Smartfony

Są wyniki sprzedaży iPhone’a 17. Liczby mówią same za siebie

przeczytasz w 1 min.

Bazowy iPhone 17 jest znacznie popularniejszy od poprzednika, ale i tak zdaje się nie spełniać wymagań większości klientów.

Firma analityczna Counterpoint Research przyjrzała się wynikom sprzedaży nowych smartfonów Apple’a w USA i Chinach w ciągu pierwszych 10 dni dostępności. Następnie dane zostały porównane z wynikami wykręconymi przez ubiegłoroczne modele w analogicznym okresie. 

Z zebranych danych wynika, że:

  • iPhone 17 sprzedaje się o 31 proc. lepiej niż iPhone 16 rok wcześniej;
  • iPhone 17 Pro i 17 Pro Max sprzedają się o 12 proc. lepiej niż iPhone 16 Pro i 16 Pro Max rok wcześniej.

Bazowy model zaliczył największy wzrost, co najpewniej jest zasługą podwojenia ilości pamięci w najtańszym wariancie i zastosowania ekranu 120 Hz. Dzięki temu iPhone 17 ma po prostu dużo lepszy stosunek jakości do ceny niż poprzednik. 

Warto jednak odnotować, że aż 75 proc. klientów i tak decyduje się na dopłatę do topowych modeli z linii iPhone 17 Pro. Potencjalnie z uwagi na teleobiektyw, nowy design czy - w przypadku wariantu Max - większy ekran i pojemniejszą baterię. 

iPhone Air umiarkowanym sukcesem

iPhone Air stanowi jedynie 3 proc. całości, co oznacza, że sprzedaje się 25 razy gorzej niż modele 17 Pro i 17 Pro Max oraz 7 razy gorzej niż model bazowy. 

Analitycy Counterpoint Research zauważają jednak, że popularność całej serii wzrosła, więc iPhone Air i tak rozszedł się w większej liczbie egzemplarzy niż iPhone 16 Plus rok wcześniej. A miał utrudnione zadanie, gdyż w chwili zbierania danych nie był jeszcze dostępny w Chinach.

Komentarze

0
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.

    Nie dodano jeszcze komentarzy. Bądź pierwszy!

Witaj!

Niedługo wyłaczymy stare logowanie.
Logowanie będzie możliwe tylko przez 1Login.

Połącz konto już teraz.

Zaloguj przez 1Login