Gry komputerowe

Microsoft Flight Simulator w 4K i Ultra na GeForce RTX 2080 Ti to tylko 30-40 fps

z dnia
Mateusz Tomczak | Redaktor serwisu benchmark.pl
53 komentarze Dyskutuj z nami

Microsoft Flight Simulator będzie stanowił bardzo duże wyzwanie dla komputerów. Chcący bawić na najwyższych ustawieniach muszą liczyć się z koniecznością posiadania nie byle jakiego zestawu.

Microsoft Flight Simulator w rozdzielczości 4K

Wymagania sprzętowe tego tytułu poznaliśmy już jakiś czas temu i, delikatnie to ujmując, nie należą one do najniższych. Obecnie niektórzy sprawdzają rozgrywkę podczas beta testów, a tym samym pojawiają się pierwsze informacje na temat tego, jak podane przez twórców konfiguracje mają się do rzeczywistości.

Wedle Digital Foundry, a więc źródła cieszącego się dobrą opinią, faktycznie potrzeba tutaj mocnego sprzętu. Do zabawy w rozdzielczości 4K i ustawieniach Ultra wykorzystano zestaw z procesorem AMD Ryzen 3900X i kartą graficzną GeForce RTX 2080 Ti, co przełożyło się na loty w 30-40 klatkach na sekundę. Dobra wiadomość jest taka, że ​​twórcy zadbali o szeroki zakres ustawień. Widoczne rezultaty daje już zmniejszenie skalowania do 70%, jeszcze większe przejście na ustawienia High, a zwłaszcza Medium.

Microsoft Flight Simulator na słabszym komputerze

Sprawdzono również działanie gry na zestawach z procesorem Intel Core i5-8400 oraz kratami graficznymi Radeon RX 580 i GeForce GTX 1060. Tutaj w przypadku rozdzielczości 1080p oraz ustawień High również należy nastawiać się na 30-40 klatek na sekundę (na zestawie z GeForce GTX 1060 momentami nieco więcej).

Wstępna analiza Digital Foundry pokazuje, że wspomniane wymagania sprzętowe zaprezentowane przez twórców dość dobrze pokrywają się z rzeczywistością. Można zatem nadmienić, że konfiguracja minimalna obejmuje procesory Intel Core i5-4460 i AMD Ryzen 3 1200 oraz katy graficzne GeForce GTX 770 i Radeon RX 570. Dysponując komputerem z takimi podzespołami gracze mają cieszyć się komfortową zabawą, ale o wyższych rozdzielczościach i ustawieniach należy zapomnieć.

I chociaż powyższe testy przeprowadzono w wersji beta, do premiery wiele się już nie zmieni. Ta odbędzie się bowiem już 18 sierpnia.

Źródło: Digital Foundry

Warto zobaczyć również:

Komentarze

53
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    mutissj
    A potem bzdury piszą że to koniec rozdzielczości 1080p.
    10
  • avatar
    mgkiler
    Całkiem OK.
    Czyli na RTX 2060 będzie można w 1080p pograć w 60fps na ULTRA.

    a na Low detalach to może nawet na GTX 760 ruszy w 20-30fps.
  • avatar
    KENJI512
    No co, kinowe FPS, jak na konsolach wszystkie gry :D
  • avatar
    xfire25
    Niech pierwszy rzuci kamieniem co mu się gorzej grało ulubioną grę 1-2 raz na kompie z 20-30 fps niż ostatnio z 60+.
  • avatar
    TenZielony
    Ja mam xboxa one to na jakich ustawieniach ta gra pójdzie?
  • avatar
    michal_mat
    No cóż, flight simulator. Zawsze zabijał każdego domowego kompa, nic nowego, I tak wiem, gimbusy tak daleko pamięcią nie sięgają
  • avatar
    levusek1992
    Oglądając ten gameplay już mi się ta gra znudziła xd
  • avatar
    piotreeeek
    Graficzny fotorealizm w tej gierce ośmiesza te powidoki z exów Sony. I to tak bardzo że aż głowa mała.
    Nawet nie pytam jak to będzie wyglądać po modach. Znowu PC będzie ze dwie generacje w grafice przez PS5, zanim jeszcze ta na dobre wyjdzie.
  • avatar
    rlistek
    Przecież to jest oczywiste, że ta gra nie jest tworzona na obecną, a następną generację sprzętu - RTX3000 i Ryzen4000. To jest jedna z tych gier pod które zainteresowani będą specjalnie modernizować albo kupować całkiem nowe, topowe kompy. Drugie tyle wydadzą na peryferia.
  • avatar
    szymcio30
    To trochę śmieszne karta 6 tys daje wrażenia konsolowe w 2160p. Nagle PS5 i nowy XBOX które zapewne będą korzystać Checkerboardingu będą super hiper, a reszta ma się czuć jakby miała kiepski sprzęt wart kilka tys złotych?
  • avatar
    kitamo
    Czyli zgodnie ze statystykami steam zagra w tych detalach w 30-40fps ok 0,88% graczy :)

    Z jednej strony ciągle się narzeka ze nie ma przeskoku jakosciowego w grach a z drugiej chce się grać w 4k60

    No albo jedno albo drugie :)
    Mysle ze dzieki takim ficzerom jak DSLL bedzie mozna spokojnie pokonać ta bariere rozdzielczosci i to szybko.
  • avatar
    mistrz
    Benchmarkowy Crysis 4xXXL
  • avatar
    Hans Olo
    Symulatory lotów już od zarania gatunku zawsze były grami o najwyższych możliwych wymaganiach.
  • avatar
    Marucins
    Wyzwanie wyznawaniem, a jak to w ogóle zoptymalizowano?
    -1
  • avatar
    szymcio30
    ULTRA w 4K według zamieszczonych wymagań miał starczyć RTX 2080. A tu nagle 2080Ti nie wyrabia? Jednak beta to nie gotowy produkt wiec raczej beda optymalizacje aby 2080Ti wyciagnął 60 fps
    -1
  • avatar
    PS4Ekskluzyw
    Kolejny mit pctowców pada że grają na wszystkim w każdą grę w 4K 60 FPS'ach na ultra duper ustawieniach :)))

    To gdzie ten standard na pcmr 4K 60fps :D
    -16
  • avatar
    rrrrrr
    Spoko, wychodzą Ampere wkrótce :joy:
  • avatar
    piotr.potulski
    30 fps do Flight Simulator akurat spokojnie wystarczy, to nie strzelanka. W dodatku wypuszczają ją na lata (poprzednia wersja z 2006 wciąż się sprzedaje), więc raczej na plus, że będzie sens kupić do niej jakąś porządniejszą kartę, jak już się pojawi.
  • avatar
    bullseye
    To symulator lotu, stałe 30 klatek wystarczy w zupełności :)