Karty graficzne

Microsoft Flight Simulator zarzyna nawet najlepsze karty graficzne - testy wydajności GPU

z dnia
Paweł Maziarz | Redaktor serwisu benchmark.pl
32 komentarze Dyskutuj z nami

Microsoft Flight Simulator to bez wątpienia jedna z najlepszych gier tego roku. Produkcja Asobo Studio zaskakuje pięknymi widokami, ale ma też ogromne wymagania – w maksymalnych ustawieniach nie obejdzie się bez komputera za kilkanaście tysięcy złotych.

Jesteśmy po premierze Microsoft Flight Simulator 2020, który spotkał się z bardzo dobrym odbiorem recenzentów. Nie ma się jednak czemu dziwić – najnowsza odsłona MSFS zaskakuje pięknymi widokami i ciekawym pomysłem na wykorzystanie obecnej technologii. Niestety, produkcja Asobo Studio wymaga też bardzo dobrego komputera.

Jaki komputer jest potrzebny do grania w Microsoft Flight Simulator?

Cóż, jeszcze przed premierą było wiadomo, że Microsoft Flight Simulator (2020) będzie wymagał mocnego PC-ta – wymagania gry zaskoczyły niejednego fana elektronicznej rozgrywki (które zresztą później potwierdzili redaktorzy Digital Foundry).

Wymagania Microsoft Flight Simulator

Wymagania minimalne:

  • Procesor: Intel Core i5-4460 lub AMD Ryzen 3 1200
  • Karta graficzna: GeForce GTX 770 lub Radeon RX 570
  • Pamięć: 8 GB RAM
  • Dysk: 150 GB wolnego miejsca
  • System operacyjny: Windows 10 (1909)
  • Połączenie sieciowe: powyżej 5 Mb/s

Wymagania zalecane:

  • Procesor: Intel Core i5-8400 lub AMD Ryzen 5 1500X
  • Karta graficzna: GeForce GTX 970 lub Radeon RX 590
  • Pamięć: 16 GB RAM
  • Dysk: 150 GB wolnego miejsca
  • System operacyjny: Windows 10 (1909)
  • Połączenie sieciowe: powyżej 20 Mb/s

Wymagania ultra:

  • Procesor: Intel Core i7-9800X lub AMD Ryzen 7 Pro 2700X
  • Karta graficzna: GeForce RTX 2080 lub Radeon VII
  • Pamięć: 32 GB RAM
  • Dysk: 150 GB wolnego miejsca (SSD)
  • System operacyjny: Windows 10 (1909)
  • Połączenie sieciowe: powyżej 50 Mb/s

Redakcja Guru3D przeprowadziła dokładne testy wydajności, które potwierdzają wcześniejsze informacje o wymaganiach gry.

Microsoft Flight Simulator - wydajność w 1080p

Do grania w rozdzielczości 1080p na maksymalnych ustawieniach trzeba wyposażyć się w dobrą kartę graficzną – modele ze średniej półki pokroju GeForce GTX 1660 SUPER lub Radeon RX Vega 64 przekraczają 30 fps, wydajne karty pokroju Radeon RX 5700 XT czy GeForce RTX 2070 SUPER pozwalają na rozgrywkę z płynnością trochę ponad 40 fps, a topowy GeForce RTX 2080 Ti osiąga nieco ponad 50 fps.

Microsoft Flight Simulator - wydajność w 1440p

Jeszcze gorzej to wygląda w rozdzielczości 1440p. Modele ze średnio-wysokiej półki typu GeForce RTX 2060 SUPER lub Radeon RX 5700 osiągają około 30 - 40 kl./s. 40 fps przekraczają tylko trzy najlepsze karty graficzne na rynku - GeForce RTX 2080, GeForce RTX 2080 SUPER i GeForce RTX 2080 Ti.

Microsoft Flight Simulator - wydajność w 4K

O komfortowym graniu w 4K w maksymalnych ustawieniach większość użytkowników może zapomnieć – komfortowe 30 fps oferuje jedynie GeForce RTX 2080 Ti.

Microsoft Flight Simulator - zużycie pamięci VRAM

Microsoft Flight Simulator - zużycie pamięci VRAM

Ciekawie wygląda kwestia wykorzystania pamięci graficznej. Okazuje się, że Microsoft Flight Simulator w 1080p i 1440p potrafi zrobić użytek z 6-7 GB pamięci VRAM, a w 4K wykorzystanie wynosi aż 9 GB. Mało tego! W 4K w gęstych lokalizacjach zużycie VRAM dochodzi nawet do 12,5 GB (!) - takim wymaganiom jest w stanie sprostać Radeon VII (16 GB VRAM) lub kosmicznie drogi Titan RTX (24 GB VRAM).

Microsoft Flight Simulator to bez wątpienia jedna z najlepszych gier na PC, ale do podziwiania świata w wysokiej rozdzielczości i/lub najwyższych ustawieniach trzeba zaopatrzyć się w bardzo wydajny komputer do grania – konfiguracja pozwalająca na komfortowe granie w jakości 4K może kosztować kilkanaście lub nawet kilkadziesiąt tysięcy złotych. Alternatywą może być odpalenie gry na mniejszych ustawieniach lub... zagranie na Xbox One.

