Procesory

Testy: gry

z dnia 14-02-2013

Testujemy gry w jak najbardziej rzeczywistych ustawieniach, tak aby wyniki były jak najbardziej realne. Miejsca testowe są wybrane wśród typowych lokacji dla danej gry. Nie wyszukujemy miejsc które najmocniej obciążają procesor, ale mogą stanowić 5% czasu rozgrywki, ani nie korzystamy z nierealnych ustawień, które po prawdzie wykazałyby większe różnice między procesorami, ale z których nikt w praktyce nie korzysta.

Wiedźmin 2 – 1680 x 1050
[kl./s] ustawienia wysokie

Core i3 3240 3,4GHz (2C/4T) 83
61
Core i3 3225 3,3GHz (2C/4T) 82
59
OC AMD FX-4130 4,5GHz 80
56
Core i3 2100 3,1GHz (2C/4T) 79
54
AMD FX-6300 3,5-4,1GHz (3M/6T) 79
58
AMD A10-5800K 3,9-4,2GHz (2M/4T) 75
50
AMD FX-4130 3,8-3,9GHz (2M/4T) 73
49
AMD FX-4100 3,6-3,8GHz (2M/4T) 72
47
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Wiedźmin 2 – 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia wysokie

Core i3 3240 3,4GHz (2C/4T) 76
58
Core i3 3225 3,3GHz (2C/4T) 75
57
AMD FX-6300 3,5-4,1GHz (3M/6T) 74
56
OC AMD FX-4130 4,5GHz 73
56
Core i3 2100 3,1GHz (2C/4T) 71
50
AMD A10-5800K 3,9-4,2GHz (2M/4T) 70
48
AMD FX-4130 3,8-3,9GHz (2M/4T) 67
45
AMD FX-4100 3,6-3,8GHz (2M/4T) 67
44
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

Wiedźmin 2 jest grą, która "lubi" procesory AMD, jednak zdecydowanie lepiej wypadają tu droższe jednostki wyposażone w osiem rdzeni (cztery moduły). Podkręcony FX-4130 nie odstaje jednak wiele od czołówki.

Dishonored – 1920 x 1080
[kl./s] ustawienia maksymalne, MLAA

Core i3 3240 3,4GHz (2C/4T) 123
94
Core i3 3225 3,3GHz (2C/4T) 121
91
Core i3 2100 3,1GHz (2C/4T) 119
81
AMD FX-6300 3,5-4,1GHz (3M/6T) 116
76
OC AMD FX-4130 4,5GHz 116
79
AMD A10-5800K 3,9-4,2GHz (2M/4T) 109
70
AMD FX-4130 3,8-3,9GHz (2M/4T) 106
71
AMD FX-4100 3,6-3,8GHz (2M/4T) 105
67
  średnie klatki na sekundę
minimalne klatki na sekundę

AMD FX-4130 będzie nieco szybszy w grach od swojego poprzednika. Różnice nie będą jednak powalające.

 

The Last Remnant – 1280 x 720
[średnie kl./s]

Core i3 3240 3,4GHz (2C/4T) 210
Core i3 3225 3,3GHz (2C/4T) 206
AMD FX-6300 3,5-4,1GHz (3M/6T) 195
OC AMD FX-4130 4,5GHz 193
Core i3 2100 3,1GHz (2C/4T) 189
AMD A10-5800K 3,9-4,2GHz (2M/4T) 169
AMD FX-4130 3,8-3,9GHz (2M/4T) 169
AMD FX-4100 3,6-3,8GHz (2M/4T) 166

 

The Last Remnant – 1920 x 1080
[średnie kl./s]

Core i3 3240 3,4GHz (2C/4T) 183
Core i3 3225 3,3GHz (2C/4T) 181
Core i3 2100 3,1GHz (2C/4T) 179
OC AMD FX-4130 4,5GHz 171
AMD FX-6300 3,5-4,1GHz (3M/6T) 170
AMD FX-4130 3,8-3,9GHz (2M/4T) 155
AMD A10-5800K 3,9-4,2GHz (2M/4T) 154
AMD FX-4100 3,6-3,8GHz (2M/4T) 152

Testy w starszej produkcji jaką jest The Last Remnant (silnik Unreal) ładnie obrazują w jaki sposób podkręcenie procesora może wpłynąć na szybkość generowania grafiki 3D. Oczywiście wszystko zależy od konkretnej gry i użytego w niej silnika. Niektóre produkcje nie wymagają dużej mocy procesora, inne wręcz przeciwnie.