Karty graficzne

Testy: Unreal Tournament 3

przeczytasz w 1 min.

Test polegał na odtworzeniu demka z gry, podczas którego Fraps mierzył klatki przez 70 sekund. Ustawienia wysokie – 5 i 5 dla jakości tekstur i szczegółowości świata. Ustawienia średnie – 3 i 3 oczka. Standardowo trzy tryby (AA i anizo aktywowane w sterownikach).

Słabszy procesor:

Widać wyraźnie pod kogo zoptymalizowana została ta gra. Zaskakuje słaby wynik HD3870 w ostatnim trybie. Czy coś się zmieni po zmniejszeniu detali?

Stało się i to bardzo dużo. Niektóre karty w tym tytule zaczęły zachowywać się bardzo dziwnie, raz otrzymując dużo niższe wyniki (patrz HD3870 i 9600GSO w 1280 vs. 1680). Miałem dylemat czy wpisać niższy czy wyższy wynik. W 1680 wynik wyższy był jednak stabilniejszy. Wyobraźmy sobie, że czeka nas mecz do CB, przed którym kilka razy uruchamiamy ponownie grę, aż do najlepszego FPSu – lepiej nie ryzykować. Dodam, że na karcie ATi wydajność spadała w czasie gdy użycie GPU było dużo niższe, podobnie musiało się dziać na 9600GSO. Te huśtawki nastrojów były także na Radeonach HD3850.

Karty ze szczytu to oczywiście GeForcy, warto zwrócić uwagę na różnicę między 8800GS a 9600GS0 – nowe sterowniki kolejny raz poprawiły pracę w tym trybie.

Mocniejszy procesor:

W wysokich detalach zysk wyniósł średnio 20%.

Pierwsze trzy pozycje zajęły GeForce’y z niewielkimi przewagami. Na szarm końcu wszystkie karty ATi.

Rozdzielczość panoramiczna i znów dziwne zjawiska. Na prowadzenie wysuwa się bowiem GF9600GSO, za nim z równym frameratem Radeon HD3870 oraz GeForce 9600GT.

Gdy aktywujemy dodatkowe filtry na pierwsze miejsce tradycyjnie wspina się 9600GT, który stracił tylko jedną klatkę. Czas na średnie detale. Zysk także sięga 20%. Bez zmian jednak zostaje wynik na 7600GS.

Ilość jednostek SP wśród kart nVidii nabiera znaczenia. Pierwsze miejsce Zajmuje 8800GT, a GF 9600GT remisuje z HD3870.

Teraz jednak te ilości już nie mają znaczenia, znów świetnie spisał się GeForce 9600GT. Ponownie mamy znaczną poprawę na 9600GSO w stosunku do 8800GS.