Ciekawostki

Co mówimy po roku zdalnej pracy?

Wojciech Kulik | Redaktor serwisu benchmark.pl
7 komentarzy Dyskutuj z nami

Pandemia nie sprawiła, że temat ekologii wyparował ze społecznej świadomości. Wręcz przeciwnie – pod pewnymi względami stał się nawet ważniejszy.

Ekologiczne = ekonomiczne

Przejmując niejako kwestie wyposażenia swojego stanowiska pracy, coraz więcej osób dostrzega, że „ekologiczne” często równa się „ekonomicznemu”. W społeczeństwie uświadamiamy sobie na przykład, że lepiej jest kupić nieco droższy sprzęt, który będzie jednak niezawodny lub przynajmniej naprawialny, bo na dłuższą metę takie rozwiązanie wyjdzie taniej. Rozumiemy też, że bardziej efektywne energetycznie urządzenia przekładają się na niższe rachunki za prąd. 

 „Pracując zdalnie, pracownik ponosi dodatkowe koszty. Warto w takiej sytuacji inwestować w technologie i urządzenia, […] które charakteryzują się niskim zużyciem energii, co przekłada się na niskie koszty eksploatacji, a także mniejszy wpływ na środowisko naturalne” – skomentował Robert Reszkowski z firmy Epson Polska podczas zorganizowanego przez nią panelu online poświęconego analizie wyników badania dotyczącego wrażeń i przemyśleń pracowników w czasach pandemii. 

Przyszłość i teraźniejszość

Oto kilka spośród najciekawszych wniosków płynących z tego badania, które firma B2B International wykonała na zlecenie firmy Epson i w którym wzięło udział ponad 4300 pracowników z 26 krajów (w tym Polski): 

  • 24% respondentów dostrzega, że ekologia i troska społeczna mają duży wpływ na rozwój biznesu,
  • 47% respondentów uważa, że ogólny komfort i zadowolenie z życia pracowników jest jednym z priorytetów pracodawców (w Polsce – tylko 29%), 
  • 58% respondentów chce zmiany sposobu korzystania ze współdzielonych urządzeń na bezpieczniejszy i oparty na „inteligentnych” rozwiązaniach, 
  • 75% respondentów oczekuje większego zaangażowania swoich pracodawców w kwestie społeczne i związane z ochroną środowiska.

„Wiele korporacji wprowadza programy proekologiczne związane z ich działalnością, co więcej wielu klientów oczekuje dostarczenia certyfikatów czy zaświadczeń potwierdzających to, że sprzedawane produkty czy świadczone usługi są zgodne z zasadami zrównoważonego wpływu na środowisko” – dodał Michał Drechny, Sales Manager Outsorcing Department z Komputronik Biznes.

Obejrzyj zapis panelu

Jeśli chcesz obejrzeć i posłuchać opisywanej debaty, to poniżej zostawiamy film, będący jej zapisem: 

Źródło: Epson Polska

Czytaj dalej o pracy: 

Komentarze

7
Zaloguj się, aby skomentować
avatar
Dodaj
Komentowanie dostępne jest tylko dla zarejestrowanych użytkowników serwisu.
  • avatar
    Andrettoni
    Po pierwsze nie każdy może pracować zdalnie. Oczywiście na tym portalu jest więcej ludzi, których to dotyczy, bo zajmują się np. informatyką. Druga sprawa, że jak ktoś potrzebował np. drukarki w pracy, to teraz może ich potrzebować 100 osób pracujących zdalnie. Pomijam duplikację samego stanowiska pracy lub jego przeniesienie, ale wiele urządzeń używanych w sieci przez wiele osób trzeba zakupić. Konieczna jest też większa przepustowość sieci oraz więcej zabezpieczeń. Zamiast do jednej firmy można się włamać do któregoś z setki jej pracowników. Jeżeli ktoś obrabiał naprawdę poufne dane na odizolowanym stanowisku, to są drogie rozwiązania. Praca zdalna ma wiele plusów, ale i minusów.
    4
  • avatar
    EXT_1
    Jestem operatorem koparki na budowach, ciekawe jak mógłbym wykonać taką pracę zdalnie. Cieszę się, bo nikt mnie nie wyśle na pracę zdalną, której bym szczerze nienawidził. Jak można gnić cały dzień przy laptopie, a po skończonej pracy gnić dalej?
    2
  • avatar
    pawluto
    Warto zauważyć że praca zdalna to taka praca którą można zastąpić AI czyli to żadna praca...
    Jak powiada mój kolega - Małpę nauczono i poleciała w kosmos...
    Tym niemniej szanuje każdą pracę i najlepiej jaky wszystko powróciło do sytuacji z przed 'pandemii'...
    -4