Możemy zdradzić, że sami też sprawdzamy najnowszą odsłonę Microsoft Flight Simulator i niebawem będziecie mogli zapoznać się z jej recenzją. Stay tuned! :)

Źródło: Guru3D

Zobacz więcej o Microsoft Flight Simulator:

Komentarze

32
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Dudi4Fr
    Problemem nie jest o tyle optymizacja co złe wykorzystanie zasobów. DX11 + użycie tylko 4 rdzeni nie daje sobie rady przy tak skomplikowanej symylacji. Gdyby zrobili FS pod DX12 + 8-16 wątki gra działała by 2-4 razy lepiej.

    MS zapowiedział że dodadzą DX12 "później" więc nie pozarasta nic innego jak czekać. Dla hardcorów zawsze bedzie 3090 i Titan A za około miesiąca ale przy tylko 4 watkach do i tak dużo nie pomoże.
  • avatar
    steelek
    I znów się zleciało całe stado PC MASTER RACE które w CSa gra tylko na monitorze 144hz i minimum 200FPSów musi być. W symulator można grać w 30 FPSach i jest to juz calkiem komfortowa gra.
  • avatar
    DzikiWariat
    No i dobrze. W końcu jakaś dobra gra do benchmarków :)
  • avatar
    patol1984
    Gra microsoftu i nie jest w DX12? Trochę siara ;D
  • avatar
    Radmen
    zła optymalizacja. Producent deklarował płynność na wysokich ustawieniach w zalecanej konfiguracji, a płynności u kolegi nie ma mimo, że spełnia wymagania.
  • avatar
    mistrz
    Nie chciało się pracować nad lepszą optymalizacją bo i po co,skoro za rogiem może sobie poradzi Ampere za którego też trzeba zedrzeć proste.
  • avatar
    Warmonger
    A oceny zbiera wysokie. Co to za gra, w którą mało kto może zagrać? :P
  • avatar
    rrrrrr
    Czyli nie ma sensu kupować przez długi czas, nie dość że drogo, to jeszcze brak kart na rynku oferujących sensowną wydajność do tego.
  • avatar
    levusek1992
    Dawno nie było Gry/Symulatora co tak by zarzynał jakieś karty. Ostatni Crysis?
  • avatar
    ncc1701
    "O komfortowym graniu w 4K w maksymalnych ustawieniach większość użytkowników może zapomnieć – komfortowe 30 fps oferuje jedynie GeForce RTX 2080 Ti."

    Flight Simulator to nie jest jakas tam zrecznosciowka, gdzie potrzeba 60 fps. Stabilne 20 fps wystarczy.
  • avatar
    xbk123
    RTX 2080ti... 50fps w... fullHD. To jeden z najkrótszych żartów świata.
  • avatar
    Chiny_X
    A to wszystko na DX11 lol.
    -1
  • avatar
    MokryN
    W 1080p da się pograć na ziemniaku...
    -1
  • avatar
    joachimp
    Nowy crysis :0
    -1
  • avatar
    energysnakePL
    Z daleka pięknie, a z bliska gniot ...
    -4
  • avatar
    POSTMAN
    Na minimalnych ustawieniach na moim i5 4690K i GTX 970 mam 25fps
  • avatar
    Gatts-25
    I pomyśleć , że to nie jest tytuł jeszcze godny prawdziwie nowej generacji.Na szczęście wszystko przez nami.Wiadome , po której stronie są najmniej efektywnie wykorzystane zasoby hardware więc przyszłość wygląda ciekawie dla posiadaczy produktów tej firmy.
  • avatar
    cyna76
    nic w tym dziwnego ta seria zawsze zabijała komputery
  • avatar
    pablo11
    Pierwsza gra, w której skrzydła rozwinął dawno zapomniany Radeon VII. Ciekawe czy to przez pamięci, czy jednostki obliczeniowe nieużywane w innych grach.
  • avatar
    KingLee
    Gram sobie FullHD na GTX 1060 z Ryzenem 2600 - jest całkiem przyjemnie. Dobrze że nie czytałem wcześniej tego artykułu bo byłbym załamany, hehe ;-)
    To symulator, FPSy nie muszą być wygórowane, lepiej zainwestować w porządny joystick.
    Aaa, i ładnie obciąża wszystkie rdzenie procka.
  • avatar
    ARTMAX
    Ewidentny przykład bottleneck procesora. W 1080p tylko 7 klatek różnicy pomiędzy RTX 2070 i 2080Ti, czyli 16%. Zazwyczaj jest około 50%... także ten. Tyle jest w 4K (ponad 50%), jednak topowa karta osiąga tu ledwo ponad 30 FPS. Optymalne jest 1440P. Tu 2080Ti nie traci wiele względem 1080p a 2070 ma wynik jak 2080Ti w 4K ;).