
    szkoda tylko, że tekstury na x360 wyglądają jak w HL2 ;) proszę nie piszcie, że przechodzi technologiczne granice bo ona po prostu wygląda staro!
  • avatar
    Konto usunięte
    Do niedawna Carmack podniecal sie i zachwalal w niebiosa mozliwosci API nowych telefonow wiec nie bral bym tego tak doslownie. Przede wszystkim chodzilo mu o zblizona, a w zasadzie zernieta architekture pecetow na konsolach przez co nie musza sie juz tak chrzanic z pisaniem gier na wszystkie platformy. Swoja droga ktore studio developerskie wchodzac na nowy dla siebie rynek zaczelo by od narzekania na slaba specyfikacje danej platformy...

    Silnik gry jest swietny i innowacyjny, narzedzia developerskie juz maja. Teraz tylko czekac na wlasciwa generacje tego silnika, ktora pojawi sie zapewne wraz z nowymi konsolami. Podobna sytuacja jak z Epic Games.
  • avatar
    Konto usunięte
    Dzielenie mięsa w taki sposób bardzo mi odpowiada :)

  • avatar
    Konto usunięte
    Wyjęte modele z Bordelands , tylko że bez takiego dużego cell shadingu
  • avatar
    Konto usunięte
    Cell to potęga jak na swoje czasy i przestańcie mielić PC-twocy żal w dup.. ściska chcielibyście taki procesor :)

    I tak Uncharted3 zmiecie wszystkie tytuły tego roku :]
  • avatar
    hideo
    Carmack niestety spadł na dno od lat i to co teraz mówi to już nie znaczy zbyt wiele, jego czasy świetności przy tworzeniu gier minęły, jak wielu tak i Carmack się po prostu imho wypalił twórczo, parę lat temu strasznie narzekał na ps3 teraz mówi że niby nie ma nic przeciwko architekturze ps3 (pewnie zobaczył ponad 50mln ps3 sprzedanych, $ zaświeciły mu w oczach i zmienił zdanie by nie narzekać na ps3 bo co kasa to kasa), Carmack ideologicznie wspierający OpenGL przeszedł na stronę MS i DX i stąd woli opartego na DX xboxa360, przypuszczam że to po prostu łatwiejsze dla niego w pracy - całkiem zrozumiałe podejście, każdy chce zarobić i się nie narobić ;) a ps3 jest trudniejsze do ogarnięcia, tak czy siak mniejsza o to bo niestety obawiam się, że Rage megahitem nie będzie a szkoda, przeciwnicy z garnkami na głowach jakoś ani mnie bawią ani straszą w trailerach Rage :p hehe ale poczekajmy do premiery może jednak coś z tego wyjdzie
  • avatar
    Konto usunięte
    Cóż, tak powinien wyglądać Fallout 3 New Vegas, a nie to coś, co wypuścili...
  • avatar
    Konto usunięte
    Przeciez Rage to niemalze calkowicie zewnetrzna produkcja i nie nazwalbym tego ich wlasna gra. Carmack przez dlugi czas pracowal nad nowym silnikiem, az zrodzil sie z tego pomysl na Rage ktory pociagneli juz inni ludzie.

    "Rage? Rage jest porzadnie zrobione, ale tylko porzadnie. Nie ma tu zadnego przelomu, ktory mozna by oczekiwac po tak dlugiej przerwie, po ktorym mozna by powiedziec "o, carmack wrocil"."

    Nie masz zielonego pojecia ani o tym co mowisz, ani tym bardziej o tym silniku. Megatexturing zrewolucjonizuje sposob robienia gier i pozwoli im osiagnac zupelnie nowa jakosc, jednoczesnie przy krotszym czasie procukcyjnym/mniejszych kosztach. Narzedzia developerskie maja juz gotowe, a na bajery przyjdzie pora razem z nextgenami bo aktualnie nikomu jakas totalna rewolucja graficzna sie nie opyla i wola zostac w erze dogorywajacych konsol. O wypalania sie i brak pomyslow Carmacka lepiej sie nie martw...megatexturing Carmacka bedzie wieksza rewolucja niz wszystkie jego wczesniejsz esilniki razem wziete.
  • avatar
    Konto usunięte
    Tytuł artykułu kompletnie przesadzony.
    Graficznie ok ale ominę ten temat od tego są spece wyżej.

    Przeciwnicy poza małymi wyjątkami sami wpadają pod lufę.
    Broń wygląda niczym kupiona na odpuście.
    Scenografia już jest ok.
  • avatar
    Konto usunięte
    Bardzo dynamiczny gameplay, to co mnie razi.. to, że wszyscy przeciwnicy wygladają tak samo, zachowują się tak samo, są strasznie przewidywalni.
  • avatar
    hideo
    http://e3.gamespot.com/story/6318725/e3-2011-john-carmack-talks-wii-u-playstation-vita-and-next-gen-rage/?tag=updates%3Beditor%3Ball%3Btitle%3B10

    wywiad z Carmackiem z E3, w którym chwali konsole a gani pc za problemy z niedopracowanym API przez co moc pc jest hamowana, a przecież jeszcze w 2007 twierdził że konsole (a szczególnie chyba ps3) są do dzioba, widać zmienił zdanie
  • avatar
    Konto usunięte
    Ciekawe czy ktokolwiek zauważył że to gameplay z wersji PC lol od kiedy interakcje w wersji konsolowej zatwierdza sie klawiszem "E"
    BTW porównajcie sobie kilka kilkanaście gierek w wersji PC/X360/PS3 w wersjach PS3 praktycznie nie istnieje pojecie filtrowania tekstur w większości gier podejdziesz bliżej obiektu a tam zamiast tekstur papka