Mobile

IKEA parodiuje Apple w reklamie swojego katalogu

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
19 komentarzy Dyskutuj z nami

Poznajcie Bookbooka - najbardziej innowacyjny katalog w historii.

IKEA reklama parodiująca Apple

IKEA to firma, o której słyszało zapewne wielu z Was. Z oczywistych względów nie mamy okazji do tego, by wspominać na naszych łamach o jej produktach. Ostatnia reklama jest już jednak dobrą do tego okazją.

Nie da się ukryć, iż reklamy i zapowiedzi nowych produktów Apple serwowane są nam w dość charakterystycznej formie. Ostatnio przyczepił się do niej Samsung przygotowują nieco złośliwą serię spotów promujących Galaxy Note 4. Okazuje się jednak, że parodiując Apple i jednocześnie reklamować swoje produkty decydują się firmy spoza branży mobilnej.

Na tapecie znalazła się wspomniana już IKEA. Jeden z azjatyckich oddziałów firmy postanowił zachęcić klientów do zainteresowania się najnowszym katalogiem. Zadanie to teoretycznie wygląda na dość trudne, przynajmniej jeśli chce się postawić na coś co choć trochę odbiegać będzie od oklepanych schematów. Z pomocą przyszły zatem reklamy Apple.

Jörgen Eghammer wcielił się w tym przypadku w jednego z przedstawicieli firmy z logo nadgryzionego jabłka i zdecydował się przedstawić nam Bookbooka - "najbardziej innowacyjny katalog w historii".

"Katalog IKEA 2015 przybywa w pełni naładowany, a bateria jest w nim wieczna. Nawigacja oparta jest na dotykowej technologii, którą możesz tutaj rzeczywiście poczuć."


Co sądzicie o tego typu reklamie? Podoba Wam się czy być może macie już dość prób promowania przez firmy własnych rozwiązań odnosząc się przy tym ewidentnie do Apple?

Źródło: youtube, adweek

Komentarze

19
Zaloguj się, żeby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    amazing!
    37
  • avatar
    NO LAG :)
    23
  • avatar
    Mój już poszedł do kosza. Słabo obsługuje się jedną ręką, odświeżanie ekranu to porażka, dpi na poziomie prasy Gutenberga, choć kolory przyjemne. O kamerze litościwie nie wspomnę (w sumie to nie ma o czym). Zamknięty ekosystem z contentem ograniczonym do treści producenta, które zasadniczo ograniczają się do marketingu. Na plus to może tylko że w porównaniu do Firefona Amazonu to dosyć tanio wyszedł.
    11
  • avatar
    Pamiętam coś takiego... to się nazywało, zaraz, zaraz, to chyba się nazywało "książka", ahh to były czasy.
  • avatar
    hahahahahah
  • avatar
    Genialne !!! ha ha ha
  • avatar
    iKea
  • avatar
    Uśmiech nie znikał mi z twarzy przez cały film :) Genialna reklama :D
  • avatar
    Kapitalne ! Niech żyje papier :)
  • avatar
    Reklama jest zajefajna ;-)

    Hyvä idea !

    __________________________________________________________

    Swoją drogą mogli pokazać jak zrobić tym "selfie"
  • avatar
    Dobrze, że jest po kim jeździć :)
  • avatar
    :)
    -2
  • avatar
    Ale gafa - powinno być:

    " Bra idé "
    -3
  • avatar
    Dobre, to sobie pośmiałem.
    -3
  • avatar
    Widziałem to 2 tygodnie temu :/
    Dobry filmik, ale moglibyście trochę wcześniej go wrzucić ;)
    Lepiej późno, niż wcale.
    -9
  • avatar
    Zapomnieli dodać: "No AdBlock required - not a single unwanted commercial will interrupt you !"
  • avatar
    I to mi się podoba :D