Gry komputerowe

Microsoft Flight Simulator w 4K i Ultra na GeForce RTX 2080 Ti to tylko 30-40 fps

przeczytasz w 1 min.

Microsoft Flight Simulator będzie stanowił bardzo duże wyzwanie dla komputerów. Chcący bawić na najwyższych ustawieniach muszą liczyć się z koniecznością posiadania nie byle jakiego zestawu.

Microsoft Flight Simulator w rozdzielczości 4K

Wymagania sprzętowe tego tytułu poznaliśmy już jakiś czas temu i, delikatnie to ujmując, nie należą one do najniższych. Obecnie niektórzy sprawdzają rozgrywkę podczas beta testów, a tym samym pojawiają się pierwsze informacje na temat tego, jak podane przez twórców konfiguracje mają się do rzeczywistości.

Wedle Digital Foundry, a więc źródła cieszącego się dobrą opinią, faktycznie potrzeba tutaj mocnego sprzętu. Do zabawy w rozdzielczości 4K i ustawieniach Ultra wykorzystano zestaw z procesorem AMD Ryzen 3900X i kartą graficzną GeForce RTX 2080 Ti, co przełożyło się na loty w 30-40 klatkach na sekundę. Dobra wiadomość jest taka, że ​​twórcy zadbali o szeroki zakres ustawień. Widoczne rezultaty daje już zmniejszenie skalowania do 70%, jeszcze większe przejście na ustawienia High, a zwłaszcza Medium.

Microsoft Flight Simulator na słabszym komputerze

Sprawdzono również działanie gry na zestawach z procesorem Intel Core i5-8400 oraz kratami graficznymi Radeon RX 580 i GeForce GTX 1060. Tutaj w przypadku rozdzielczości 1080p oraz ustawień High również należy nastawiać się na 30-40 klatek na sekundę (na zestawie z GeForce GTX 1060 momentami nieco więcej).

Wstępna analiza Digital Foundry pokazuje, że wspomniane wymagania sprzętowe zaprezentowane przez twórców dość dobrze pokrywają się z rzeczywistością. Można zatem nadmienić, że konfiguracja minimalna obejmuje procesory Intel Core i5-4460 i AMD Ryzen 3 1200 oraz katy graficzne GeForce GTX 770 i Radeon RX 570. Dysponując komputerem z takimi podzespołami gracze mają cieszyć się komfortową zabawą, ale o wyższych rozdzielczościach i ustawieniach należy zapomnieć.

I chociaż powyższe testy przeprowadzono w wersji beta, do premiery wiele się już nie zmieni. Ta odbędzie się bowiem już 18 sierpnia.

Źródło: Digital Foundry

Warto zobaczyć również:

Komentarze

53
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    mutissj
    10
    A potem bzdury piszą że to koniec rozdzielczości 1080p.
    • avatar
      mgkiler
      7
      Całkiem OK.
      Czyli na RTX 2060 będzie można w 1080p pograć w 60fps na ULTRA.

      a na Low detalach to może nawet na GTX 760 ruszy w 20-30fps.
      • avatar
        KENJI512
        4
        No co, kinowe FPS, jak na konsolach wszystkie gry :D
        • avatar
          xfire25
          3
          Niech pierwszy rzuci kamieniem co mu się gorzej grało ulubioną grę 1-2 raz na kompie z 20-30 fps niż ostatnio z 60+.
          • avatar
            TenZielony
            2
            Ja mam xboxa one to na jakich ustawieniach ta gra pójdzie?
            • avatar
              michal_mat
              2
              No cóż, flight simulator. Zawsze zabijał każdego domowego kompa, nic nowego, I tak wiem, gimbusy tak daleko pamięcią nie sięgają
              • avatar
                levusek1992
                2
                Oglądając ten gameplay już mi się ta gra znudziła xd
                • avatar
                  piotreeeek
                  1
                  Graficzny fotorealizm w tej gierce ośmiesza te powidoki z exów Sony. I to tak bardzo że aż głowa mała.
                  Nawet nie pytam jak to będzie wyglądać po modach. Znowu PC będzie ze dwie generacje w grafice przez PS5, zanim jeszcze ta na dobre wyjdzie.
                  • avatar
                    rlistek
                    1
                    Przecież to jest oczywiste, że ta gra nie jest tworzona na obecną, a następną generację sprzętu - RTX3000 i Ryzen4000. To jest jedna z tych gier pod które zainteresowani będą specjalnie modernizować albo kupować całkiem nowe, topowe kompy. Drugie tyle wydadzą na peryferia.
                    • avatar
                      szymcio30
                      1
                      To trochę śmieszne karta 6 tys daje wrażenia konsolowe w 2160p. Nagle PS5 i nowy XBOX które zapewne będą korzystać Checkerboardingu będą super hiper, a reszta ma się czuć jakby miała kiepski sprzęt wart kilka tys złotych?
                      • avatar
                        kitamo
                        0
                        Czyli zgodnie ze statystykami steam zagra w tych detalach w 30-40fps ok 0,88% graczy :)

                        Z jednej strony ciągle się narzeka ze nie ma przeskoku jakosciowego w grach a z drugiej chce się grać w 4k60

                        No albo jedno albo drugie :)
                        Mysle ze dzieki takim ficzerom jak DSLL bedzie mozna spokojnie pokonać ta bariere rozdzielczosci i to szybko.
                        • avatar
                          Konto usunięte
                          0
                          Benchmarkowy Crysis 4xXXL
                          • avatar
                            Konto usunięte
                            0
                            Symulatory lotów już od zarania gatunku zawsze były grami o najwyższych możliwych wymaganiach.
                            • avatar
                              Marucins
                              -1
                              Wyzwanie wyznawaniem, a jak to w ogóle zoptymalizowano?
                              • avatar
                                szymcio30
                                -1
                                ULTRA w 4K według zamieszczonych wymagań miał starczyć RTX 2080. A tu nagle 2080Ti nie wyrabia? Jednak beta to nie gotowy produkt wiec raczej beda optymalizacje aby 2080Ti wyciagnął 60 fps
                                • avatar
                                  PS4Ekskluzyw
                                  -16
                                  Kolejny mit pctowców pada że grają na wszystkim w każdą grę w 4K 60 FPS'ach na ultra duper ustawieniach :)))

                                  To gdzie ten standard na pcmr 4K 60fps :D
                                  • avatar
                                    rrrrrr
                                    0
                                    Spoko, wychodzą Ampere wkrótce :joy:
                                    • avatar
                                      piotr.potulski
                                      0
                                      30 fps do Flight Simulator akurat spokojnie wystarczy, to nie strzelanka. W dodatku wypuszczają ją na lata (poprzednia wersja z 2006 wciąż się sprzedaje), więc raczej na plus, że będzie sens kupić do niej jakąś porządniejszą kartę, jak już się pojawi.
                                      • avatar
                                        bullseye
                                        0
                                        To symulator lotu, stałe 30 klatek wystarczy w zupełności :)